Mikä on kohentunut terveyttäsi ja hyvinvointiasi eniten?
Kommentit (48)
Mulla oli jonkun aikaa toimiva, mukava ja vakaa parisuhde ja paljon hyvää seksiä. Se teki älyttömän hyvää.
-Kokopäivätöistä pätkätöihin siirtyminen + samalla tietysti kuluista karsiminen
-Alkoholin käytön lopetus
-Veganismi + monipuolinen, herkullinen ja kokoaikainen syöminen
-Oman fysiikan kunnioittaminen, ymmärtäminen ja itsestään fyysisesti vahvan tekeminen
tärkeimpänä:
Keskittyminen omiin unelmiin ja niiden tekemisiin 100%. Eikä ajattele muiden ajatuksilla.
Ehdottomasti tupakointi! Tokihan se saattaa sairauksia aiheuttaa, mutta henkistä hyvinvointia olen silti tupakoinnista saanut joka päivä viimeisen 30 vuoden ajan. Vaikka tulisi keuhkosyöpä tai -ahtauma, niin en katuisi tupakointiani hetkeäkään, on tämä ollut kaiken sen arvoista. Ja eiköhän se jokaiselle joku kuolemantauti tule kun tarpeeksi vanhaksi elää.
Ensimmäisenä ero. Elämäni paras päätös, joka olisi pitänyt tehdä vähintään viisi vuotta ja mieluiten seitsemänkin vuotta aiemmin.
Toisena ruokavalio. Viljoista luopuminen on antanut ihan uutta energiaa.
Kasvisruokavalio, liikkuminen, avantouinti, lemmikkieläimet, radion musiikin kuuntelemisen lopettaminen ja vaihtaminen klassiseen musiikkiin.. listaa voisi jatkaa...
Liikunta. Luonnossa liikkuminen. Kuntosali ja voimistelu.
Kyläkoulussa vedetyt jumpat, zumbat ja kahvakuulat. Eipä olisi kauemmaksi tullut lähdettyä kuntoa ja lihaksia hankkimaan.
Irtisanoutuminen työstä, jossa oli jatkuva kiire, joka aiheutti unettomia öitä ja ahdistusta. Ahdisti mennä töihin. Nyt olen paljon köyhempi, mutta 100 kertaa onnellisempi. Mieluummin köyhä, kuin jatkuvasti stressaantunut.