Mikä on kohentunut terveyttäsi ja hyvinvointiasi eniten?
Kommentit (48)
Juopottelu! En ole läheskään niin masentunut, kun välillä ottaa pienet.
Terveys on kallisarvoisinta mitä ihmisellä on.
Kun se menee, elämä on pilalla.
No jos on ihan pakko valita vain yksi, niin omalla kohdallani se on luonnossa liikkuminen.
Todennäköisesti tupakoinnin lopettaminen. Voi se kyllä olla alkoholista luopuminenkin. Lopetin siis molemmat samaan aikaan (samoin kuin aloitinkin teini-iässä) ja olen kuin eri ihminen nykyisin sekä henkisesti että fyysisesti.
Koiran hankkiminen. Lisääntyi sekä liikunta että psyykkinen hyvinvointi.
Tapa joka on pitänyt painon kurissa, hampaat reikiintymättä ja ihon kunnossa: veden juonti mehujen ja limsojen sijaan. Myöskään alkoholia en kotiin osta.
Urheilu, terveellinen ruokavalio, rakastava aviopuoliso.
Alkoholin käytön vähentäminen ja luonnossa liikkuminen.
Jooga ja meditaatio. Riittävä uni, liikunta, luonto. Terveellinen ruokavalio, mutta ei liian tiukkapipoinen, nautintoja täytyy olla myös!
Työpaikan ja paikkakunnan vaihto. Pääsin eroon liian kuormittavasta työstä ja työpaikasta, jossa oli myös kiusaamista (esimiesten kesken). Sosiaalinen elämäni parani huomattavasti kun sain ystäviä uudelta paikkakunnalta, aiemmin olin kovin yksinäinen. Toisaalta vuosien yksinäisyys sai minut lopulta tajuamaan myös sen, että minun onnellisuuteni ei ole muista ihmisistä riippuvainen. Elämänlaatuni on kohentunut huomattavasti.
1. Riittävä uni.
2. Liikunta.
3. Uusi rakkaus.
Concerta