85kg, 168cm. Paljonko ehtii laihtua jouluksi, jos vetää VLCD-pusseilla sinne asti?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se, ehkä 4-5 kg pystyt tiputtamaan.
Noissa siis ollaan ketoosissa ja pusseista tulee energiaa vain 600-700 kcal per päivä. Yleensä ekalla viikolla lähtee (mukana nesteitä) 3-5 kg, sen jälkeen noin 1,5 kg viikossa kunnes lähellä normaalipainoa ehkä vain kilo viikossa. Mutta siis hyvin todennäköisesti saa jouluun mennessä 10 kg pois.
Olin 8 viikkoa lähes 100kg painoisena siivoustyön tekijänä VLCD dieetillä enkä koko aikana syönyt mitään ylimääräistä, tippui 6kg. Olen pitempi kuin ap, joten turha odotella suuria muutoksia. Ensimmäiset 4 kg lähtee 2 viikon aikana ja sen jälkeen ei tapahdu juuri mitään.
Noin vähäinen laihtuminen VLCD:llä on erittäin harvinaista. Useimmiten esiintyy lähinnä ihmisillä joilla on jokin hyvin pienen peruskulutuksen aiheuttava sairaus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta tai PCOS.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan aineenvaihdunnan täydelliseen sekoittamiseen. Ensin viikkokausia pussiruualla, joka on täynnä lisäaineita, ja sitten joulunpyhinä mahaan kinkkua ja suklaata ja joulutorttuja ja alkoholia. On varmasti hyvä olla sen jälkeen. Onko tuo mielestäsi terveellistä laihduttamista?
Aineenvaihdunta menee VLCD:n aikana paastotilaan (ketoosiin), joka toki on erilainen tila kuin normaali, mutta ihan ihmiskeholle luonnollinen, evoluution aikana nälkäkausista selviämiseksi kehittynyt vaihtoehtoinen aineenvaihduntatila. Ja aineenvaihdunta kyllä palaa ennalleen sitten kun alkaa taas saada ravinnosta riittävästi kaloreita.
Nuo lisäaineet on kaikki tutkittuja ja elintarvikkeisiin hyväksyttyjä, joten ei niistä kukaan mitään terveyshaittaa saa rajallisen kestoisen pussikuurin aikana. Ylipaino on ihan varmasti paljon pahempi terveysriski kuin se lisäaineiden syönti jokusen viikon tai kuuklauden ajan.
Itse olen laihtunut tuossa ajassa 13 kiloa ja olen sinua 10 centtiä lyhyempi, joten 10 kiloa sinulle on täysin realistinen tavoite.
Vinkki: syö päivän viimeinen pirtelö juuri ennen nukkumaan menoa niin uni tulee helpommin.
Tsemppiä koitokseen. Pystyt siihen. Saat varmasti paljon kritiikkiä mutta älä anna kaikkitietävien mielensäpahoittajien lannistaa. Laihdutusasioissa ei kannata kuunnella yhden totuuden ihmisiä kuten ei muutenkaan.
Terveisin, 36 kiloa laihduttanut
Jos lopetat alkoholinkäytön, vähennät suolaa, jne., niin pari kiloa saattaa pudota ensimmäisen viikon aikana, kun kehosta poistuu ylimääräinen neste, tosin se nyt ei ole mitään laihtumista sinällään. Sen jälkeen puoli kiloa viikossa alkaa olla maksimi. Eli just saatat päästä alle 80:n, mutta 75 kg on kyllä mahdottomuus.
Pusseissa on se hyvä puoli että siinä on vain se yksi annos minkä saa kerrallaan syödä. Kotiruokaa jos tekee kattilallisen että riittää muille päiville myös, saattaa helpommin sortua toiseen ja kolmanteen annokseen..
Itsellä ollut nyt n.3-6kk vaihe että en jaksa mitään tehdä(liekkö masennuksen oireita) työttömäksi jäin tässä pari kk sitten. Syömisestä hävinnyt kaikki estot, syön vaikka maha täynnä. Luulen että lääkitsen itseäni ruualla, on vaikea lopettaa. Yhtä ruokaa valmistan niin siinä samalla mietin jo mitä seuraavaksi kokkaan. Ruuanlaiton aikana saatan syödä leipää jne.. ihan mahdottomaksi mennyt ja inhoan itseäni :( edes tämä tulojen tippuminen ei vaikuta syömisiin koska näköjään osaan rahaa käsitellä siten että ruokaan on aina vara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan aineenvaihdunnan täydelliseen sekoittamiseen. Ensin viikkokausia pussiruualla, joka on täynnä lisäaineita, ja sitten joulunpyhinä mahaan kinkkua ja suklaata ja joulutorttuja ja alkoholia. On varmasti hyvä olla sen jälkeen. Onko tuo mielestäsi terveellistä laihduttamista?
Varsinainen "kannustuspuheenvuoro" ! Itse olen laihduttanut 15 kg juuri noilla pussikeitoilla. Oli yllättävänkin helppoa ja kilot ovat pysyneet poissa. Tein toki kuurin jälkeen ruokavaliossani muutoksen ja lisännyt paljon liikuntaa. Tuleehan kilot takaisin, jos jatkaa samalla mallilla, mutta helpompi niitä muutoksia on tehdä, kun peilistä katselee hoikempi minä.
Miksi et tehnyt ensin ruokavaliossa muutosta ja lisännyt liikuntaa?Kun se kerran oli niin helppoa. Pusseja et olisi tarvinnut ollenkaan ja rahatkin olisi säästyneet.
1. Koska en jaksanut liikkua tuolla ylipainolla riittävästi.
2. Koska laihtuminen kevyemmällä ruokavaliolla on hidasta.
3. Enpä tiedä rahan säästymisestä, enhän noina muutamina viikkoina ostanut juuri mitään muuta ruokaa, no kahvimaitoa, porkkanoita, raejuustoa ja kurkkua.
Tarkoitan helpolla juuri sitä, että nälkä ei pakottanut minua syömään mitään "kiellettyä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää laihduttaa jollain pusseilla? Miten olisi lopullinen elintapojen muutos, jossa kerta kaikkiaan muutat epäterveeliset syömätavat ja rupeat syömään terveellisesti ja ennenkaikkea sopivasti? Jollain kitudieetillä et edes jaksa jouluun asti ja jos jaksaisitkin, niin sitten dieetin jälkeen lihot takaisin vanhoihin mittoihisi.
En ole koskaan laihduttanut pusseilla enkä ole tolkuton ylensyöjä (jos olisin, painaisin yli sata kiloa), mutta ruokailun tai minkä tahansa muun oleellisen elintavan muuttaminen pysyvästi, ei ole mikään tuosta vaan -juttu vaan vaatii tuhansia toistoja ja harjoittelua ja sittenkin muutos elämässä (stressi, kiire, sairastuminen, ero, suru, työttömyys, ylityöt jne) saattaa horjuttaa harjoitellun uuden tavan hetkessä.
Ei olekaan mikään läpihuutojuttu, kyllähän minä sen tiedän kun itsekin kamppailen elintapojen muuttamisen kanssa, mutta en silti tajua mitään pussikuureja ja sitä, että mitä hyötyä niistä on pidemmän päälle.
Mielestäni tuollaiset pussidieetit ovat kalliita ja sillä rahalla saisi jo jotain oikeaa ja terveellistä ruokaa ostettua. Itse käytin jotain ateriankorvikepatukoita aikani, mutta sitten rupesin miettimään, että eihän niissä ole mitään järkeä. Samalla rahalla, mitkä menevät ateriankorvikkeisiin saa ostettua kasviksia ja pähkinöitä noin niin kuin esimerkiksi.
Kalliita? Itse en ole ikinä niin halvalla syönyt kuin silloin kun olin Nutrilett kuurilla. 15 kpl eli kolmen päivän setti jotain 15 euroa. Lisäksi ei tarvinnut mitään muuta, ei työpaikkalounaita, ei välipaloja, ei mitään syötävää. Kätevää ja helppoa ja ainakin minun normaalisyömisiin nähden edullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aineenvaihdunta menee VLCD:n aikana paastotilaan (ketoosiin), joka toki on erilainen tila kuin normaali, mutta ihan ihmiskeholle luonnollinen, evoluution aikana nälkäkausista selviämiseksi kehittynyt vaihtoehtoinen aineenvaihduntatila. Ja aineenvaihdunta kyllä palaa ennalleen sitten kun alkaa taas saada ravinnosta riittävästi kaloreita.
Nuo lisäaineet on kaikki tutkittuja ja elintarvikkeisiin hyväksyttyjä, joten ei niistä kukaan mitään terveyshaittaa saa rajallisen kestoisen pussikuurin aikana. Ylipaino on ihan varmasti paljon pahempi terveysriski kuin se lisäaineiden syönti jokusen viikon tai kuuklauden ajan.
Joo, mutta kun on "väärin sammutettu"! Sitähän nämä pussipaaston vastustajat jaksavat hokea. Sitä, jos on esim 30 kg ylipainoa, ei sellainen ymmärrä, joka pystyy vetämään tuosta vain 5 km lenkin. Nivelet polvissa ja lonkissa kipeytyvät ylipainon takia, liiku siinä sitten. Minusta pussipaastolla saa laihdutuksen nopeasti alkuun, nopeat tulokset antavat uskoa onnistumiseen. Kun on saanut 10-15 kg pois, voi jo liikkuakin ja kehtaa mennä esim uimahalliin.
Ei olekaan mikään läpihuutojuttu, kyllähän minä sen tiedän kun itsekin kamppailen elintapojen muuttamisen kanssa, mutta en silti tajua mitään pussikuureja ja sitä, että mitä hyötyä niistä on pidemmän päälle.
Mielestäni tuollaiset pussidieetit ovat kalliita ja sillä rahalla saisi jo jotain oikeaa ja terveellistä ruokaa ostettua. Itse käytin jotain ateriankorvikepatukoita aikani, mutta sitten rupesin miettimään, että eihän niissä ole mitään järkeä. Samalla rahalla, mitkä menevät ateriankorvikkeisiin saa ostettua kasviksia ja pähkinöitä noin niin kuin esimerkiksi.