Olisiko parempi, että hitaammat, hölmömmät ja myös epäsosiaaliset tai muuten ikävät ihmiset siirtyisivät elämään tukien varassa?
Tuon yhden työpaikan kiviriippa -keskustelun innostamana kysyn. Niin monelle tuntuu olevan vaikea hyväksyä, että työkavereina on muitakin kuin fiksuja, kaltaisiamme hyviä tyyppejä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä, mutta ihmettelen vain että miksi sosiaalisuudesta on tehty työelämässä jokin itseisarvo ja elämää suurempi juttu. Kyllä kuka tahansa ellei ole aivokuollut, kykenee tiimityöhön yms. Mutta tuntuu että se ei riitä alkuunkaan, vaan aina odotetaan että pitäisi olla kovin sosiaalinen ilopilleri, ja osallistua kiihkolla niihin vitun typeriin klikkeihin ja kahvipöytäjuoruiluihin. Muuten ei ole Hyvä Tyyppi™.
Tämä! Itse en kuulu niihin sosiaalisimpiin tyyppeihin mutta voisi minua silti kohdella kuin ihmistä. Olen muuten tosi kiltti ja tunnollinen työntekijä, missä olisi kaltaisilleni paikka?
Saanko liittyä tähän joukkoon. Olen väsynyt työelämään.
Mulle sopisi stanal'lisen hyvin. Aloittaisin jo nyt sen erakkoelämän, josta haaveilen ja jonka nyt voin toteuttaa vasta sitten, jos pääsen eläkkeelle.
Duunissa jäisi kyllä n. 80% töistä tekemättä, mutta ei sota yhtä äm'mää kaipaa, eiköhän löydy nopeasti uusia tilalle. Uusia nimenomaan, sillä en usko että nuorempi sukupolvi alkaa yksinään tekemään mun työmäärää, eikä edes osaisikaan, sillä se vaattii asiantuntijuutta, joka taas vaatii kyllä pitemmän orientoitumisen. Ja samanikäisiä eks trovertteja ei voi käyttää, koska niiden aika menee palavereihin, pöytäkierroshölöttämisiin ja kahvitunteihin, niin ei jää aikaa tehdä sitä työtä, eivätkä ole ehtineet myöskään hankkia sitä asiantuntemusta. Mut eiköhän työnantaja keksi jonkun ratkaisun.
Korpikuusen kannon alla on Mörri-möykyn kolo.
:,:Siellä on koti ja siellä on peti ja peikolla pehmoinen olo.:,:
Tiu tau tiu tau tili tali tittan sirkat soittaa salolla.
:,: pikkuiset peikot ne piilossa pysyy kirkkaalla päivän valolla. :,:
Suomalaiset komeilevat euroopan työ -ja koulukiusaamistilastojen kärjessä. Mikä olisi keino ja ratkaisu tähän? Jonkinlaista empatia koulutusta eskarista lähtien?
Säde vastas: peikko kulta
Pimeys vie hengen multa
Enkä toivo kuolemaa
Pois mun täytyy heti mennä
Ellen kohta valoon lennä
Niin en hetkeäkään elää saa
Niin lähti kaunis päivänsäde, mutta vieläkin
Kun menninkäinen yksin tallustaa
Hän miettii miksi toinen täällä valon lapsi on
Ja toinen yötä rakastaa
🎵🎶
Löydettäiskö maailmasta paikat. Hoidettaisko itsemme kuntoo? En sopeudu, outoo, jotai puuttuu, ote lipsuu. Ei ilman kynsiä saa tartuttuu 🎼🎶🎵