Tiedoksenne: verovirasto EI jakele mitään apuja ja neuvoja verokorttiin
Kommentit (61)
Ota vastuu omasta elämästäsi, niinkun kirjoitin jo tuohon aikaisempaan kiukuttelualoitukseesi. P.s. osasin tehdä opintolainahakemukset sun muut 15v:nä ihan itse, joten turha ulista jostain kuinka joku ei osaa 15v:nä pestä pyykkiä, kun joku tarvitsee vielä 18v:nä äitiä pitämään kädestä, miten tukia haetaan ja verokortti täytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vältät mätkyt, kun et laita liian alhaista tulorajaa verokorttiin. Olepa hyvä!
Kyse oli SIJOITUKSISTA ja niiden myynneistä aikoinaan! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskokin kehotti kysymään neuvoa sieltä, koska oli itsekin saanut apua. Kun minä kysyin, en saanutkaan. Olihan siinä muutama vuosi välissä, että näköjään on käytäntö muuttunut :) ap
Onko tullut mieleen, että verovirkailijoissakin on eroja?
Onko tullut mieleen, että virkailijoiden on noudatettava SAMOJA OHJEITA KAIKILLE?? Miten luulet että heillä on oikeus tarjota apua yhdelle ja jättää toinen ilman?? Ap
Vaikutat agressiiviselta vänkääjältä. Ehkä kannattaisi jutella ongelmistasi peilin kanssa.
Riippuu paljon siitä, mitä kysyy verovirastosta.
Pitää osata esittää oikeat kysymykset, ja pohjustaa asiaa omilla tiedoilla.
Vain näin asiakas ja virkailija puhuvat samaa kieltä.
Ja lähes aina asiat hoituu, ainakin on itselläni hoitunut hyvin.
Pelkkä jonkin asian jankkaus ei auta, on kuunneltava mitä virkailija puhuu, ja sanoa sitten omat asiansa ja kysymyksensä.
Ja kyllä kait sitä veroprosenttia voi edelleen nostaa, srvn vuoden verotukseen, kuten ennenkin.
MINULLE EI OLE OPETETTU IKINÄ MITÄÄN. MITEN VOIN OSATA MITÄÄN VERO- JA TUKIASIOITA 18-VUOTIAANA, JOS ALAIKÄISENÄ EN OLE SAANUT MITÄÄN OPPIA ASIOIHIN? HYVÄ JOS EDES TIESIN MIKÄ TAHO MYÖNSI SILLOIN TUKIA (SOSSU.) Olin aivan totaalisen ulapalla, koska KUKAAN EI NEUVONUT IKINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Siskokin kehotti kysymään neuvoa sieltä, koska oli itsekin saanut apua. Kun minä kysyin, en saanutkaan. Olihan siinä muutama vuosi välissä, että näköjään on käytäntö muuttunut :) ap
He eivät anna apua, jos kysyt sillä tavoitteella, että haluat maksaa vähemmän veroja.
Kysyitkö tätä?
Ymmärtäkää nyt että arvopapereiden myynnissä ei ole kyse mistään veroprosentista!! Luuletteko että kyselisin niin päivänselvää asiaa?? Arvopapereista tulee myyntivoittoa- tai tappiota ja ne piti osata jollain ihmeellä ilmoittaa, vaikka kukaan ei ikinä opettanut!
Vierailija kirjoitti:
MINULLE EI OLE OPETETTU IKINÄ MITÄÄN. MITEN VOIN OSATA MITÄÄN VERO- JA TUKIASIOITA 18-VUOTIAANA, JOS ALAIKÄISENÄ EN OLE SAANUT MITÄÄN OPPIA ASIOIHIN? HYVÄ JOS EDES TIESIN MIKÄ TAHO MYÖNSI SILLOIN TUKIA (SOSSU.) Olin aivan totaalisen ulapalla, koska KUKAAN EI NEUVONUT IKINÄ.
Mitä haluat tietää?
Jos Hopeaketun apu kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He eivät anna apua, jos kysyt sillä tavoitteella, että haluat maksaa vähemmän veroja.
Kysyitkö tätä?
Huoh. M Ä T K Y J E N __ V Ä L T T Ä M I N E N.
MINÄ OLEN KOKO AJAN KIRJOITTANUT MENNEISYYDESTÄ!!! HOIDAN IHAN TASAN TARKKAAN OMAT ASIANI AINA. MINÄ OLISIN TARVINNUT APUA JA NEUVOJA VUOSIA SITTEN, NIITÄ IKINÄ SAAMATTA. JA SIITÄ OLEN KATKERA.
Vierailija kirjoitti:
NO EI MONI MUUKAAN, MUTTA MONI MUU ON OLLUT NIIN NÄPPÄRÄ, ETTÄ OTTANUT ITSE ASIOISTA SELVÄÄ KYSYMÄLLÄ KAVEREILTA TAI KO VIRASTOISTA TAI VAIKKA KVG, KVG, KVG!!!!!
Miten hemmetissä joku 18-v nulikka muuttaa omilleen, kun ei tiedä tuon taivaallista tuista? Kukaan ei kerro, mikä taho niitä myöntää ja millä perusteella niitä saa ja minkä verran. Töitäkin on turha hakea, jos kukaan ei ikinä opeta tekemään kunnollisia hakemuksia, vaan käskee vain "hakemaan töitä." miten?! Olisin tarvinnut APUA! Vuosia sitten!
Nuo asiat käytiin ihan peruskoulussa yhteiskuntaopin tunneilla läpi, näin ainakin 90-luvulla. Onko Jonne/Pissis vaikeaa pysyä hereillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältät mätkyt, kun et laita liian alhaista tulorajaa verokorttiin. Olepa hyvä!
Kyse oli SIJOITUKSISTA ja niiden myynneistä aikoinaan! Ap
Sinulla on kuitti myynnistä. Sinulla on kuitti ostosta. Tästä voitosta vähennät kulut ja loppu on voittoa, tai tappiota. Myyntikulut lisäävät tappiota.
Miten joku 18-v nulikka osaa mennä työhaastatteluun?? Jos kukaan ei kerro miten se etenee, mitä kysymyksiä kysytään, mitä saa sanoa ja mitä ei kannata sanoa. VANHEMPIEN TEHTÄVÄ ON OPASTAA LASTA, EI GOOGLEN. Minä tarvitsin ainoastaan APUA. Sitä en saanut ikinä mihinkään. Syytöksiä kylläkin, kun en kyennyt normaaliin elämään ongelmieni takia. Tiesikö kukaan ongelmistani? Ei tietenkään. Ei kukaan edes halunnut tietää ja auttaa.
Jos olisin saanut paniikkihäiriöön apua ja lääkkeet ikuisuus sitten, alaikäisenä, elämäni olisi totaalisen erilaista ja vain hyvällä tavalla. Sen sijaan jouduin kärvistelemään yksin, pärjätä yksin ilman lääkkeitä sairauden kanssa. Vuosikausia. Kunnes sitten vihdoin ja viimein uskalsin mennä lääkäriin ja sain apua. Monta, monta vuotta liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ OLEN KOKO AJAN KIRJOITTANUT MENNEISYYDESTÄ!!! HOIDAN IHAN TASAN TARKKAAN OMAT ASIANI AINA. MINÄ OLISIN TARVINNUT APUA JA NEUVOJA VUOSIA SITTEN, NIITÄ IKINÄ SAAMATTA. JA SIITÄ OLEN KATKERA.
Voit tehdä myös verovalituksen alle 5 vuotta vanhoista verottajan päätöksistä.
Terv. Hopeakettu.
Koko elämäni on PASKAA sen takia.
Isäni on tykännyt aina karjua, kuinka täytyy TEHDÄ JA TOIMIA. Entä jos on sairas eikä kykene?! Kysyikö hän ikinä miten oikeasti voin? Ei tietenkään. Ei hänellä ole empatiakykyä koskaan ollutkaan.
Ja tiedoksenne että isäni tietää kaiken tarvittavan sijoituksista. Hänen kauttaan sain sijoituksia muutama vuosi sitten. Vaan en yhden yhtä neuvoa enkä apua niiden kanssa toimimiseen. En verotukseen, en mihinkään. Eli isäni on ihan hyvää hyvyyttään pantannut tietoja, jotka ovat vaikuttaneet elämääni. Tästäkö minun pitäisi olla onnellinen???