Tiedoksenne: verovirasto EI jakele mitään apuja ja neuvoja verokorttiin
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Miten joku 18-v nulikka osaa mennä työhaastatteluun?? Jos kukaan ei kerro miten se etenee, mitä kysymyksiä kysytään, mitä saa sanoa ja mitä ei kannata sanoa. VANHEMPIEN TEHTÄVÄ ON OPASTAA LASTA, EI GOOGLEN. Minä tarvitsin ainoastaan APUA. Sitä en saanut ikinä mihinkään. Syytöksiä kylläkin, kun en kyennyt normaaliin elämään ongelmieni takia. Tiesikö kukaan ongelmistani? Ei tietenkään. Ei kukaan edes halunnut tietää ja auttaa.
On pötypuhetta että pitää punnita mitä sanoo työhaastettelussa. Ihan tavallinen hillitty ja asiallinen käytös riittää. Jos ei riitä niin työhönottajassa vika.
ps. On ihan lapsellista nämä median, ettei saa sanoa tätä, eikä sitä.
Yksi on mitä ei saa sanoa. Sitä että on koskaan pössytellyt lievimpiäkään huumeita. Ei koskaan.
Terv. Hopiakettu.
Oli miten oli, keskustelun pointti oli se, että rahaongelmia tulee AINOASTAAN silloin kun jotain yllättävää tapahtuu. Esimerkiksi vastike nousee, peritään ylimääräinen vastike, tulee joku lyhyellä maksuajalla oleva iso lasku. Yms. Jos asiat ovat NORMAALILLA TOLALLA, ei mitään ongelmia ole. Ja esimerkiksi verot menevät suoraan ulosottoon, joten niiden kanssa ei kauheasti vatuloida, vaan maksetaan. Ja se raha on pois taas seuraavasta laskusta. Tällöin syntyy ongelma. Ilman yllättäviä laskuja ei ole myöskään ongelmia, minulla siis. Ap
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/sijoitukset/osakkeet_ja_o…
Sieltäpä löytyy tietoa, ole hyvä.
Luovutusvoiton vero% on 30, yli 30.000 euron voitosta 34.
Olen asunut omillani lähemmäs 10 vuotta ja aina hoitanut asiat ihan normaalisti. Mutta sitten kun joku asia sotkee talouden, on soppa valmis. Minulla oli iso summa rahaa, arvopapereiden muodossa. Useamman vuoden ajan. Eli tavallaan säästöjä, vaikken niitä ollut itse säästänyt. Mutta nämäkin säästöt aiheuttivat ongelmia, tällä kertaa mätkyjen muodossa. Siihenkin yritin hakea apua, NEUVOJA siis. Ei herunut.
Vihaan osakkeita nykyään. Niistä on pelkkää harmia. Raha rahana tilille, kiitos.
Ai tämä idiootti taas. Jo siinä edellisessä ketjussa rautalangasta väännettii.
Tässä tapauksessa sananlasku kyllä pitää laittaa muotoon: "ei voi teelusikalla vaatia, kun on pipetillä annettu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskokin kehotti kysymään neuvoa sieltä, koska oli itsekin saanut apua. Kun minä kysyin, en saanutkaan. Olihan siinä muutama vuosi välissä, että näköjään on käytäntö muuttunut :) ap
He eivät anna apua, jos kysyt sillä tavoitteella, että haluat maksaa vähemmän veroja.
Kysyitkö tätä?
Mitäs schaissea täällä taas kylvetään? :D Siellä verotoimistossa vapautuu työpaikka jos voidaan osoittaa että verovelvolliselta on tahallisesti verottaja pimittänyt oleellisia tietoja.
Verovelvollisella on oikeus minimoida häneen kohdistuva verotus niillä tavoilla tai menetelmillä mitkä verottaja hyväksyy.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä idiootti taas. Jo siinä edellisessä ketjussa rautalangasta väännettii.
Tässä tapauksessa sananlasku kyllä pitää laittaa muotoon: "ei voi teelusikalla vaatia, kun on pipetillä annettu".
Et näköjään ymmärrä yhtään mitään. Ap
Sortivatko he sinua kuten äitisi?
Järkyttävää!
On kyllä sairaan ihmisen tekstiä.
Lomake 9A:lla ilmoitetaan arvopaperien luovutusvoitto tai -tappio verottajalle. Tai OmaVerosta. Ei voi tulla yllärinä että osakkeiden myynnistä voi tulla veroseuraamuksia?
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskokin kehotti kysymään neuvoa sieltä, koska oli itsekin saanut apua. Kun minä kysyin, en saanutkaan. Olihan siinä muutama vuosi välissä, että näköjään on käytäntö muuttunut :) ap
He eivät anna apua, jos kysyt sillä tavoitteella, että haluat maksaa vähemmän veroja.
Kysyitkö tätä?
Mitäs schaissea täällä taas kylvetään? :D Siellä verotoimistossa vapautuu työpaikka jos voidaan osoittaa että verovelvolliselta on tahallisesti verottaja pimittänyt oleellisia tietoja.
Verovelvollisella on oikeus minimoida häneen kohdistuva verotus niillä tavoilla tai menetelmillä mitkä verottaja hyväksyy.
Ja olen ainoastaan pyytänyt apua mätkyjen välttämiseen aikoinaan. Ei annettu apua ei. Sanoivat että eivät valitettavasti anna neuvontaa. Että sellaista. Siskoni sai kyllä neuvontaa muutama vuosi sitten. En ole mikään i-diootti, totta hemmetissä otan yhteyttä verottajan veroasioissa. Mutta kun apua ei saa, niin ei saa. Ap
Alexandraa kirjoitti:
On kyllä sairaan ihmisen tekstiä.
Lomake 9A:lla ilmoitetaan arvopaperien luovutusvoitto tai -tappio verottajalle. Tai OmaVerosta. Ei voi tulla yllärinä että osakkeiden myynnistä voi tulla veroseuraamuksia?
Ei jumalauta. KUN EN OLE IKINÄ SAANUT MITÄÄN OPETUSTA NIIDEN TAPPIOIDEN JA VOITTOJEN ILMOITUKSEEN! MITEN OLISIN VOINUT OSATA?? Kyllä tuo lomake on ihan tuttu, ja vtuilleen meni senkin täyttö!!
Kaikki täytyy kyllä osata ilman mitään kokemusta, vanhemmilta ei saa apua, virastosta ei saa apua. Sitten yrittää omin neuvoin tehdä jotain ja vtuiksi menee. Sitten kyllä syyllistetään. Miksi ei voi auttaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältät mätkyt, kun et laita liian alhaista tulorajaa verokorttiin. Olepa hyvä!
Kyse oli SIJOITUKSISTA ja niiden myynneistä aikoinaan! Ap
Aloituksessa puhut verokortista.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut omillani lähemmäs 10 vuotta ja aina hoitanut asiat ihan normaalisti. Mutta sitten kun joku asia sotkee talouden, on soppa valmis. Minulla oli iso summa rahaa, arvopapereiden muodossa. Useamman vuoden ajan. Eli tavallaan säästöjä, vaikken niitä ollut itse säästänyt. Mutta nämäkin säästöt aiheuttivat ongelmia, tällä kertaa mätkyjen muodossa. Siihenkin yritin hakea apua, NEUVOJA siis. Ei herunut.
Eli oot mun ikänen ellet vuoden pari vanhempi. Voi jeesus ja mä olin melkein varma, että olet max. 21v. Nyt ihan oikeesti niitä valoja päälle. Isoin ongelmasi on luultavasti se, että olet menettänyt suuren summan rahaa jolle olisi ehkä nyt käyttöä ja nyt haluat syyttää jotain toista ihmistä, koska olet ne menettänyt. Tässä tulee opetus: et voi lapsellisesti syyttää muita ihmisiä hamaan tappiin asti menetyksistäsi. Niitä tulee monille muillekkin tavalla tai toisella ja se pettymys niellään ja jatketaan elämää ja aloitetaan uudelleen edellisestä viisastuneena. Ja anna nyt hyvä ihminen anteeksi muille ihmisille 10v takaiset asiat ihan jo oman mielenterveytesi vuoksi. (Vaikka mielestäni ei olekkaan mitään anteeksi annettavaa)
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö tätä?
Ja olen ainoastaan pyytänyt apua mätkyjen välttämiseen aikoinaan. Ei annettu apua ei. Sanoivat että eivät valitettavasti anna neuvontaa. Että sellaista. Siskoni sai kyllä neuvontaa muutama vuosi sitten. En ole mikään i-diootti, totta hemmetissä otan yhteyttä verottajan veroasioissa. Mutta kun apua ei saa, niin ei saa. Ap
Et yksilöinyt tarpeeksi kohdetta. Ei ne rupea mitään yleisluonteista selostelemaan. Tarpeeksi tarkasti kun esittää kysymyksen niin kyllä niiden on pakko vastata koska ei tarkoituksellisesti verottaja saa pimittää verovelvolliselta tietoja. Verotuksenhan pitää perustua johonkin todelliseen, ei niitä verojuttuja päätetä verotoimiston kahvihuoneessa vaan kyllä lait, asetukset sun muut faktat ovat se juttu mihin kaikki pohjautuu.
Se sitten on eri asia että kun rupeat miettimään ja selvittämään miten- mitä- kysyä, olet siinä vaiheessa perehtynyt aiheeseen jo niin paljon että ei niiltä enää tarvi kysellä :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Haet uuden verokortin vero.fi sivuilla. Siihen menee ehkä 5 minuuttia. Tarvitset tiedon mitä arvioit koko vuoden tuloiksi. Ei ole vaikeaa.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö tätä?
Et yksilöinyt tarpeeksi kohdetta. Ei ne rupea mitään yleisluonteista selostelemaan. Tarpeeksi tarkasti kun esittää kysymyksen niin kyllä niiden on pakko vastata koska ei tarkoituksellisesti verottaja saa pimittää verovelvolliselta tietoja. Verotuksenhan pitää perustua johonkin todelliseen, ei niitä verojuttuja päätetä verotoimiston kahvihuoneessa vaan kyllä lait, asetukset sun muut faktat ovat se juttu mihin kaikki pohjautuu.
Se sitten on eri asia että kun rupeat miettimään ja selvittämään miten- mitä- kysyä, olet siinä vaiheessa perehtynyt aiheeseen jo niin paljon että ei niiltä enää tarvi kysellä :)
Luuletko oikeasti etten tajua, että verotus pohjautuu lakiin??? Voi huoh. Luuletko etten ole kysynyt tiettyyn asiaan neuvoa?? Tietenkin kerron mitä asia koskee, miten muuten kukaan voi vastata! Mutta ei tullut apua ei!
Vierailija kirjoitti:
Haet uuden verokortin vero.fi sivuilla. Siihen menee ehkä 5 minuuttia. Tarvitset tiedon mitä arvioit koko vuoden tuloiksi. Ei ole vaikeaa.
EN TARVITSE TIETOA ENÄÄ!! TARVITSIN, MUTTA APUA EN SAANUT IKINÄ KENELTÄKÄÄN TAI MISTÄÄN!
Onkohan tämä sen äitihullun joku uusi muoto?
Jos tämä ei ole joku mt-ongelmaisen kysymys, niin ilmoitat hankintahinnan tai sen mihin se perustuu. Jos et keksi niin hankintameno-olettamalla.