Kaverini hehkuttaa jatkuvasti lenkkeilyharrastustaan! Vouhottaa kilometreistä jne ja alkoi tulla korvista kunnes..
Selvisi että tämä lenkkeily on kävelyä. Olen vuoden kuvitellut että hän juoksee mutta kyse olikin kävelystä. Antaa ymmärtää olevansa suurikin kuntohirmu, jatkuvasti pauhaamassa urheilusta ja treenaamisesta. Ylimielinen niitä kohtaa kavereitamme, jotka eivät urheile. Ollut jopa rasittava. Onhan kävelykin HYVÄ mutta en nyt itseäni kehuskelisi miksikään sporttimimmiksi. Jatkuvasti nykyään ostelee hienoja treenivaatteita jne ja luulin että tosiaan nyt vedetään kovia juoksulenkkejä. Tämä selvisi tänään kun ajattelimme lähteä yhdessä lenkille...lenkin määritelmä taisi ontua hieman! Kysyin että eikö hän siis hölkkää/juokse ollenkaan niin ei!
Lenkkihän se toki on kävelylenkkikin...mutta itselleni kävely on kävelyä, rentoa tai reipasta. Lenkki taas on hölkkää tai juoksua.
Miten te lenkin määrittelette? Jos joku on lenkillä niin mitä se edes tarkoittaa?
Ps. Aloituksessa ei pointtia, hieman vain huvittunut olin kun tämä paljastui tämän jatkuvan vouhotuksen ja itsekehun jälkeen
Kommentit (50)
Mikä tahansa itsekorostus rupeaa ihan ymmärrettävästi ennen pitkää ärsyttämään, mutta toisaalta kannattaa ymmärtää, että jos kaveri on innostunut asiastaaan, niin eipä sitä tarvitse niin vakavasti ottaa myöskään. Anna mennä vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Huulihölkkä on ainut lenkkiin verrattavisa oleva asia ja sinne mennään juosten
Itse en miellä lenkkeilyä erikseen juoksuksi. Ehkä siksi että puhun koiran ulkoiluttamisesta lenkillä käyttämisenä, ja meidän sessen kanssa ei voi juosta kuin ihan pieniä pätkiä kun se pöljä juoksee innoissaan alle. Ehkä ennen koiran hankintaa näkemys oli eri, en muista enää.
Argh tää on ärsyttävää.
Ihan sama se on miten toinen puhuu?
Mä kutsun "kaveri" sanalla kaikkia tuttuja ja menneisyyden kiusaajia, ei ne tod ollut mun kavereita mutta kutsun kavereiksi jos kerron jotain tarinaa.
Ja joo ei ole korrektisti oikein, mutta mitä hiton väliä sillä on miten toinen puhuu?
Sua ärsyttää että kaverisi puhuu harrastuksestaan, ja nyt etit tikustakin asiaa millä voit netissä anona kiusata kaveriasi. Kun aikuisena et uskalla sanoa hänelle että olet kyllästynyt.
Meillä päin sanaa lenkki käytetään ihan mistä tahansa lajista, joten jos asia kiinnostaa muita erityisesti voi kysäistä millaiselle lenkille. Suoritettava laji ei ole tärkeää, jos lenkkeilijä nauttii siitä ja se selkeästi piristää häntä. Olettaisin, että ylipäätään liikunta ja ulkoilu on aina tärkeää onpa kyse mistä tahansa,
Kestokävely, jos kukaan tunnistaa sanaa, on hyvää sydämelle. Ideana on kävellä tasaista, ei siis hidasta eikä nopeaa, vaan siltä väliltä ja useampi tunti. Matkan pituus on hyvä olla vähintään kymmenen km. Itse olen nyt 60 ja tykkään kävellä noin 20 km illassa sekä kolmisen kertaa viikossa. Olen huomattavati hyväkuntoisempi fyysisesti raskaassa työssä, jossa itseäni puolta nuoremmat väsyvät kuntoilustaan huolimatta nopeammassa tahdissa ja työt jäävät kesken. Korjailen aina heidän jälkiään. Näin ollen en ihan ymmärrä tätä viestiketjua, koska jos vastaajilla on hyvä kunto en käsitä mistä se kunnon heikkous sitten työelämässä nuoremmilla johtuu?
Mun yksi entinen työkaveri puhui myös aina lenkkeilystä ja mä ihmettelin, että on kyllä reipas kun yömyöhälläkin lähtee lenkille räntäsateeseen, kunnes mulle selvisi, että sillä on koiria, kaksi ihan pientä ja yksi isompi.
no sentään menee ulos kävelylle, sekin jo enemmän kuin suurimmalla osalla tinderin "harrastan liikuntaa"-tyypeillä .
Samaa mieltä ap:n kanssa. Tuntuu että monet nimenomaan sanovat menevänsä lenkille vaikka menevät oikeasti kävelylle. Ehkä haluavat muiden kuvittelevan että ovat hyvässä kunnossa ja juoksevat. Onhan se kävelykin parempi kun ei mitään mutta on kyllä harhaanjohtavaa puhua treenaamisesta ja lenkkeilystä.
Mun työkaveri aina silloin tällöin mainitsee sivulauseessa jotakin tällaista ”eilen kun oltiin ukon kanssa lenkillä, huomasin että sekin katu oli taas revitty auki...” ja minä olen koko ajan kuvitellut, että hänellä on tosi sporttinen mies ja he harrastavat juoksemista yhdessä. Emme ole mitenkään hyviä tuttuja mutta vaihdamme lyhyet kuulumiset ja joskus pari sanaa jostain ajankohtaisesta.
Vasta joku aika sitten sain selville, että Ukko onkin hänen koiransa.
Oliko tämä se sama juttu, josta teit aloituksen jo vuosi sitten, se joka hehkuttaa somessa englanniksi käyttäen sanaa "running"?