Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muinaisissa kalliopiirustuksissa ei näy Jumala?

Vierailija
17.11.2019 |

Missä kristitty Jumala luuraa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tietty niiden vedenpaisumuksessa hukutettujen syntisten raaputtamia.

Jehova pelasti oikeat uskikset:)

Vierailija
2/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks siinä oo ristiriita että hukuttaa satoja tuhansia ihmisiä?

ja säästää pari tyyppiä ,jotka sitten saa keskenään v.ajakki lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on satuolento -siksi.

Vierailija
4/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän niissä eläinten henget, kuten alkuperäisuskonnoissa näkyy.

Vierailija
5/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vielä silloun Lähi-Idän sukurutsainen aavikkoheimo häntä keksinyt.

Vierailija
6/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graffitteja tehtailevat tänäkin päivänä uskottomat ihmiset.

Vierailija
7/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks oo mielenkiintoista, että jumala olettaa satojentuhansien automaattisesti muistavan hänet ja rukoilevan kuin viimeistä päivää?

Ois antanut ihmisille rukouskännykät..miksi edes antaa ihmisen kehittyä teknisesti?

Yksinkertaiset maan perivät!

Vierailija
8/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli silloinkin varmasti jumaluuksia. Alkuihmiset uskoivat (näin kuvittelen) henkiin ja luonnon jumaliin. Jumalan ymmärtäminen vaatiin tietyn sivistystason. Vasta antiikin Kreikan ja Rooman olemassaolon jälkeen ihmisillä oli ollut filosofista sivistyspohjaa ja he kykenivät ajattelemaan niin abstraktia asiaa kuin Jumala, niinkuin me miellämme Hänet vielä nykyään.

Vierailija
9/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi:

2 Moos 20:

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

Vierailija
10/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala rakastaa kuolaavaa i.dioottia..kunhan se muistaa palvoa sitä!!!

Vierailija
11/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi:

2 Moos 20:

4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

Miksi kirkossa on kuva Jeesuksesta?

Kerro oi viisas?

Vierailija
12/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä varmasti sen ajan uskomusten jumalia. Jos tarkoitat kristittyjen jumalaa niin sitä ei oltu vielä keksitty.

Vierailija
13/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

Vierailija
14/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä varmasti sen ajan uskomusten jumalia. Jos tarkoitat kristittyjen jumalaa niin sitä ei oltu vielä keksitty.

Nää on niitten piirtämiä jotka Jumala hukutti vedenpaisumuksessa.

Vierailija
15/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan että eläinlajien olisi pitänyt selviytyä kahden yksilön voimin.

Vierailija
16/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli silloinkin varmasti jumaluuksia. Alkuihmiset uskoivat (näin kuvittelen) henkiin ja luonnon jumaliin. Jumalan ymmärtäminen vaatiin tietyn sivistystason. Vasta antiikin Kreikan ja Rooman olemassaolon jälkeen ihmisillä oli ollut filosofista sivistyspohjaa ja he kykenivät ajattelemaan niin abstraktia asiaa kuin Jumala, niinkuin me miellämme Hänet vielä nykyään.

eiks oo mielenkiintoista, että jumala olettaa satojentuhansien automaattisesti muistavan hänet ja rukoilevan kuin viimeistä päivää?

Ois antanut ihmisille rukouskännykät..miksi edes antaa ihmisen kehittyä teknisesti?

Vierailija
17/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan että eläinlajien olisi pitänyt selviytyä kahden yksilön voimin.

Jumala lähetti arkkiin eläimet joiden DNA oli täydellistä..näin mahdollistettiin lajien säilyminen.

Vierailija
18/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikauden ihmiset eivät olleet erityisen uskonnollisia. Noilla ihmisillä kun ei yksinkertaisesti ollut aikaa ajatella jumalia, koska kaikki heidän aikansa kului ruuan etsimiseen ja hengissäselviämistaisteluun. Vasta silloin kun ihminen keksi maanviljelyksen, saattoi ihminen hetkeksi istahtaa alas ja miettiä että hei mehän tarvitaan joku keino hallita massoja. Näin ihminen keksi jumalat, taivaat ja helvetit joilla pelotella ihmisiä.

Vierailija
19/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urbaani ihminen kadottaa vaistonsa ja kyvyn aistia henkiä. Luonnonkansoilla esi-isien henget ovat yhtä totta kuin ympärillä olevat ihmiset.

Kalliomaalauksiin ei esi-ihmisillä riittänyt käsityskykyä kuvata jumaluutta. Näin kuvittelen. Aiheet lähinnä käsittelivät metsästämistä ja niissä kuvattiin hyviä metsästysmaita. Hyvin konkreettisia aiheita.

Luulen, että jumaluuden kuvaaminen ja esiin kutsuminen on löytänyt muita taidemuotoja. Sanotaan, että taiteista tanssi on vanhin ja "syvin", sitten on musiikki ja kuvallisuus tulee näiden jälkeen. Erilaisilla rituaaleilla ja rituaalitansseilla on varmasti kunnioitettu jumalaa kalliomaalausten aikoihin.

Vierailija
20/51 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oleta ja siksi Jumala ei pakotakaan ketään rukoilemaan vasten tahtoaan. On siinä mielessä fiksumpi kuin ihmiset, mikä ei sinänsä ole yllättävää.