Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoria lapsettomia??

04.06.2006 |

Ekaa kertaa tänne lapsettomuus puolelle kirjottelen vaikkakin on täällä tullut aina pistäydyttyä. Yli vuosi tässä on piinattu ja aina petytty. Kierrot epäsäännölliset ja varmaan muutakin häikkää.. Ite olen 18 ja mies 32. Lapsettomuushan ei katso ikää. Onko täällä muita nuoria? Tutkimuksiin ollaan menossa, mutta mietityttää ottavatkohan tosissaan..tyyliin " teillähän on vielä 20 vuotta aikaa yrittää." Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan hiljaista koko palstalla muutenkin. Itsellänikin loma menossa, mutta kun miehellä ei sellaista ole ollenkaan, niin minun päivät menee rattoisasti tässä koneen ääressä =) (ja sen muuten selkäkivuista huomaa!)

Itsellä on tällä hetkellä vähän hämmentynyt olo, kun menkat alkoivat jo viikko sitten. Tiistai-illasta keskiviikkoiltaan oli jo vuotamatta, mutta eilen illalla tuli sitten ihan reilusti pönttöön ruskeaa limaista vuotoa. Sama tänään. Ja menkkakivut ovat palanneet. Tosin eivät ihan niin kovina, kun mitä on aina menkkojen alussa. Mutta silti tuntuu. Normaalisti mulla ei oo kipuja yhtään, lukuunottamatta paria ekaa päivää. Nyt siis olen ollut vähän ihmeissäni, että mitähän mahtaa olla???

Täytynee vaan katsoa, miten tästä jatkuu.

Mutta mikäpä ei ole näillä keleillä lomaillessa! =)

Aurinkoista kesänjatkoa!

Vierailija
22/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli -83 vm ollaan ja vauvasta haaveiltu reilut kolme vuotta. Clomikierrosta raskaus -05 joka päättyi keskenmenoon vuosi sitten eli viikolla 13 heinäkuussa. yksi inseminaatio tehty ennen raskautta josta nega. Sekundäärisesti lapsettomia ollaan ja kaikki pitäisi olla huippukunnossa mutta raskaus ei vain ala. Nyt syksyllä yritämme saada tosissaan lapsettomuushoidot päälle. TEhdäänkö yleensä aina inssejä ja kuinka monta ennen ivf-hoitoa?onko teitä kokeneita erityisesti juuri sekundärisesti lapsettomia,miten hoidot teillä menneet?tähän luonnolliseen kiertoon söin clomit,toivo elää...hyvää kesää ja vauvaonnea kaikille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinkin sinulle kirjoitella jo tuonne keskisuomalaisten huhuiluun =)

Vierailija
24/25 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätunnelmissa täälläkin ollaan oltu:) Olen tuossa pinossa, mutta muistin virkistämiseksi olen 24- vuotias ja mies vuotta vanhempi, meillä on kohta 3,5 vuotias lapsi. Ja kärsitty primääristä ja nyt sekundäärisestä lapsettomuudeesta.

Toukokuun loppupuolella aloitimme hoidot julkisella puolella. Viimeisin menkkakierto kesti vaatimattomat 2kk. Söin teroluteja, mutta vuoto alkoi vasta puolitoista viikkoa niiden 10 pv:n jälkeen. Annos oli varmaan liian pieni, kun söin 1 tabl/päivä. Viime viikolla tehtiin verikokeet ja munatorvien aukiolotutkimukset. Verikokeissa ei todenn. ole mitään häikkää ja torvetkin olivat auki. Syy on ettei ovulaatiota tapahdu, follikkeleita ei kypsy.

Ei mitään uutta maan päällä, olin tuon tiennyt jo aika päiviä sitten näistä mun superkierroista! Esikoista yrittäessämme syy ei ollut näin selvää, silloin mulla aina tuli menkat säännöllisesti, vaikka kierto oli pitkä. Yhden kerran ultrassa näkyi tosin silloin tämä sama, munasarjoissa vain sarja pieniä follikkeleita. Mulla ei ole pco. Lääkäri nyt kertoi, että liika urheileminen voi johtaa tähän. Olen aina luullut, että liika urheilu yhdistettynä alipainoisuuteen voi johtaa lapsettomuuteen! Minulla on rasvaa, vaikka olen kyllä hoikka ja lihaksikas. Vasta nyt kuulin, että ei tarvitse olla alipainoinen, ääritreenaaminen voi silti vaikuttaa fertiliteettiin. Byääh, arvaatkaa tuntuuko vaikealta, sillä liikunta on osa minua ja elämäntapani. Mutta se kyllä vähenee luonnostaan nyt kohta maratonin jälkeen. Lääkäri sanoi, että liikunnan terveysvaikutukset ovat kuitenkin niin isot ja ei halua sanoa, että pitää vähentääkään ja harvoin joutuu lääkärinä sellaista sanomaan.

Joka tapauksessa nyt kohta aloitan taas terojen syönnin. Nyt annokseni on isompi, 2 kpl per päivä. Sen jälkeen siirryn clomijoukkoon:)oivotaan, että alan sitten vihdoin niiden kanssa ovuloimaan, että voi alkaa " tosissaan tehdä lasta" ;) Nyt ei ole ollut ovistesteillä pahemmin käyttöä. Mulla hoitorumba on viime kerran toistoa. Ennen esikoista tehtiin samat tutkimukset: verikokeet, aukiolotutkimukset, clomit...

Ihanaa kesää kaikille! Minä menen jatkamaan työpäivääni.

Vierailija
25/25 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ).(

Clomikierto ei tuottanut tuloksia vaikka vällyjen välissä aktiivisesti viihdyttiinkin. Pieni pettymys, vaikka sitä tätiä yrittää karkoittaa eikä odota kylään, niin sitä on jotenkin melkein kahden vuoden aikana asennoitunut siihen ettei se plussa sieltä tule!

No nyt mennään uudella clomikierrolla kp 5.

Lämmintä alkuviikkoa!