Mitä ihmeen vapaan kasvatuksen hedelmiä tämäkin tapaus on?
vanhemman kuullut puolustelevan poikansa käytöstä "se vaan tekee niin"... Se on just sitä "pojat on poikia" mentaliteettia, jotkut ei jaksa vaivaantua opettamaan pojilleen yksinkertaisimpiakaan käytöstapoja.
Kommentit (52)
ehdottomasti aika päivystävälle psykiatrille, että säästyisi isommilta vahingoilta...
Eli olimme tyttömme kanssa puistossa keinumassa kun n. 4-5vuotias poika tulee tyttöni naaman eteen öristen ja yhtäkkiä tuuppaa tyttöä. Tyttö pahoittaa mielensä ja alkaa itkemään. Poika luikkii pois, vaikka huikin perään että tulisi takaisin anteeksi pyytämään. No, paha mieli unohtui ja jatkettiin leikkejä kunnes tämä sama häirikkö tulee takaisin. Kehoitan perääntymään, koska taas oli samat aikeet päästä tuuppimaan. Missäs pojan vanhempi...penkillä istumassa. Olivat lähtöä tekemässä ja huikkasin ett tules hakemaan tämä poika täältä. Kerroin tapahtuneesta pojan vanhemmalle, reaktio oli: "Se nyt tekee niin" Siis mitä vit''a?????? Se vaan tekee niin? Missä on muiden ihmisten kunnioitus ja kanssaihmisten huomioonottaminen?
ehdottomasti aika päivystävälle psykiatrille, että säästyisi isommilta vahingoilta...
Tyttö äitinsä kanssa tuli samaan leikkipuistoon meidän kanssa. Poikani oli menossa keinuun, oli jo kiinni siinä kun tyttö ensitöikseen riuhtaisi keinun itselleen. En sanonut mitään eikä sanonut tytön äitikään.
Sitten tyttö (4v.) meni 2-vuotiaan lapsen luo ja repi häneltä pallon kädestä. Äiti ei sanonut mitään. Seuraavaksi tyttö alkoi huutaa ja raivota ja haukkua muita tyhmiksi. Ja äiti vain hymisteli että kun tyttö on yhtä temperamenttinen kuin hänkin, ja he monesti kotonakin vain tappelevat. Että heillä on melkoista taistelua keskenään, huutavat ja tappelevat. Jep.
Lopulta tyttö haki ison kepin ja meni yhtäkkiä poikani luo, joka oli keinumassa, ja löi tätä kepillä päähän. Onneksi ei sattunut pahasti. Kumpikaan (äiti tai tyttö) ei pyytänyt anteeksi. He vain poistuivat paikalta.
VAstedes kierrän paikan kaukaa, jos näen heidät.
kuinka sieluni lepääkään tätä rakentavaa ja sivistynyttä keskustelua lukiessani...
Et olisi sinäkään likkaasi saanut ilman miestä, että silleen.
otahan vastuu itse lapsistasi ja kasvata heidät kunnolla!
Taitaa nämäkin ivailijat olla näitä samoja vapaan kasvatuksen paskiaisia.
miten välinpitämättömiä vanhemmat voi olla.
-ap
Tyttö äitinsä kanssa tuli samaan leikkipuistoon meidän kanssa. Poikani oli menossa keinuun, oli jo kiinni siinä kun tyttö ensitöikseen riuhtaisi keinun itselleen. En sanonut mitään eikä sanonut tytön äitikään.
Sitten tyttö (4v.) meni 2-vuotiaan lapsen luo ja repi häneltä pallon kädestä. Äiti ei sanonut mitään. Seuraavaksi tyttö alkoi huutaa ja raivota ja haukkua muita tyhmiksi. Ja äiti vain hymisteli että kun tyttö on yhtä temperamenttinen kuin hänkin, ja he monesti kotonakin vain tappelevat. Että heillä on melkoista taistelua keskenään, huutavat ja tappelevat. Jep.
Lopulta tyttö haki ison kepin ja meni yhtäkkiä poikani luo, joka oli keinumassa, ja löi tätä kepillä päähän. Onneksi ei sattunut pahasti. Kumpikaan (äiti tai tyttö) ei pyytänyt anteeksi. He vain poistuivat paikalta.
VAstedes kierrän paikan kaukaa, jos näen heidät.
Itse en välittäisi moisista ollenkaan ja selittäisin lapselle, että tuollaisia lapsiakin on olemassa, mutta elämä jatkuu silti. Ikävä tosiasia on, että osaa lapsista ei kasvateta millään tavalla ja tavallaan kasvatus jää muiden tehtäväksi. Mitään pahempaa ei sentään tapahtunut, joten unohda tapaus jo...
Ei poikani ole nössö, vaan hyvin kasvatettu ja hyvätapainen nuorimies (4v.). Hän ei ole tottunut että joku käyttäytyy noin typerästi, eikä varsinkaan itse lähde moiseen touhuun.
Mielestäsi kai olisi pitänyt ottaa isompi keppi ja lyödä takaisin. Mutta me emme toimi niin. Se on minun tapani kasvattaa ja luoda lapselle arvomaailmaa.
8
miten välinpitämättömiä vanhemmat voi olla.
-ap
Taitaa nämäkin ivailijat olla näitä samoja vapaan kasvatuksen paskiaisia.
Tosin opiskeluajoistani on jo kohta kymmenisen vuotta, että ehkä biologia on sitten muuttunut...
Taitaa nämäkin ivailijat olla näitä samoja vapaan kasvatuksen paskiaisia.Tosin opiskeluajoistani on jo kohta kymmenisen vuotta, että ehkä biologia on sitten muuttunut...
Kannattanee panostaa siihen lapsen kasvatukseen että osaat antaa heille edes paremmat eväät elämään kuin itsellesi.
Eikö tosiaan ole miestä tarvittu missään vaiheessa? Ei jumakauta, mitä tonttuja... :D
Sukupuolista huolimatta. Aika moni tähänkin viestiketjuun vastanneista on lopulta suht vastuuttomia vanhempia.
Monet itkut on meidän tyttö sekä pojat saaneet, kun nokkavat pikkulikat ovat tulleet siihen nenäänsä vääntämään ja kieltään näyttelemään ja haukkumaan lasten vaatetusta.
Tuskin lapsesi kärsii tuosta pikkupojasta kauheasti. Vai mitä ap luulet?
Kaikilla kun ei vaan yksinkertasesti asu niitä kilttejä, kaiken tottelevia hienohelma prinsessoja. Ja hyvä niin.
Taitaa nämäkin ivailijat olla näitä samoja vapaan kasvatuksen paskiaisia.Tosin opiskeluajoistani on jo kohta kymmenisen vuotta, että ehkä biologia on sitten muuttunut...
Kannattanee panostaa siihen lapsen kasvatukseen että osaat antaa heille edes paremmat eväät elämään kuin itsellesi.
jos et edes perusbiologiaa tunne. Millaista mahtaa olla ehkäisyvalistuksesi? No, onhan se kiva saada nuorena lapsenlapsia :DD
jos et edes perusbiologiaa tunne. Millaista mahtaa olla ehkäisyvalistuksesi? No, onhan se kiva saada nuorena lapsenlapsia :DD