Mitä mieltä olet "kaikki pelaa" -periaatteesta jalkapallojoukkueessa?
vähän isompien joukkueessa, jossa alkaa varmaan olla aika voitonhaluistakin porukkaa ja ihan tasan tarkkaan tiedetään ne, keiden takia matsin hävitään.
Kommentit (7)
ja omasta kokemuksesta voi sanoa, että periaate ei mitenkään toteudu. Eikä siinä oikein voi välttyä suorituspaineilta, tai harrastaa jotain muuta ja ottaa pelaaminen harrastuksen kannalta, jos on seitsemät harkat viikossa ja koko ajan vielä pitäisi pelata enemmän ja paremmin.
kaikki pelaa -periaate? Kun eihän kaikissa seuroissa ole. Ja tarkoittaako kaikki pelaa -periaate sitä, että kaikki pelaa yhtä paljon, vai että kaikki pääsee matsissa kentälle edes vähän?
Tuo seitsemät harkat viikossa on kyllä ihan ammattimainen treenitahti, ei siinä oikein voi harrastuksesta enää puhua. Vaikka harva kai niistä lapsista jalkapalloa kuitenkaan ammatikseen haluaa. Mutta ei vissiin jollekin teini-ikäiselle ole muuta vaihtoehtoa kuin kova treenaaminen tai harrastuksen lopettaminen?
käytännössä ne pelaavat eniten, jotka ovat hyviä ja ne pääsevät joskus matsissa muutamaksi minuutiksi kentälle, jotka eivät ole niin hyviä.
On sääli, kun jalkapallossa ja jääkiekossa ei näytä löytyvän sellaista seuraa, jossa lapsi voisi harrastaa rauhassa pari kertaa viikossa vain liikunnan ilon vuoksi eikä tarvitsisi aina olla niin veren maku suussa. Pelejä voisi olla silloin tällöin. Nyt olen joutunut ohjaamaan lapseni muihin lajeihin, koska jääkiekko ja jalkapallo ovat niin tiukkapiposta touhua.
Itse istuin sen kymmenen vuotta siellä vaihtopenkillä, niinpä oma tyttö aloittaa palaamisen heti kun samanikäisille pojille perustetaan joukkue. Ja aloittaa siis jos itse haluaa pelata, mutta nyt ainakin näyttää siltä että kiinnostus on kova.
Siis, että myös ne huonoimmat saavat mahdollisuuden urheiluun ilman suorituspaineita? Toteutuuko tämä käytännössä?