Kiinteyttääkö soutu ja pyöräily takapuolta yhtään?
Kävin 10 vuotta salilla kiinteyttääkseni löysää takapuolta, mutta sitten menetin motivaationi lihaskuntoharjoitteluun. Nyt vähän motivoisi soutu ja pyöräily. Kiinteyttävätkö ne takapuolta yhtään mielestänne?
Kommentit (43)
Mitä laihempi on, sitä vähäisempikin lihasten harjoittaminen näkyy. Sitä ei moni ylipainoinen palstamamma halua hyväksyä. Ap
Hahah, miten perseelle voisi erityisesti tehdä mitään se, että istutaan sen päällä? Toki laihtuminen voi tuoda tunteen kiinteytymisestä, kun läski lähtee, mutta siihen vaikuttaa lähinnä syöminen, ei soutaminen.
Jos haluat vaikuttaa lihakseen, sen muotoon ja kiinteyteen, ainoa tehokas keino siihen on salitreeni isoilla painoilla. Kokeile esimerkiksi lantionnostoa ja maastavetoa. Painoa voi hyvin laittaa useita kymmeniä kiloja, kunhan totut liikkeisiin.
kyl se jonku kiinteyttää, mutta sillä on väliä mitä syö. Herkut ja roskaruuat pitää jättää harvoin syötäväksi. Mä pyöräilen kevät-kesäaikaan 100km viikossa. Kahvakuulailen myös lisäksi. Ihan hyvältä tuo pylly näyttää :)
No minulla kannikat kuin vitosen jalkapallot, paljon kyykkyjä, maastavetoa ja yhden jalan prässiä. T. 44-v valkoinen heteromies
Vierailija kirjoitti:
Hahah, miten perseelle voisi erityisesti tehdä mitään se, että istutaan sen päällä? Toki laihtuminen voi tuoda tunteen kiinteytymisestä, kun läski lähtee, mutta siihen vaikuttaa lähinnä syöminen, ei soutaminen.
Jos haluat vaikuttaa lihakseen, sen muotoon ja kiinteyteen, ainoa tehokas keino siihen on salitreeni isoilla painoilla. Kokeile esimerkiksi lantionnostoa ja maastavetoa. Painoa voi hyvin laittaa useita kymmeniä kiloja, kunhan totut liikkeisiin.
Et osannut lukea aloitusta? Kävin salilla 10 vuotta ja kyllä, vedin maasta parhaimmillaan lähes 100kg. En aio enää mennä salille treenaamaan ollenkaan, koska ei vain enää kiinnosta se. Roikkukoon persekin ennemmin.
Ap
Aerobinen liikunta kuten nuo polttavat rasvaa jos miinuskalorit, eivät tee hanurisi muodolle tai lihaksistolle mitään pl. joku todella kova anaerobinen.
Polte pitää saada pakaralihakseen ja pakaralihakset kipeiksi. Itse en kyllä ole onnistunut siinä muuten kuin ihan pakaratreenillä kotona tai salilla. Sali tehokkain tapa.
Vierailija kirjoitti:
Jalkakyykky on pakaralihakselle paras painoharjoitus. Mutta soutaminen ja pyöräily vaikuttavat myös. Katsopa video soutulaitteella soutamisesta ja katso jalkoja. Ei siinä vaan istuta. Pakaralihas tekee työtä.
Itse olen saanut ihan kivan muotoiset pakarat juoksemalla mäkisessä maastossa, pyöräilemällä, hiihtämällä ja kerran viikkoon jumppaamalla oman kehon painolla. Ei se ole iso mutta miellyttää omaa ja mieheni silmää.
Aion nyt joka toinen päivä soutaa ja joka toinen päivä pyöräillä 20min, katsotaan sitten mihin se riittää. Ap
Portaiden nousu nostaa peffan tosi nopeasti. Ja on hyvä reisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osannut lukea aloitusta? Kävin salilla 10 vuotta ja kyllä, vedin maasta parhaimmillaan lähes 100kg. En aio enää mennä salille treenaamaan ollenkaan, koska ei vain enää kiinnosta se. Roikkukoon persekin ennemmin.
Ap
Mä sain 2 vuodessa salilla pakaroihin selvän kasvun ja kiinteytyksen. Jotain sun saliphjelmassa/ruokavaliossa on ollut pielessä että en kyllä ihmettele miksei enää kiinnosta.
Portaat! Parissa päivässä näkyy tulos.
No katsokaahan pyöräily/soutu-urheilua. Näettekö siellä porukkaa ison ja löysän perseen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Varo ettei tuu samanlainen pehva kuin yhdellä lentoemännällä, vaikka hänellä taitaa olla synnynnäinen vika. Pelkkää vakoa selästä asti.
Joskus on oikein muotia sellainen peppu, joka näyttää kuin perseikä imaisisi pakaralihakset sisään.
Kiva tietysti että on laiha.
Monilla naisilla jotka pyöräilevät työmatkansa vaikuttaa peppu ja lantio olevan hyvässä kunnossa, joten sen perusteella ainakin pyöräily muokkaa kroppaa.
Olen soutanut vuosia, mutta ei näy puossa. Voi kyllä liittyä ruokavalioonkin. Laita koneeseen 10 km, n tunti. Kyllä on puo kipeä sitten, ellei venyttele.
Näin vanhemmiten mietin kokonaisuutta, hyvä jos saa tehtyä edes jotain. Mutta ei ole hartiakipuja ja kyynärvarteen on tullut lihas näkyviin.
Puohon vaikuttaa se laite jossa nojataan vähän eteen ja työnnetään jalkaa taakse.
Mulla riittää 20 km päivittäinen ympärivuotinen pyöräily pitämään takamuksen pyöreänä ja kiinteänä.
Niin ja kiinteytyminen tarkoittaa läskikerroksen poistamista lihaksen päältä. Jos olet 50 kg ja pienen pakaralihaksen päällä on paksu kerros silavaa, niin pakara ei ole kiinteä. Keskitysleirivangeillakin oli kiinteät pakarat, koska läskiä ei ollut, mutta lihaksetkin olivat kuihtuneet pois.