Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastoremontti maksaa ja maksajat ovat autoilijat ja maaseutu sanoo Antti Rinne

Vierailija
16.11.2019 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006309948.html

VALTIO on muun muassa ohjannut käyttäytymistä nostamalla bensiiniveroa ja verottomalla uusia autoja niiden hiilidioksidipäästöjen mukaan. Jos päästöt vähentyvät, pienenevät myös verotulot.

”Kun tämä kahdeksan miljardin potti pienenee, joudumme samalla miettimään, kuinka paljon ylipäätään liikenteestä voi saada tuloja hyvinvoinnin rahoitukseen”, Rinne sanoo.

Rinne valehtelee:

”Tämän hallituksen liikenteeseen liittyvä veropolitiikka ei tule kurjistamaan ihmisiä. Ohjauspolitiikan pitää olla oikeudenmukaista ja kohtuullista.”

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siis jengin pitää hankkia eibensa autot. Bensiinivero pitäisi nostaa tuhatkertaiseksi. Jos bensa-autoja on liikenteessä tarkoittaa että bensavero ei ole riittävä.

Vierailija
2/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita perusteita on sille, ettei liike-elämä osallistu lainkaan näihin talkoisiin kuin että he ovat lahjoneet  ja piilokorruptoineet poliitikot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike-elämä kuolee kun kulkeminen on mahdotonta. Pakettijakelu kallistuu. Yritykset siirtyvät pois Suomesta ja kaikki on taas-arvoisesti köyhiä.

Vierailija
4/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liike-elämä talkoisiin hyvyyttään osallistu, mutta osallistuvat kun bensavero on riittävä.

Vierailija
5/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin kun Rinne möläyttelee näitä älyttömyyksiä, kohta sdp kannatus 10%, joku Ohisalo komppaamassa vielä , hihhih

Vierailija
6/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen utopistinen tavoite hiilineutraalista suomesta vuonna 2035 iskee näpeille ja kovaa. Tavoitehan ei tosiaan perustu mihinkään kansainvälisiin sopimuksiin, vaan on ihan antin päästä lähtenyt. VTT:n mukaan tavoitteisiin pääseminen edellyttää radikaaleja toimenpiteitä seuraaviin osa-alueisiin:

-energiasektori, sis. liikenteen

-maatalous

-lihansyönti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen utopistinen tavoite hiilineutraalista suomesta vuonna 2035 iskee näpeille ja kovaa. Tavoitehan ei tosiaan perustu mihinkään kansainvälisiin sopimuksiin, vaan on ihan antin päästä lähtenyt. VTT:n mukaan tavoitteisiin pääseminen edellyttää radikaaleja toimenpiteitä seuraaviin osa-alueisiin:

-energiasektori, sis. liikenteen

-maatalous

-lihansyönti

Ja seuraus: Suomen talous ja hyvinvointiyhteiskunta on taantunut jonnekin Ukrainan tasolle, elinkeinoelämä on siirtynyt ulkomaille ja ilmasto kehittyy, miten kehittyy, koska siihen Suomen "hiilineutraaliudella" ei ole mitään vaikutusta.

Vierailija
8/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liike-elämä talkoisiin hyvyyttään osallistu, mutta osallistuvat kun bensavero on riittävä.

Hukkatuotanto on paljon vakavampi ongelma kuin kuljetus. Kukaan ei viitsi edes laskea kuinka paljon se syö resursseja. Lisäksi valmistajien ainoa motiivi tällä hetkellä panostaa esimerkiksi pakkausmateriaaleihin on, että pystyy markkinoimaan tuotettaan sen avulla ja ehkä saada etua kilpailijaan nähden. Raippaverot pakottaisivat kaikki valmistajat miettimään ja toimimaan nyt eikä huomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maapallon ilmasto pelastuu sillä että ajetaan Suomen yritykset ahtaalle, ei oikein avaudu tämä ajatuksenjuoksu.

Vierailija
10/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko eduskunnan/hallituksen avustajien määrää vähentää ja näin säästyneet rahat kohdentaa tähän valtavaan ilmastoahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nämä päästöjutut ei mitenkään koske hiilivoiman käyttöä helsingissä.

Se säilyy edelleenkin verottomana.

Vierailija
12/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kun tämä kahdeksan miljardin potti pienenee, joudumme samalla miettimään, kuinka paljon ylipäätään liikenteestä voi saada tuloja hyvinvoinnin rahoitukseen”, Rinne sanoo.

Hyvä, kun sanoi sentään suoraan. Liikenteen verotuloista vain murto-osa jää liikenteen, mm. tieverkon kunnostusten rahoitukseen. Viekää vaan enemmän, mitä siitä että tiet ei kelpaa kohta edes hevosliikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä päästöjutut ei mitenkään koske hiilivoiman käyttöä helsingissä.

Se säilyy edelleenkin verottomana.

Putin puudeli ei ole näköjään päivittänyt tietoja Helsingin hiilivoimaloista...

Vierailija
14/14 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä päästöjutut ei mitenkään koske hiilivoiman käyttöä helsingissä.

Se säilyy edelleenkin verottomana.

Putin puudeli ei ole näköjään päivittänyt tietoja Helsingin hiilivoimaloista...

Hiilivoiman alasajo on Helsingissä vasta papereita. Vuodenvaihteessa alkaa palkintokisa jos joku keksisi jotakin lämpöenergian aikaansaamiseksi ilman fossiileja.

ps. fossiiliset on putinlandian ainoa assetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan