Peräpukamat!
Eli sinä joka kärsit niistä. Kerrotko kaikki oireesi? Kiitos. Itse 42 v. Ja kärsinyt kauan. Vuosia. Sisemmistä ja ulkoisista. Oireet vaihtelevat. Kun tulee iso kova uloste, niin pukama aukeaa, ja tulee kirkasta verta paperiin ja ulosteen pinnalle. Määrät vähäisiä. Kun suoli toimii paremmin(uloste pehmeää) niin verta ei näy.
Uusi oire ollut vuoden aikana. 2 kertaa vuoden aikana aamuyöllä herännyt kohtalaiseen kipuun peräsuolessa(ei peräaukossa) . Vaan n. 3 cm. Peräaukosta peräsuoleen päin. Tuntuu muutaman sekunnin ajan.
Muutoin suolen toiminta on vaihtelevaa ripulista ummetukseen. Mulla ärtynyt suoli. Kärsin myös refluksista.
Kommentit (11)
Jätä kaikki viljat pois ja sokerit ja mausteet noin 3-4 vkoksi.
Matala tulehedustila paranee ja huomaat eron hyvin pian.
Syö jos mahdollista salatteja, keittoja mahd paljon pieninä kertamäärinä.
Et kuole nälkään vaikka ruokakolmio sitä väittää.
=D=D
Edellisen lisäksi liikuntaa ja kuumia alapään kylpyjä esim vadissa istumalla.
Ap pelkää siis peräsuolen syöpää tuon kipuoireen vuoksi
Käy tutkituttamassa jos huolettaa. Kyllä mulla joskus on pientä vihlaisua käynyt mutta ei ole tullut mieleenkään siitä huolestua. Ja hoida se pukamasi, ei siitä tarvitse kärsiä vuosikausia kun apteekista saa puikkoja jotka oikeasti auttaa.
Itsehoidolla saa parempia tuloksia.
Pöntöllä ja muilla istuinrenkailla pitkään viipyminen on ihan vihoviimeistä touhua pukamien suhteen.
Itsellä ollut kerran ulkoinen, suihkuttelin sitä vuoronperään kuumalla ja kylmällä ja työnsin sisäpuolelle. Katosi parissa päivässä. Pari vihlaisua myös ollut syvemmällä röörissä mutta niistä en ole huolestunut.
Kannattaa tosiaan käydä vaikka tähystyksessä jos pahasti hermostuttaa.
Eero, miksi tehtailet näitä aloituksia?
Kannattaa rasvata paikat jos lähtee pitkälle lenkille.
Ruokavalio kuntoon kuten tuolla yllä sanottiin ja maitobakteereja sopivasti.
Kun viikkoja on kulunut, huomaat onko olosi parantunut. Jos on, se tarkoittaa ettet voi enää palata entiseen viljaruokavalioon.
Muuten ongelmat palaa.
Ruokavaliossa on vika, jos ummetus vaivaa.