Miehen kehuskelu nettideiteillä
Olen 41-vuotias nainen ja alkanut deittailemaan eroni jälkeen. Kesti tovi tajuta karu totuus: Hyviä ikäisiäni naisia on paljon enemmän kuin miehiä. Turha haaveillakaan oman ikäisestä miehestä, koska he hakevat 25-35-vuoriaita.
Olen ollut deiteillä 5-10 vuotta vanhempien miesten kanssa. Useasti mies on kehunut, että olen positiivinen yllätys ja kauniimpi luonnossa kuin kuvissa. Kehuminen on kai hyvä merkki. Mutta mitä ihmettä käy miehen mielessä, kun käy deiteillä
kehuskelemaan, että vientiä olisi. Että juuri hänen ikäisensä mies on niin haluttua kamaa, että oksat pois. Eräs mies deiteillä sanoi suoraan, että minun ikäisistäni naisista on ylitarjontaa ja nuoremmatkin ovat tyrkyllä.
Ei todella nosta omia fiiliksiäni tuollaiset puheet. Onko tarkoitus loukata, näpäyttää tms.? Ja miksi ihmeessä?
Kommentit (75)
Seurasin 52 vuotiaan tuttavamiehen deittailuja reilun vuoden ajan. Mies on hyvin tavallisen näköinen, normaali duunari ja eronnut jo vuosia sitten. Hän on hyvä kirjoittamaan ja puhumaan. Viestitteli noin 90 eri naisen kanssa deittipalvelussa, somessa ja kävi tapaamassa ahkerasti naisia ympäri Suomen. Deitit saattoivat venyä useamman päivän pituisiksi, enkä ollenkaan epäile etteikö olisi ollut kivaa niin seksin kuin muunkin touhuamisen puitteissa. Joten kyllä hänellä vientiä oli. Hän jakoi kokemuksensa minulle, soitteli ja kertoi, tai kysyi neuvoa, joten väkisinkin siinä oivalsi, miten naiset myös käyttävät miehiä häikäilemättömästi hyväkseen. Miehet vain kuvittelevat, että se olisi pelkästään heidän ansiotaan.
Naiset ovat ihan samalla tavalla viihteellä kuin miehet ja keinot ovat monet naisillakin. Naisten viestejä lukiessani suorastaan kadehdin sitä kielenkäyttöä ja jolla miehet saa innostumaan. Se on niin miestä imartelevaa lässytystä ja kehumista, mutta se on keino jolla mies saadaan liikkeelle.Jotkut naiset vain osaavat sen taidon.
Niihin juttuihin ei kannata mennä mukaan. Taputtele vain päähän ja tuijota ihaillen, että joo, olet varmaan mieletön tyyppi. Yleensä ne älykkäät ja fiksut ovat varattuja, joten toivotan onnea että löydät jonkun helmen harmaasta massasta.
Mutta mikä on motiivi? Ei kai mies voi kuvitella, että naiselle tulee hyvä fiilis kun kuulee olevansa kovassa kisassa keski-ikäisen miehen huomiosta? Että minähän voisin heti saada useamman naisen? Onko kyse halusta loukata naista vai mistä?
Epätoivoista, kun ajattelee, että lähes 50-vuotiaasta Mikki Hiiren raamilla varustetulla älypäälläkin on nuoria tarjokkaita jonoksi asti.
Luulin olevani ihan ok, ja usein kuulen deiteillä kehuja, mutta sitten miehistä ei kuulu. Koska jonossa kai on niin moni muukin.
Särjin juuri sydämeni laastarisuhteessa, jossa mies sanoi, ettei pysty deittailemaan ketään, koska ei ole valmis. Meni päivä, ja mies on taas aktivoinut profiilinsa - jonka väitti vetäneensä pois tämän ”deittiväsymyksen” vuoksi.
"kun käy deiteillä kehuskelemaan, että vientiä olisi. Että juuri hänen ikäisensä mies on niin haluttua kamaa, että oksat pois. Eräs mies deiteillä sanoi suoraan, että minun ikäisistäni naisista on ylitarjontaa ja nuoremmatkin ovat tyrkyllä."
Kai tuossa kohtaa ymmärrät vastata, että "No kiva, heistä varmaan löytyy sopiva." Ja poistua sisäänpäin naureskellen?
Vierailija kirjoitti:
"kun käy deiteillä kehuskelemaan, että vientiä olisi. Että juuri hänen ikäisensä mies on niin haluttua kamaa, että oksat pois. Eräs mies deiteillä sanoi suoraan, että minun ikäisistäni naisista on ylitarjontaa ja nuoremmatkin ovat tyrkyllä."
Kai tuossa kohtaa ymmärrät vastata, että "No kiva, heistä varmaan löytyy sopiva." Ja poistua sisäänpäin naureskellen?
Näin teenkin. Mutta haluaisin vaan ymmärtää, mikä on logiikka?
Onko uusi ikäeroketju taas aluillaan?
Eiköhän haukuta miehiä jälleen.
Eiköhän tarkoitus ole saada sut tuntemaan alemmutta, jota nämä miehet todennäköisesti tuntevat. Jokainen tietää, että naisille (seksi)tarjontaa on enemmän kaikissa ikäryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Onko uusi ikäeroketju taas aluillaan?
Eiköhän haukuta miehiä jälleen.
Itsekin menin lankaan. Trollihan tämä on.
Mitä voit odottaa keski-ikäsiltä ukoilta? Suurin osa heistä on töykeitä ilman mitään käytöstapoja. Näin kolmekymppisenä heitä joutuu usein sanallisesti pistää kuriin. Kuljetajaan ja käyttäydytään kuin omistettais kaikki ympärillä oleva. Siirry vähän nuoreempiin jos haluat että vastapuoli arvostaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tarkoitus ole saada sut tuntemaan alemmutta, jota nämä miehet todennäköisesti tuntevat. Jokainen tietää, että naisille (seksi)tarjontaa on enemmän kaikissa ikäryhmissä.
Okei, eli tämän voi tulkita että mies ei ole minusta oikeasti kiinnostunut joten turha enää jatkaa vaikka miehen puolelta ehdottelua tulisikin?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin teenkin. Mutta haluaisin vaan ymmärtää, mikä on logiikka?
Logiikka on se, että he ovat yksinkertaisesti täynnä itseään. Eivät he ajattele loukkaavansa sinua. He ajattelevat ainoastaan, että a) he ovat loistoyksilöitä, ja b) koko maailman täytyy kuulla se
Se on sellaista uniikkilumihiutaleminäminäminä-ajattelua.
Trollihan tämä on, mutta jos nyt leikitään ettei se ole. Niin, jos moni jolla tuntuu homma toimivan käyttää samaa tyyliä, siinä tyylissä on jotain toimivaa. Itsellä on tapana aina olla korrekti. En osaa muuta tapaa. Hauska minusta tulee vasta sitten, kun opin vähän tuntemaan toista. Se ei toimi nettideiteillä ollenkaan hyvin. Se toimii hyvin siellä, missä näkee samoja naisia päivästä toiseen.
Ap vielä jatkaa. Eräs kerskailijamiehistä sanoi ekoilta, lyhyeltä kahvideiteiltä lähtiessä ensin, että ”en mä vielä rakastunut suhun ole”. ”Mutta suhun on varmasti helppo ihastua.”
???????!?!!!!!!
Koska se on totta?
Jos yhtään katselet netistä SMV-chartteja, eli seksuaalimarkkina-arvokaavioita niin ymmärrät että miehen SMV on tuon ikäisenä KORKEIMMILLAAN.
Totta helvetissä miehellä on vientiä tuossa iässä. Mies vain on rehellinen.
Deal with it.
Jos he ovat vain epävarmoja itsestään ja ajattelevat, että kehumalla vaikuttavat sitten kiinnostavammilta? Ehkä heillekin on nykyinen deittailukulttuuri vierasta. Jos he ovat olleet pitkään parisuhteessa ennen eroa (olettaen, että ainakin osalla miehistä on tämä tilanne), niin heillä ei ole oikein käsitystä, miten kannattaisi naiselle puhua.
Tämä ei ollut mikään puolustuspuhe enkä sano, että heitä pitäisi loputtomasti ymmärtää tai antaa anteeksi tökeryydet, vaan pelkkä arvio. Itse en mitään seurustelusta tiedä (olen ap:ta vanhempi nainen), niin ehkä sitä kautta tajuan, millaisia virheitä voi tehdä. Seurustelu vaatii jonkinlaista opettelua ja jos aiemmin on saanut kumppanin helpommalla, ei tajua, millaista vaivannäköä se nyt vaatii.
Tosin minä en osaisi kehua itseäni. Päinvastoin varmaan haukkuisin itseni eikä sellaistakaan kukaan halua kuunnella.
Moukkia miehiä, eivät ole katsoneet itseään realistisesti peilistä. Tai ajattelevat että voivat itse olla minkälaisia ja näköisiä vain, vaan nainen ei saa olla. Naisen täytyy olla upea, vaikka itse ei ole. Kyse voi olla myös tietoisesta näpäytyksestä, jos on huono itsetunto niin naista arvioimalla alentavasti yrittää luulotella ja näyttää itse olevansa parempi.
Voisi kuvitella, että mies haluaa sinun alkavan kilpailemaan itsestään. Eli että seksiä olisi oltava tarjolla mahdollisimman nopeasti. Ts. jos et anna heti, voidaan unohtaa koko juttu, valinnanvaraa on (ainakin sen vaikutelman haluaa antaa). Haluaa, että pidät häntä hyvänä saaliina ja samalla alennat itseäsi, jotta hän voi olla herra suhteessa.
Mitä jos jätät suomalaiset miehet ja lähdet ulkomaille, jossa on enemmän sinkkumiehiä. Ei tarvitse kuunnella enää vattuilua sen jälkeen, ainakaan suomen kokoisessa paikassa.
Eiköhän psykologinen konsepti kuten "esivalinta" ole jo peruskauraa jokaiselle ihmiselle, miehille myös. Siksi miehet projektoivat "esivalintaa" noilla kommenteilla, koska tietävät että nainen tykkää miehistä jotka on esivalittuja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jätät suomalaiset miehet ja lähdet ulkomaille, jossa on enemmän sinkkumiehiä. Ei tarvitse kuunnella enää vattuilua sen jälkeen, ainakaan suomen kokoisessa paikassa.
Tämä tai sitten katse nuorempiin miehiin, kuten joku jo ehdottikin. 25-35-vuotiaat tähtäimeen.
No ei se ihme ole, että tuollaiset miehet vapaana ;d