Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyy kosinnasta

Vierailija
15.11.2019 |

Kertokaahan hyvät naiset, millainen olisi unelmienne kosinta. Rakastamani nainen saapuu kuun lopussa työreissultaan, ja suunnitelmissani olisi yllättää hänet täysin. Eli mikä saisi juuri sinun sydämesi sulamaan? Jonkinlaiset suunnitelmat ovat jo olemassa, mutta hyödylliset lisävinkit eivät toki olisi pahitteeksi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus on jo valmiiksi hankittuna. Kaiketi tämä avaus oli semmoista etukäteisjännityksen purkua, jota miesporukassa ei vain voi tehdä.

Ap

Vierailija
22/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ykkönen. Jos pitää ventovierailta ihmisiltä kysyä keskustelupalstalla, niin et tunne mahdollista tulevaa puolisoasi riittävän hyvin. Jos oma avokkini alkaisi pohtia naimisiinmenoa, niin itse toivoisin, että hän ihan vain ottaisi sen puheeksi sopivassa tilanteessa. Ei kosimalla vaan kysymällä minun ajatuksiani tulevaisuudesta ja että haluaisinko virallistaa suhteemme.

Sitä kutsutaan kosinnaksi.

Et näe mitään eroa näissä kahdessa:

- "Haluatko mennä naimisiin kanssani?"

- "Mitä ajattelet tulevaisuudesta? Onko avioliitto sinulle tärkeä instituutio? Oletko miettinyt, mitä se tarkoittaisi meidän kohdallamme, miten elämä muuttuisi?" jne

En nyt osaa keksiä hyvää esimerkkiä keskustelusta, mutta ex-puolisoni ei missään vaiheessa kosinut minua vaan me nimenomaan kävimme keskustelua siitä, menisimmekö naimisiin ja miksi ja mitä se muuttaisi ja mitä ei. (Ja se, että hän on ex, ei liity mitenkään siihen, ettei hän kosinut romanttisesti.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva että sulla on jo sormus ap, kyllä minä tykkäisin omalla kohdalla.

Tykkäisin myös ylipäätään kosinnasta enkä pelkästä tulevaisuuskeskustelusta, ei sillä että sekään huono olisi mutta olen ehkä vähän romanttishenkisempi.

Ihanaa kun olet löytänyt rinnallesi ihmisen jonka kanssa haluat jakaa loppuelämäsi <3

Toivon että kosinta sujuu toivomallasi tavalla :) 

Vierailija
24/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy, täytyy myös olla valmistautunut vastaukseen: ei

Vierailija
25/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiva että sulla on jo sormus ap, kyllä minä tykkäisin omalla kohdalla.

Tykkäisin myös ylipäätään kosinnasta enkä pelkästä tulevaisuuskeskustelusta, ei sillä että sekään huono olisi mutta olen ehkä vähän romanttishenkisempi.

Ihanaa kun olet löytänyt rinnallesi ihmisen jonka kanssa haluat jakaa loppuelämäsi <3

Kiitos kovasti! Sormuksen tosiaan hankin jo ennakkoon, kun tiedossa oli suurinpiirtein hänen mieltymyksensä. Järkikeskusteluun en aio mennä, sillä rakkaani on enemmänkin romanttinen sielu. Suunnitelmissa oli kosinta talvisessa metsässä ja sinne sopiva rekvisiitta ennakkoon vietynä, mutta täytyy vielä pohtia eri vaihtoehtoja.

Ap

Vierailija
26/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa, kynttilänvalossa, koska sähköt on katkaistu, ^jaatko kanssani tämän kuntouttavan 9euroa päivärahan^ ja tulevan yh-korotuksen?

Vierailija
27/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ykkönen. Jos pitää ventovierailta ihmisiltä kysyä keskustelupalstalla, niin et tunne mahdollista tulevaa puolisoasi riittävän hyvin. Jos oma avokkini alkaisi pohtia naimisiinmenoa, niin itse toivoisin, että hän ihan vain ottaisi sen puheeksi sopivassa tilanteessa. Ei kosimalla vaan kysymällä minun ajatuksiani tulevaisuudesta ja että haluaisinko virallistaa suhteemme.

Sitä kutsutaan kosinnaksi.

Et näe mitään eroa näissä kahdessa:

- "Haluatko mennä naimisiin kanssani?"

- "Mitä ajattelet tulevaisuudesta? Onko avioliitto sinulle tärkeä instituutio? Oletko miettinyt, mitä se tarkoittaisi meidän kohdallamme, miten elämä muuttuisi?" jne

En nyt osaa keksiä hyvää esimerkkiä keskustelusta, mutta ex-puolisoni ei missään vaiheessa kosinut minua vaan me nimenomaan kävimme keskustelua siitä, menisimmekö naimisiin ja miksi ja mitä se muuttaisi ja mitä ei. (Ja se, että hän on ex, ei liity mitenkään siihen, ettei hän kosinut romanttisesti.)

Tuollaisessa periaatteellisessakin keskustelussa jompi kumpi lopulta esittää ajatuksen "mennäänkö naimisiin", eli siis kosii. Muuten keskustelu pysyy vain yleisellä "mitä sä ajattelet avioliitosta" -tasolla, eikä koskaan etene avioliittoon asti, ellei toinen tee jonkinlaista aloitetta siihen suuntaan.

Vierailija
28/28 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kovasti! Sormuksen tosiaan hankin jo ennakkoon, kun tiedossa oli suurinpiirtein hänen mieltymyksensä. Järkikeskusteluun en aio mennä, sillä rakkaani on enemmänkin romanttinen sielu. Suunnitelmissa oli kosinta talvisessa metsässä ja sinne sopiva rekvisiitta ennakkoon vietynä, mutta täytyy vielä pohtia eri vaihtoehtoja.

Ap

Tämä kuulostaa tylyltä, mutta kannattaa ottaa suunnittelussa huomioon myös kielteisen vastauksen saaminen. Jos menette jonnekin metsän keskelle eikä sydämesi valittua jostain syystä kiinnostakaan suostua kosintaan, niin sieltä pois tarpominen yhdessä voi olla kiusallista.

Luminen metsä sinänsä kuulostaa kyllä hienolta paikalta, kunhan vain muistat vaivihkaisesti varmistaa, että rakkaasi on pukeutunut tarpeeksi lämpimästi ettei tarvitse olla viluinen ja sormet kohmeessa silloin kun yrittää pujottaa sormusta :P

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi