Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin käytetään EI paistamiseen soveltuvaa voipaperia?

Vierailija
15.11.2019 |

Tein pannarin tuollaisen päällä ja sehän on siinä paperissa nyt kiinni paljon paremmin kuin täi tervassa 🤬 Eli uusiks menee. Mökillä siis ja joku hullu on tuollaista tänne hommannut.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkodissa oli voipaperia ja muistan myös ajan, kun uunipellit voideltiin. Sitten alkoi leivinpaperi yleistyä mutta meilläpäin puhuttiin ”voipaperista, joka sopii pellille”. Edelleenkin saatan puhua ajatuksissani voipaperista kun tarkoitan leivinpaperia.

Mutta ovatko käärimiset, graavit jne sellaisia että niihin EI voisi käyttää leivinpaperia? Onko voipaperi näihin parempi tuote? Tarvitaanko siis kotona kahta tuotetta vai tarvitaanko nimenomaan voipaperia johonkin?

Voipaperille muuten tehtiin ennen vanhaan kaikenlaisia kaavioita, isäni joka oli rakennusmestari, teki monille sukulaisille ja ystäville talojen pohjapiirrokset ja teki ne voipaperille siihen aikaan.

Olen rakennusinsinööri. Me käytimme voipaperin oloista skitsipaperia luonnosten tekemiseen lyijykynän kanssa. Voipaperi ei ole yhtä hyvää, kun siitä ei näy kunnolla läpi.

Vierailija
22/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän voipaperia kaavojen jäljentämiseen, siis ompelukaavojen, joita on käsityölehdissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkodissa oli voipaperia ja muistan myös ajan, kun uunipellit voideltiin. Sitten alkoi leivinpaperi yleistyä mutta meilläpäin puhuttiin ”voipaperista, joka sopii pellille”. Edelleenkin saatan puhua ajatuksissani voipaperista kun tarkoitan leivinpaperia.

Mutta ovatko käärimiset, graavit jne sellaisia että niihin EI voisi käyttää leivinpaperia? Onko voipaperi näihin parempi tuote? Tarvitaanko siis kotona kahta tuotetta vai tarvitaanko nimenomaan voipaperia johonkin?

Voipaperille muuten tehtiin ennen vanhaan kaikenlaisia kaavioita, isäni joka oli rakennusmestari, teki monille sukulaisille ja ystäville talojen pohjapiirrokset ja teki ne voipaperille siihen aikaan.

Itse piirsin Aku Ankkoista hahmoja läpi voipaperille ja sitten värittelin niitä. Tein siis omia sarjakuvia.

Mäkin piirsin aina läpi voipaperille lapsena. Sitten näytin kavereille piirustuksiani. Kaverit ihmettelivät, miten osaan piirtää ihan oikeannäköisen Marilyn Monroen.

Vierailija
24/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa käytetään mökillä voipaperinpalaa kertakäyttölautasen virkaa toimittamassa. Ja siihen voi kääriä vasta pyydetyn kalan.

Vierailija
25/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan unohtanut,että voipaperiakin on myytävänä kaupoissa.

Vierailija
26/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurinpohjaletut syödään voipaperin päältä.

Vierailija
27/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi ei ole käärepaperiksi yhtä hyvä kuin voipaperi, joka ei ole niin "rapeaa" :) Voipaperi myös kostuu sopivasti ja pitää eväät hyvinä. Se on ihan eri tuote kuin leivinpaperi. Muita käyttötarkoituksia on lueteltu tuossa ylempänä. 

Vierailija
28/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hillopurkkien kannen alla oli pala voipaperia. Syytä tähän en varmaksi tiedä, ehkä korkki ei juuttunut kiinni liian tiukasti.

Vierailija
29/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, muistot heräs! Mä tein voipaperille vaatteiden kaavoja. Oikeassa mitassa siis. Äiti kääri isälle voileivät evääksi voipaperiin ja viinapullollinen maitoa meni kyytipojaksi.

Vierailija
30/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voipaperin voitelee, niin sopii myös paistamiseen :)

Vierailija
31/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko käyttää paistamiseen voimapaperia? Nimi on ainakin saman kuuloinen. Ap

Vierailija
32/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nimikin sanoo se soveltuu irtovoin paketoimiseen.

Vierailija
33/34 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö sattumoisin talouspaperia budjettisi laatimiseen?

Oletko rakentanut käymäläsi vessapaperista?

Vierailija
34/34 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö sattumoisin talouspaperia budjettisi laatimiseen?

Oletko rakentanut käymäläsi vessapaperista?

Laittaako kissan kattilaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme