Mihin käytetään EI paistamiseen soveltuvaa voipaperia?
Tein pannarin tuollaisen päällä ja sehän on siinä paperissa nyt kiinni paljon paremmin kuin täi tervassa 🤬 Eli uusiks menee. Mökillä siis ja joku hullu on tuollaista tänne hommannut.
Kommentit (34)
Minä käytän voipaperia kaavojen jäljentämiseen, siis ompelukaavojen, joita on käsityölehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkodissa oli voipaperia ja muistan myös ajan, kun uunipellit voideltiin. Sitten alkoi leivinpaperi yleistyä mutta meilläpäin puhuttiin ”voipaperista, joka sopii pellille”. Edelleenkin saatan puhua ajatuksissani voipaperista kun tarkoitan leivinpaperia.
Mutta ovatko käärimiset, graavit jne sellaisia että niihin EI voisi käyttää leivinpaperia? Onko voipaperi näihin parempi tuote? Tarvitaanko siis kotona kahta tuotetta vai tarvitaanko nimenomaan voipaperia johonkin?
Voipaperille muuten tehtiin ennen vanhaan kaikenlaisia kaavioita, isäni joka oli rakennusmestari, teki monille sukulaisille ja ystäville talojen pohjapiirrokset ja teki ne voipaperille siihen aikaan.
Itse piirsin Aku Ankkoista hahmoja läpi voipaperille ja sitten värittelin niitä. Tein siis omia sarjakuvia.
Mäkin piirsin aina läpi voipaperille lapsena. Sitten näytin kavereille piirustuksiani. Kaverit ihmettelivät, miten osaan piirtää ihan oikeannäköisen Marilyn Monroen.
Meidän suvussa käytetään mökillä voipaperinpalaa kertakäyttölautasen virkaa toimittamassa. Ja siihen voi kääriä vasta pyydetyn kalan.
Olin ihan unohtanut,että voipaperiakin on myytävänä kaupoissa.
Muurinpohjaletut syödään voipaperin päältä.
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi ei ole käärepaperiksi yhtä hyvä kuin voipaperi, joka ei ole niin "rapeaa" :) Voipaperi myös kostuu sopivasti ja pitää eväät hyvinä. Se on ihan eri tuote kuin leivinpaperi. Muita käyttötarkoituksia on lueteltu tuossa ylempänä.
Meillä hillopurkkien kannen alla oli pala voipaperia. Syytä tähän en varmaksi tiedä, ehkä korkki ei juuttunut kiinni liian tiukasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkodissa oli voipaperia ja muistan myös ajan, kun uunipellit voideltiin. Sitten alkoi leivinpaperi yleistyä mutta meilläpäin puhuttiin ”voipaperista, joka sopii pellille”. Edelleenkin saatan puhua ajatuksissani voipaperista kun tarkoitan leivinpaperia.
Mutta ovatko käärimiset, graavit jne sellaisia että niihin EI voisi käyttää leivinpaperia? Onko voipaperi näihin parempi tuote? Tarvitaanko siis kotona kahta tuotetta vai tarvitaanko nimenomaan voipaperia johonkin?
Voipaperille muuten tehtiin ennen vanhaan kaikenlaisia kaavioita, isäni joka oli rakennusmestari, teki monille sukulaisille ja ystäville talojen pohjapiirrokset ja teki ne voipaperille siihen aikaan.
Voi, muistot heräs! Mä tein voipaperille vaatteiden kaavoja. Oikeassa mitassa siis. Äiti kääri isälle voileivät evääksi voipaperiin ja viinapullollinen maitoa meni kyytipojaksi.
Jos voipaperin voitelee, niin sopii myös paistamiseen :)
Voinko käyttää paistamiseen voimapaperia? Nimi on ainakin saman kuuloinen. Ap
Kuten nimikin sanoo se soveltuu irtovoin paketoimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö sattumoisin talouspaperia budjettisi laatimiseen?
Oletko rakentanut käymäläsi vessapaperista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö sattumoisin talouspaperia budjettisi laatimiseen?
Oletko rakentanut käymäläsi vessapaperista?
Laittaako kissan kattilaan?
Olen rakennusinsinööri. Me käytimme voipaperin oloista skitsipaperia luonnosten tekemiseen lyijykynän kanssa. Voipaperi ei ole yhtä hyvää, kun siitä ei näy kunnolla läpi.