Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä siivooja joka siivoa kuten tilaaja haluaa?

Vierailija
15.11.2019 |

Äitini on nyt kokeillut muutamaakin siivousfirmaa. Hän haluaisi että siivoojan jäljeltä olisi siivottu, tarjoaa siivousaineet/ostaa sellaiset kuin siivooja toivoo, mutta haluaa että esim. kylpyhuoneen lattia pestään niin että se on siisti myös laattojen saumoista. Sama juttu että jos seinissä on tahroja, siivooja pesisi ne. Uuninpesukin olisi mahtava saada vaikka lisämaksusta! Kahdesta siivousliikkeestä vastattiin ettei heidän siivoojansa jynssää lattioita tai pese seiniä. Ei ole kyse siitä, että odotetaan siivoojan ehtivän kaikki, vaan aikaa annettiin jopa 7h 50m2 siivoukseen. Siitä huolimatta äitini joutui itse pesemään seinät yms. Maksaisi myös ihan lisärahana tai jättäisi jotain muuta siivottavaa välistä, mutta mikään tälläinen ei sopinut firmoille.
Asunnossa asuu siis kaksi aikuista ihmistä jotka ovat paljon pois töiden vuoksi ja asunto on ihan normisiisti, ei todellakaan mikään läävä. Käyttäisi siivoojaa kahdesti kuussa.
Miten löytää siis siivooja jonka kanssa voisi aidosti sopia töistä? Helsingistä kyse ja kaksi isoa firmaa testattu ja yksi pienempi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä outoa ettei löydy kotisiivoojaa joka siivoaa mitä pyydetään!

Itse olen kotisiivooja ja meidän firmassa tehdään sopimuksesta lähestulkoon kaikki mitä asiakas pyytää. (Valitettavasti kaukana helsingistä.)

Vierailija
2/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko termi suursiivous sopiva?

Harvassa aikuisperheessä asunto on seijiä myöden likainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla jos hinnasta sovitaan.

Vierailija
4/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Turun saaristosta.

Vierailija
5/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Firmoilla on oma sapluunsa, lisäyksenä on max saunan pesu eli lauteiden harjaus, vaikka itse toivoisi myös saunan lasioven pesua.

Vierailija
6/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko termi suursiivous sopiva?

Harvassa aikuisperheessä asunto on seijiä myöden likainen.

Heillä on lapsenlapsia kylässä aika usein. Ja kyllähän kaikkien seiniin tulee joskus länttejä ja ihan pölyäkin jos ei niitä välillä pyyhkäise?

Varmaan suursiivous olisi sopiva termi, sellaiseen ei kuitenkaan ole löytynyt sopivaa tekijää.

Vierailija
7/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Firmoilla on oma sapluunsa, lisäyksenä on max saunan pesu eli lauteiden harjaus, vaikka itse toivoisi myös saunan lasioven pesua.

Juuri se ihmetyttää, että miksei firmoilla ole halua/tarvetta sopia asiakkaan kanssa niin että saisivat pitkäaikaisen asiakkaan?

Vierailija
8/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan solilla töissä ja kyllä silloin tehtiin mitä asiakas pyysi. Aikaahan se vaatii enemmän kuin sellainen perussiivous eli maksaa myös enemmän. Mutta periaatteessa niin, että asiakas kertoo toiveensa, tehdään aika-arvio töihin kuluvasta ajasta ja lopuksi vielä hinta. Sai vaikka suursiivouksen joka viikko jos oli valmis siitä maksamaan.

Vierailija
9/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiespalvelusta

Vierailija
10/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin aikoinaan solilla töissä ja kyllä silloin tehtiin mitä asiakas pyysi. Aikaahan se vaatii enemmän kuin sellainen perussiivous eli maksaa myös enemmän. Mutta periaatteessa niin, että asiakas kertoo toiveensa, tehdään aika-arvio töihin kuluvasta ajasta ja lopuksi vielä hinta. Sai vaikka suursiivouksen joka viikko jos oli valmis siitä maksamaan.

Freskalla ei ainakaan onnistunut, en muista mitä muita firmoja oli testissä. Freska nyt viimeisimpänä. Siivoojat vielä valitti äidin tekemästä arvostelusta, että pitää antaa 5 tähteä, muuten ne saa huutia :/

Vierailija
11/20 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Lähihoitaja, joka inhoaa työtään. Jos saan saman palkan, saat hyvän siivoojan. Olen pedantti siivouksen suhteen, jotkut kutsuneet jopa ylisiistiksi.

12/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Etelä-Helsingissä. On todella vaikeaa ollut löytää hyvää siivoojaa!

Olen kokeillut muutaman firman kautta, kunnes vihdoin löysin yhden yksityisyrittäjän, Petteri Puhdistaa on facebookissa nimi. Toiminimellä tekee hommia. Hoitaa jämptisti sen mitä on sovittu ja usein tekee ylimääräistä, jos aikaa jää. Ollaan kirjallisesti sovittu tietyt asiat, jotka tehdään joka toinen kerta ja tietyt, jotka tehdään aina. Joskus pyydän myös pesemään esimerkiksi ikkunat. Ei lintsaa lattialistojen kanssa tai pintojen pyyhinnässä. Kaverit valittelivat myös ja heille suosittelin Petteriä. Ei ole ystävät valitelleet sen koommin.

Isojen firmojen siivoojat pyyhkäisee sinne päin, juuri niinkuin sanoit. Ei mennä kontalleen, jotta sohvan alta saadaan kunnolla pölyt vaan tehdään se, mihin seisoaltaan ylletään, esim. keittiön tasolta ei edes hedelmäkulhoa siirretty pintojen pyyhkimisen ajaksi (testasin), vaikka luulisi itsestään selvyys olevan... Kannattaa kyllä kysästä Petteriltä, jos hänellä vielä olisi vapaita aikoja. Ymmärsin, että toimii Etelä-Helsingin alueella.

Vierailija
13/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee etsiä vastaava Petteri - täällä Pohjois-Hgissä kaivattaisiin myös sellaista siivousta, jonka voi itse määritellä!

Kokeilin kahta siivousyritystä ja petyin todella pahasti. Isojen leikkausten jälkeen en voinut itse siivoilla (en siis kykene siihen vieläkään omatoimisesti) ja edes kylpyhuonetta ei saatu siistiksi; ei kaakeloituja seiniä, ei sitä saunan lasiovea. Toinen firma sitten keittiöön - ei sitäkään (pyysin mm. pyyhkimään kaapistojen ovet, ei onnistunut, ei edes lisämaksusta). Kummallekin aikaa 3 h, 2 henkilöä. Karmeat laskut kaikesta, mutta ei minkäänlaista kunnon siivousta. Suorastaan nolotti em. työntekijöiden puolesta. :/ Ehdotin myös lisämaksusta tehtäviä töitä ja tämä ei siis onnistunut Freskassa eikä toisessa isohkossa yrityksessä...

Saa ilmoittautua ja vinkata, jos kiinnostaa.

Vierailija
14/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Pirkanmaalla. Meillä kävi ensin siivoojat kahdesta eri isosta firmasta (viikkosiivous kahden viikon välein). Ongelmaksi tuli se, että työntekijät vaihtuivat tiuhaan, osa teki loistavaa jälkeä ja osa sitten ihan päinvastaista. 

Nyt löysin yksityisen yrittäjän, joka on mahtava! Samanlaista viestiä olen kuullut muiltakin, että firmojen ongelmana juurikin tuo epätasainen työnlaatu, vaihtuvat työntekijät, lisäksi hinta tietysti kovempi kuin yksityisellä yrittäjällä.

Nykyinen siivooja veloittaa 30 eur/h. Siivoaa meillä 2,5-3 tuntia.

Vierailija
15/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lopettaisitte sen nalkuttamisen. Vaikka kuinka jynssää, aina on "likaa jossain".

Vierailija
16/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut, että alkaisin tekemään silloin tällöin siivouskeikkaa Ukko.fi:n kautta laskutuksella. Soveltuva koulutus löytyy. Pystyisin tekemään perussiivousta, tiskaamaan astioita, auttaa järjestelyssä, pesemään ikkunat ja saunan, ja vaikka tekemään siinä siivouksen ohessa vaikka jonkin uuniruoan. Olisiko tälle mitään markkinarakoa?

Vierailija
17/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun firmasta voidaan tulla ja tehdä puhdasta jälkeä. Ikinä ei ole valituksia tullut.

Vierailija
18/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut, että alkaisin tekemään silloin tällöin siivouskeikkaa Ukko.fi:n kautta laskutuksella. Soveltuva koulutus löytyy. Pystyisin tekemään perussiivousta, tiskaamaan astioita, auttaa järjestelyssä, pesemään ikkunat ja saunan, ja vaikka tekemään siinä siivouksen ohessa vaikka jonkin uuniruoan. Olisiko tälle mitään markkinarakoa?

Uskoisin että on, kun teet hyvää työtä.

Vierailija
19/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa lopettaisitte sen nalkuttamisen. Vaikka kuinka jynssää, aina on "likaa jossain".

Jos siivooja jättää esim lattialistat pyyhkimättä ja mikron pesemättä, vaikka ne kuuluvat sopimukseen, niin silloin kyseessä ei ole nalkutus vaan sovittujen (ja maksettavien) työtehtävien laiminlyönti.

Vierailija
20/20 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että on, kun teet hyvää työtä.

Varmastin on, kunhan teet hyvää jälkeä ja olet luotettava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi