Millaisia vuodevaatteita yms. airbnb-asuntoon, mistä olette hankkineet ja mihin hintaan?
Entä muu kalustus ja sisustus? Riittääkö Jysk /IKEA jos ei nyt halvinta kuraa osta? Omasta takaa löytyy myös kaikenlaista kalustetta. Montako kappaletta mitäkin/petipaikka? Onko ollut kylpytakit vai vain pyyhkeet?
Kommentit (11)
Kiitos! Mietin noita kylpytakkeja saunan varalta, kun sellainenkin on mahdollista tarjota mutta kellaritilassa. Kohde ehkä enemmän suunnattu ulkomaalaisille (Rovaniemi joulusesonkiin). Pitää katsoa mitä Jyskistä/Sotkasta löytyy :D
Meillä vuokramökin kalustus suurimmaksi osaksi torista, Ikeaa seassa. Lakanat muistaakseni hemtexistä ja pyyhkeet Ikeasta. Kylpytakitkin löytyy.
Kiinnitä huomiota, että huonekalu kestää puhdistamista ja esim sohva- ja tuolinpäälliset on irroitettavat ja kestävät tavallisen konepesun.
Lakanoiden pitää olla valkeat. Liinavaatteet kannattaisi pesettää ja mankeloittaa pesulassa.
Sisustukseen jotain paikkakuntaan tai maakuntaan viittaavaa, persoonallista.
Tee joku ”insta-kohta”, joka houkuttaa ottamaan ja jakamaan kuvan. Ilmaista mainosta.
Tarpeeksi astioita. Ikean astiat on huonoja, ne naarmuuntuu metalliaterimista rumiksi. Esim Prismaan on tullut kiva Finalysonin astiasarja, nyt ottaisin sitä.
Hyvät kattilat ja paistinpannut.
Satsaisin myös hyvään asunnon ja paikkakunnan info-kansioon. Tekstit on käännätettävä ”tavallisempien” kielien myös venäjäksi, kiinaksi ja japaniksi.
Saunan käyttöön selkeät ohjeet, etenkin jos sen joutuu itse lämmittämään. Kylpytakit vähän kiikun kaakun, aika paljon lisää pyykättävää.
Kiitos! Molemmat matkailussa olleet töissä joten infokansiot ja muut olikin jo listalla. Mulla on mahdollista tehdä siivoukset, pyykkäykset ja mankeloinnit itse, joten säästää sekä aikaa että rahaa (pesulaan on matkaa). Haettiin jo kirpparilta umpisuomalaiset Vallilan verhot olkkariin. Pitääkin googlata toi astiasto. Ikea 365 on varmaan se yleisin kyllä, en itsekään tykkää :S
Ostaisin itse ikeasta ja kaiken valkoisena. Pyyhkeet ja lakanat, kylpytakinkin
Ja itsellä omassa käytössä ikean vardagen lautaset olleet nyt pari vuotta, neutraali valkoinen sarja, ei kyllä ole naarmuuntunut. Samoin ikean aterimet ihan ok kunnossa yhä. En todellakaan ostaisi kalliita suomalaisia astioita, ei niitä arvosta kuin suomalaiset muutenkaan, hukkaat vaan rahaa merkkiin jota he eivät edes tiedä
Mä olen aikoinani hankkinut vuodevaatteet samaa kautta kuin mistä hotelleihinkin usein tilaavat. Hinta/laatusuhde aivan verraton.
Ja meillä kun on pienimuotoista toimintaa (vain neljässä asunnossa), niin ostin tori.fistä yhdeltä perikunnalta vähän käytetyn mankelin, niin homma sujuu kuin tanssi.
Kannattaa miettiä huollettavuuden kannalta ja kuinka saat pidettyä mahdolliset luteet ja muut ikävät tulokkaat poissa.
Sellainen yksityiskohta kuin omat peitot kaikille. Monesti olen kaverin kanssa yöpynyt sellaisessa asunnossa, missä on parisänky ja yhteinen peitto, vaikka on selvästi sanottu että emme ole pariskunta, ja haluamme omat peitot.
Jyskillä on saatavana se valkoinen malli, jota käyttävät hotelleissa. Voit kysyä sieltä mikä se on.
Lähinnä IKEA-asunnoissa olen airbnbn kautta itse yöpynyt. Varsinkin se kulmikas kaksitasoinen sohvapöytä on ollut varmaan ainakin puolessa kaikista asunnoista. :D
Mulle ihan sama, vaikka olisikin halvinta. Kunhan on ehjää ja siistiä.
Kylpytakkeja ei ole osunut kohdalle kertaakaan. En moista käytä, joten ei haittaa.