Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljesten riitely

Vierailija
15.11.2019 |

Kuinka pitkälle tää on normaalia ja miten me pärjättäis tän kanssa paremmin? Veljet 6v.ja3v. erikseen oikeen mukavia mutta nykyään lähes pelkkää taistelua yhdessä ollessaan. 6v.on pahempi. Se ärsyttää pienempää ihan tauotta ja kiusaa ja sitten itkee ku pikkuvauva kun ei saa haluamaansa. 3v.sitten räjähtelee rajusti ja myös lyö ja heittelee esineillä. Me ollaan jo tehty sitä että molemmat saa erikseenkin huomiota ja yhdessä myös. Ja koitetaan aina puhua ja puhua ja myös etenkin isompi on saanut rangaistuksia kiusaamisesta. Rangaistus on voinut olla vaikka peli-illan menettäminen. Ollaan yritetty vedota isomman "ison pojan järkevyyteen" mutta ei. Antakaa jotein vinkkejä tai vertaistukea samassa tilanteessa olevat/olleet.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Kestää aikuisikään asti ja joskus vielä pidempäänkin.

Vierailija
2/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäys vielä että ne uskoo vasta sitten kun mä räjähdän. Kun olen yrittänyt taas monta tuntia järkevästi käsitellä asiaa ja sitten turhaudun itse ja huudan heille ja laitan molemmat hetkeksi omiin huoneisiin miettimään. Ailloin ne vasta rauhoittuu ja uskoo. Ja siis taistelu toki alkaa hetken päästä uudelleen mutta tuolla saan itse edes sen 5 minuuttia rauhaa. Herää vain kysymys että joku parempi ja pitkäkestoisempi keino on oltava kuin se että vasta sitten uskovat kun huudan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mua esikoisena otti päähän kun vain multa vaadittiin järkevyyttä. Tuo kortti ei vedä. Pankaa vaan molemmat vaikka nurkkaan miettimään heti jos tulee lyömistä, pelikielto toimii paremmin isommilla. Pieni tarvitsee välittömän palautteen.

Vierailija
4/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät noin viiskymppisiksi kasvettuaan ole oppineet sopuisaksi eivätkä toisiaan tappaneetkaan, niin ei kannata olla enää huolissaan, heille riitely on sitten vain tapa elää. Veljesten kesken ihan normaalia, jos sattuu olemaan kiivasluontoisuutta perimässä. 

Vierailija
5/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia.

Joom oliks sulla vielä jotain neuvoja ja vertaistukea mitä pyysin? Kaikki kun ei ole niitä supervanhempia jotka vaan kestävät vuodesta toiseen ilman mitään apua. Ap

Vierailija
6/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mua esikoisena otti päähän kun vain multa vaadittiin järkevyyttä. Tuo kortti ei vedä. Pankaa vaan molemmat vaikka nurkkaan miettimään heti jos tulee lyömistä, pelikielto toimii paremmin isommilla. Pieni tarvitsee välittömän palautteen.

Toki pienempi saa osansa. Sun kannattaa nähdä nyt sen oman historian yli. Meillä ei välttämättä ole samalla tavalla kuin teillä. Pienemmälle kerrotaan että ei ole oikein lyödä mutta toisaalta olen sitä mieltä että jos on koko päivä kiusattu niin kyllä on oikeus puolustautua. Pienempi lapsemme ei ole meille millään tavalla mikään kultamurumpi kuon isompi. Meillä aikuisilla on todella paljon enemmän gaasteita pienemmän kanssa kuin isomman. Isompi ehdottomasti ansaitsee rangaistuksensa toisen jatkuvasta kiusaamisesta. Ap

Vierailija
7/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia.

Joom oliks sulla vielä jotain neuvoja ja vertaistukea mitä pyysin? Kaikki kun ei ole niitä supervanhempia jotka vaan kestävät vuodesta toiseen ilman mitään apua. Ap

Se oli neuvo että kestää pitkään, älä kuvittele että se ratkeaa kuin taikaiskusta.

Kysyit kuinka normaalia se on, ja siihen vastasin, niin älä kysele jos et halua vastauksia.

Vierailija
8/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia.

Se oli neuvo että kestää pitkään, älä kuvittele että se ratkeaa kuin taikaiskusta.

Kysyit kuinka normaalia se on, ja siihen vastasin, niin älä kysele jos et halua vastauksia.

Ihan turha hermostua. Ja työntää tuota sontaa että älä kuvittele että ratkeaa taikaiskusta. Just tässähän mä kyselen NEUVOJA. Huoh. Ap

Vierailija
9/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia.

Ihan turha hermostua. Ja työntää tuota sontaa että älä kuvittele että ratkeaa taikaiskusta. Just tässähän mä kyselen NEUVOJA. Huoh. Ap

En mä hermostu. Mutta jos alat viisastelemaan kun sinulle vastataan, niin sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
10/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki pienempi saa osansa. Sun kannattaa nähdä nyt sen oman historian yli. Meillä ei välttämättä ole samalla tavalla kuin teillä. Pienemmälle kerrotaan että ei ole oikein lyödä mutta toisaalta olen sitä mieltä että jos on koko päivä kiusattu niin kyllä on oikeus puolustautua. Pienempi lapsemme ei ole meille millään tavalla mikään kultamurumpi kuon isompi. Meillä aikuisilla on todella paljon enemmän gaasteita pienemmän kanssa kuin isomman. Isompi ehdottomasti ansaitsee rangaistuksensa toisen jatkuvasta kiusaamisesta. Ap

Kunhan nyt kerroin että lasta tuskin kiinnostaa tuo perustelu. En kai mä itsekään mikään enkeli ollut, mutta sama mulle jos et koe että voit kommenttiani soveltaa.

Vierailija
11/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah. Meillä neljä veljestä. Ja tuo kuulostaa meidän jokapäiväiseltä elämältä. Kakkonen ja kolmonen ottavat kaikista eniten yhteen, niiden kemiat ei kohtaa yhtään, aina kirjoittamassa toisiaan.

Jos joku muu keino tepsii ku totaalinen räjähtäminen niin testiin menee. Lahjomiset, vetoaminen, rankaisu, palkitseminen, huomion ohjaaminen muualle, selittäminen ja puhuminen testattu. Kunnon karjaisu ja suuttuminen toistaiseksi ainut keino mikä toimii jos haluaa sen nahistelun seis edes vartiksi.

Vierailija
12/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuosta ajasta jo kauan, ikäero on vähän yli 2 vuotta. Se loppui sitten ihan yhtäkkiä, kun olivat noin 10- ja 12-vuotiaat. Sen vaan yksi päivä huomasi, että pojathan eivät tappele enää. Ja se muuten, että omasta mielestään he eivät varsinaisesti olleet edes tapelleet (vuosia!) tai olleet huonoissa väleissä tai riidelleet, heistä se oli ihan tavallista veljesten oloa, vaikka minusta se kuulosti tosiaankin tappelulta. Anteeksi, etten osaa huonomuistisuuttani antaa mitään neuvoa. Meillä taisi olla niin, että melko tasapuolisesti olivat toistensa kimpussa, ei niin, että aina toinen aloitti. Ärsyttävä vaihe se kyllä oli. :) Sen olen muistavinani, etteivät mitkään rangaistukset tai toisen osapuolen fiksuuteen, vanhempaa ikään tms. vetoaminen auttaneet. 

Vierailija
13/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautauksen jälkeen jos on vielä riitoja, ni sit alkasin puuttumaan.

Vierailija
14/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia veljesrakkautta. Mulla ja pikkuveljellä 2 vuotta ikäeroa niin aikuisikään asti riideltiin ja tapeltiin lähes päivittäin. Jompikumpi kiusasi/härnäsi toista ja isä antoi kiusaajakle tukkapöllöä. Tappelun jälkeen taas leikittiin 😁 Nyt aikuisina ollaan kuin parhaat kaverit eikä riitelyä ole ollut vuosiin.

M33

Vierailija
15/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuosta ajasta jo kauan, ikäero on vähän yli 2 vuotta. Se loppui sitten ihan yhtäkkiä, kun olivat noin 10- ja 12-vuotiaat. Sen vaan yksi päivä huomasi, että pojathan eivät tappele enää. Ja se muuten, että omasta mielestään he eivät varsinaisesti olleet edes tapelleet (vuosia!) tai olleet huonoissa väleissä tai riidelleet, heistä se oli ihan tavallista veljesten oloa, vaikka minusta se kuulosti tosiaankin tappelulta. Anteeksi, etten osaa huonomuistisuuttani antaa mitään neuvoa. Meillä taisi olla niin, että melko tasapuolisesti olivat toistensa kimpussa, ei niin, että aina toinen aloitti. Ärsyttävä vaihe se kyllä oli. :) Sen olen muistavinani, etteivät mitkään rangaistukset tai toisen osapuolen fiksuuteen, vanhempaa ikään tms. vetoaminen auttaneet. 

Kuulostaa niin tutulta. Heti kun vanhempien silmä vältti niin veljen kanssa tappelu alkoi tai jatkui. Tottakai veli oli myös paras leikkikaveri 👍 Ei ne tappelut oikeasti niin totisia oo miltä kuulostaa 😁

Vierailija
16/16 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiju S. kirjoitti:

Tjaah. Meillä neljä veljestä. Ja tuo kuulostaa meidän jokapäiväiseltä elämältä. Kakkonen ja kolmonen ottavat kaikista eniten yhteen, niiden kemiat ei kohtaa yhtään, aina kirjoittamassa toisiaan.

Jos joku muu keino tepsii ku totaalinen räjähtäminen niin testiin menee. Lahjomiset, vetoaminen, rankaisu, palkitseminen, huomion ohjaaminen muualle, selittäminen ja puhuminen testattu. Kunnon karjaisu ja suuttuminen toistaiseksi ainut keino mikä toimii jos haluaa sen nahistelun seis edes vartiksi.

Kyllä ne siitä rauhoittuu iän karttuessa. Hyvä vaan kotona nahistella ja mitellä voimiaan 😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi