Onko aikuistubettajille yleisöä?
Minulla on paljon tietoa harrastukseni parista, joten olen miettinyt, voisinko perustaa Youtube-kanavan jakaakseni sitä. Stand up -keikkaakin on joskus tullut heitettyä, joten ulosanti on hyvä. Olen kuitenkin yli nelikymppinen nainen ja epäilen, etteivät tuben käyttäjiä kiinnostaisi katsella naamaani hetkeäkään. Pitääkö luopua ideasta?
Kommentit (33)
Mitkään markkinat eivät ole täynnä, jos on kiintoisaa sisältöä tai kiinnostava persoona esittelemässä uutta kontenttia. Eli aloitapa rohkeasti vain! Mitään uutta ja luovaa ei tule aloitettua, jos prosessi pysähtyy johonkin markkinoiden tutkimiseen. Ihmiset ovat kaikki erilaisia. Youtubessa on tilaa aina uusille erilaisille persoonille.
Ehkä kroppaansa esitteleviä fitness-typyjä alkaa olla liikaa, ne eivät näin naisena oikein kiinnosta. Eivät kiinnosta tosin fitness-ukotkaan. Olisi siis varsin mahtavaa vaihtelua, jos Tubessa olisi joku aikuinen ihminen kertomassa muustakin kuin päivän salaatista ja kuntoilusessiosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Voinen paljastaa, että kanavan aiheena olisi terveellinen ruoka, mm. raakaleivonta. En tavoittele suurta yleisöä enkä tienestejä, mutta eihän se motivoi tehdä videoita, jos ikärasismin takia kukaan ei katso. Työnhaussa olen jo saanut huomata, etten enää iän takia kelpaa mihinkään.
Kiinnitä vaan huomiota videoiden laatuun. Että ne ovat valoisia ja hyvälaatuisia, esteettisesti kivan näköisiä. Oma ulkoasu huoliteltu, en tarkoita että pitää tälläytyä, mutta että kynnet on hoidetut, iho ei ole kuiva ja sen sellaista.
Ehdottomasti on. Ja jos sulla on hyvä englanninkielentaito, kannattaa miettiä kannattaisiko tehdä englanninkielistä sisältöä, jotta saisit enemmän tilaajia.
Vain Suomessa tubekulttuuri on niin teiniä kuin on. Suuressa maailmassa on paljon johonkin erityisteemaan keskittyneitä huippusuosittuja kanavia, joiden takaa löytyy 30-60-vuotiaita ihmisiä. Esimerkiksi Youtuben paras meikkikanava kuuluu 45-vuotiaalle Hollywood-tähtien luottomeikkaajalle Lisa Eldridgelle. Ihana, älykäs persoona ja tehdyt meikit ihan eri tasoa kuin Kardashian-tyyliä jäljittelevien teinien/myöhäisteinien.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa tubekulttuuri on niin teiniä kuin on. Suuressa maailmassa on paljon johonkin erityisteemaan keskittyneitä huippusuosittuja kanavia, joiden takaa löytyy 30-60-vuotiaita ihmisiä. Esimerkiksi Youtuben paras meikkikanava kuuluu 45-vuotiaalle Hollywood-tähtien luottomeikkaajalle Lisa Eldridgelle. Ihana, älykäs persoona ja tehdyt meikit ihan eri tasoa kuin Kardashian-tyyliä jäljittelevien teinien/myöhäisteinien.
Katsotteko mieluummin Uinoa tuhrimassa naamaansa sentin contourkerrosta vai tätä?
Meikki ja- ruokakanaville on aina kysyntää. Voisit esitellä myös uusimpia sisustusvillityksiä jne. Jotkut tubettajat ovay hankkineet jopa lemmikin ihan vaan jotta voisi tehä tubevideoita. Tässä skenessä on ihan mielikuvitus rajana :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemallahan se selviää. Haluaisin itsekin aloittaa kirjoihin keskittyvän kanavan, mutta Suomessa ei ole tarpeeksi yleisöä ja en jaksa uskoa, että suurta yleisöä kiinnostaisi kuunnella rallienglantiani.
Ai jaa. Mua kiinnostaisi yhdistää voimat jonkun toisen kirjatubettajan kanssa. Ainoa syy miksi en ole aloittanut vielä kanavaa on pelko, etten keskellä ruuhkavuosia ehdi tuottaa tarpeeksi sisältöä.
Mitä ihmettä julkaisisitte kirjoista? Kirjanhan haluaa lukea itse. Ei katsoa jonkun toisen lukevan siitä spoilereita.
https://www.nytimes.com/2018/07/31/books/booktubers-youtube.html
Kohtahan se Youtube loppuu varmaan näkymästä täällä, kiitos EU:n.
Tämmösillä videoilla on aina kysyntää:
Hieno persoona tämä Pasi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ikärasismi ja nuoruudenpalvonta on muutenkin yleisempää ja hyväksytympää kuin muualla. Jos tuo Lisa tubettaisi suomeksi, kanavalla olisi ehkä parisataa tilaajaa tähtivierailijoista huolimatta. Liian vanha ja liian luonnollisella tavalla kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ikärasismi ja nuoruudenpalvonta on muutenkin yleisempää ja hyväksytympää kuin muualla. Jos tuo Lisa tubettaisi suomeksi, kanavalla olisi ehkä parisataa tilaajaa tähtivierailijoista huolimatta. Liian vanha ja liian luonnollisella tavalla kaunis nainen.
Mikä on "muualla"? En kyllä tähän hätään keksi maailmankolkkaa, missä ei nuoruudenpalvonta jollain tavalla ilmenisi.
Olen aina halunnut oppia tekemään raakakakkuja, ja juuti Youtubessa suomenkielinen ohje voisi helpottaa paljon projektia. Monelle netti ja Youtube voi olla väylä ihan uuteen uraan. Tsemppiä, aloita ihmeessä, täältä singahtaa heti uusi katsoja, jos kerrot kanavan nimen.