Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tykkään matkustella -ihmiset ovat sitä vähiten sivistynyttä porukkaa?

Vierailija
15.11.2019 |

Miten voi olla mahdollista ettei reissaajille tartu mistään henkistä pääomaa vaikka on käyty vaikka missä? Instagramin matkakuvissa on tärkeintä oma naama. Puheenaiheet matkakohteista ovat tasoa turistiripuli ja muiden turistien moukkamaisuus ja lammasmaisuus.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aikuisena tykkäsin matkustella. Pidän vieläkin, mutta ilmastosyistä lopetin lentomatkustelun jo yli 10 vuotta sitten. Koin, että minun itsekkyyteni ei ole hyvä syy saastuttaa kaunista maapalloamme. Päätin, että minun on keksittävä muita keinoja sammuttaa vaihtelunhaluani ja kokemusten nälkääni. Nykyäänkin reissaan välillä, mutta pysyttelen yleensä kotimaassa "lentoboikottini" takia.

En ole myöhäisherännäinen ilmastohysteerikko. Olen kohtuuden ihminen. En ole koskaan äänestänyt vihreitä, sillä minulla on heistä räikeä ja tekopyhä kuva.

En koe myöskään olevani umpimielinen tai rajoittunut ainakaan sen takia, että en oleskele säännöllisesti jonkun toisen valtion alueella muutamia päiviä tai viikkoja kerrallaan.

Vierailija
22/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä piireissä ap pyörii mutta vieraalta kuulostaa. Matkustelen mielelläni mutta instaa minulla ei ole enkä kärsi ripulistakaan.

Minulla on ripulipainotteinen IBS. Olenko siis sivistymätön juntti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä nimenomaan koulutetut ja vähän sellaiset maailmanparantajamaiset ihmiset matkustavat eniten.

Osa reissaa paljonkin ja usein matkan teemaan liittyy joku hyväntekeväisyysjuttu tai vapaaehtoistyö.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
24/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no oma kokemus on erilainen. Se että sinun tuttusi osaavat puhua vain turistiripulista ei tarkoita että se koskisi jokaista matkailijaa. Viime kuussa just yksi matkusteleva kaverini palasi 8kk vapaaehtoistyökeikalta Keniasta, ja käytiin kyllä aika hyvät keskustelut siitä.

Mitä töitä teki?

Oli lastenkodissa.

Vierailija
25/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä aloituksia voi ottaa tosissaan kun aina näissä matkustavia ihmisiä hakkuvissa keskusteluissa aloittajan kateus paistaa kilometrien päähän. Yritettään vakuuttaa itselle että ei kannata matkustaa ja ympäristökin kärsii. Todellisuudessa ei ole varaa eikä uskallusta ja osaamista.

Vierailija
26/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iih! Pikaloma Kroatiassa. Shoppailua ja ihana hotelli! <3

Vierailija
27/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä aloituksia voi ottaa tosissaan kun aina näissä matkustavia ihmisiä hakkuvissa keskusteluissa aloittajan kateus paistaa kilometrien päähän. Yritettään vakuuttaa itselle että ei kannata matkustaa ja ympäristökin kärsii. Todellisuudessa ei ole varaa eikä uskallusta ja osaamista.

Kateudesta syyttäminen on sellainen hölmön ja laiskan ihmisen tapa olla miettimättä itse mitään.

Vierailija
28/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Te rahanpuutteen tai ilmastoöyhötyksen takia kotona pysyvät ihmiset sitten vissiin olette yhteiskunnan kermaa...

Jep, nämä "en kelpuuttaisi naista, joka matkustelee paljon"-miehet ovat kaikki Mensan jäseniä ja muutenkin symppiksiä.

Ne on kilttiksiä tai soijapoikia eikä miehiä.

Ei ole soijapoikia, vaan persuja äänestäviä, lihaa syöviä valkoisia heteromiehiä. Asuvat äiskän peräkammarissa.

Vierailija
29/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, vaikka yleistäminen on sinänsä aina vaarallista. Oma kaveripiirini koostuu ihmisistä, joista melkein kaikki ovat asuneet ulkomailla pitkiä aikoja, eikä kukaan matkustele kovin paljon, vaikka tulotaso todellakin antaisi myöden. Luulen, että kun ihminen on asunut ulkomailla, hän ehkä helpommin tajuaa, että ihmiset ovat samanlaisia joka paikassa. Erilaiset ruuat tai arkkitehtuuri eivät tee samalla tavalla vaikutusta kuin ummikkoon. Toki on mukavaa saada vaihtelua elämään, mutta ei siihen matkailua välttämättä tarvitse. Ainoa asia, mikä omasta mielestäni matkailussa on mukavaa, on välillä päästä sosiaalisempien ihmisten pariin ja osallistua heidän juttuihinsa. Tosin sekin vaatii hyvää kohdemaan kielitaitoa, jota melko monilla 'himomatkailijoilla' ei ole.

Vierailija
30/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no oma kokemus on erilainen. Se että sinun tuttusi osaavat puhua vain turistiripulista ei tarkoita että se koskisi jokaista matkailijaa. Viime kuussa just yksi matkusteleva kaverini palasi 8kk vapaaehtoistyökeikalta Keniasta, ja käytiin kyllä aika hyvät keskustelut siitä.

Mitä töitä teki?

Oli lastenkodissa.

No niinpä tietenkin. Tätäkin siis vielä jotkut sivistymättömät tekee. Luulisi, että orpoturismin haitoista on jo tarpeeksi puhuttu, mutta ei näköjään.

31/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpoturismi?

Eli jos meneehyväntekeväisyysjärjestön kautta töihin ulkomaille, niin se on orpoturismia?

Kaikkea sitä kuulee...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
32/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monella matkustelussa on tärkeintä saada hyvät kuvat instaan. Jotkin turistirysät ovat jo tarttuneet tähän ja järjestävät "instagram-matkoja", jossa saman päivän aikana kierretään mahdollisimman monessa turistipaikassa ja tietysti paikkojen välillä vaihdetaan vaatteita illuusion säilymiseksi. Näin saa "joka" lomapäivältä hienon kuvan, vaikka viettäisikin koko päivän rannalla ottamassa aurinkoa.

Vierailija
33/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne älykkäät ihmiset eivät kailota kaikille matkusteluistaan. Usein omaa matkustusintoaan hehkuttaa ne jotka käyvät kerran vuodessa Turkissa ryyppäämässä.

Vierailija
34/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana pitää olla joko melko tyhmä tai vain vastuuton jos kovin runsaasti matkustelee. Työmatkoista moni olisi helppo korvata muilla viestintätavoilla ja hupimatkailu nyt vaan on lähtökohtaisesti näinä ilmasto-ongelmien aikoina itsekästä ja vastuutonta.

Moni matkustaa päästäkseen pois Suomesta. Olisi kiva jos osa tästä porukasta laittaisi rahansa siihen, että Suomessa olisi mukavampi olla.

Vierailija
35/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, millaiset ihmiset ylipäätään ovat Instagramissa? Pääosin oman lärvinsä kuvaajia.

Mä aloitin matkustelun aikaa ennen Internettiä. Minulla ei edes ollut kameraa. Omissa muistoissa vain ovat ne kokemukset, samoin kuin ulkomailla työskentely. Kyllä se maailmankuvaa avartaa. Matkustelen yhä mutta mitään omaa somekanavaa minulla ei edelleenkään ole.

Vierailija
36/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska monella matkustelussa on tärkeintä saada hyvät kuvat instaan. Jotkin turistirysät ovat jo tarttuneet tähän ja järjestävät "instagram-matkoja", jossa saman päivän aikana kierretään mahdollisimman monessa turistipaikassa ja tietysti paikkojen välillä vaihdetaan vaatteita illuusion säilymiseksi. Näin saa "joka" lomapäivältä hienon kuvan, vaikka viettäisikin koko päivän rannalla ottamassa aurinkoa.

Fiksu palvelu. Täyttää 80% matkailijoista tarpeen. Loput 20 % saattaa leikkiäkin viikon äititeresaa tai jotain renesanssineroa paikallisissa kirkoissa heiluttaen käsiään ja "esitellen" paikkoja kanssaturisteille ja joskus paikallisillekin. Tuotahan se on se massaturismi. Ennenvanhaan matkailun tärkein pointti olikin eleganttius ja positiivinen elitismi. HIenoja aikoja.

Vierailija
37/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavis ainakin omasta mielestäni, mutta en harrasta matkustelua.  "Ilmastonmuutos" vouhotus ei vaikuta minun matkustamiseen tai siihen, että en matkustele.  Muutaman kerran kesällä käyn ns. mökillä. Harrastan hieman ulkoilua jne.  NykyäänYouTubesta näkee maailmaa lähes joka kolmasta.

Mun mielestä ei ole kyllä ei todellakaan voi verrata YouTube videoiden katselua omakohtaiseen kokemukseen.  

Vierailija
38/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla kateellinen muiden matkoista.

Vierailija
39/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla kaverilla tuli just 150 maata käytyä läpi, tähän on mahtunut muun muassa safari Afrikassa, visiitti Pohjois-Koreassa ja turustumista Borneon gorilloihin. 

Vierailija
40/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Monella tuntuu matkan pääidea olla jossain hiekkarannalla lekottelu.

Ainakin naiselle saattaa siihen se vieras kulttuuri pyrkiä päälle hyvinkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi