Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tykkään matkustella -ihmiset ovat sitä vähiten sivistynyttä porukkaa?

Vierailija
15.11.2019 |

Miten voi olla mahdollista ettei reissaajille tartu mistään henkistä pääomaa vaikka on käyty vaikka missä? Instagramin matkakuvissa on tärkeintä oma naama. Puheenaiheet matkakohteista ovat tasoa turistiripuli ja muiden turistien moukkamaisuus ja lammasmaisuus.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut, että se on juuri toisin päin, korkeasti koulutetut on kiinnostuneet näkemään muita kulttuureita ym.

Vierailija
2/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te rahanpuutteen tai ilmastoöyhötyksen takia kotona pysyvät ihmiset sitten vissiin olette yhteiskunnan kermaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä matkailu mitään kerro. Matkakohteet jo vähän enemmän.

Vierailija
4/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Te rahanpuutteen tai ilmastoöyhötyksen takia kotona pysyvät ihmiset sitten vissiin olette yhteiskunnan kermaa...

Jep, nämä "en kelpuuttaisi naista, joka matkustelee paljon"-miehet ovat kaikki Mensan jäseniä ja muutenkin symppiksiä.

Vierailija
5/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä piireissä ap pyörii mutta vieraalta kuulostaa. Matkustelen mielelläni mutta instaa minulla ei ole enkä kärsi ripulistakaan.

Vierailija
6/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava viesti huvittuneelta, mutta ei hyvällä tavalla.

Vierailija
7/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä piireissä ap pyörii mutta vieraalta kuulostaa. Matkustelen mielelläni mutta instaa minulla ei ole enkä kärsi ripulistakaan.

Eiköhän sinun piirit ole ihan yhtä tylsiä kuin kaikki muutkin.

Vierailija
8/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista yleistämistä eikä pidä paikkaansa.

Vierailija
9/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon luullut, että se on juuri toisin päin, korkeasti koulutetut on kiinnostuneet näkemään muita kulttuureita ym.

Mitä se kulttuurin näkeminen tarkoittaa? Näkeehän niitä televisiostakin.

Vierailija
10/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, nämä "en kelpuuttaisi naista, joka matkustelee paljon"-miehet ovat kaikki Mensan jäseniä ja muutenkin symppiksiä.

Ne on kilttiksiä tai soijapoikia eikä miehiä.

Vierailija
11/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Monella tuntuu matkan pääidea olla jossain hiekkarannalla lekottelu.

Vierailija
12/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan matkakohteita ja matkakokemuksia kun lukee niin herranjumala miten tyhmiä ihmiset ovat ennen matkaa ja matkan jälkeen.

Vierailija
13/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no oma kokemus on erilainen. Se että sinun tuttusi osaavat puhua vain turistiripulista ei tarkoita että se koskisi jokaista matkailijaa. Viime kuussa just yksi matkusteleva kaverini palasi 8kk vapaaehtoistyökeikalta Keniasta, ja käytiin kyllä aika hyvät keskustelut siitä.

Vierailija
14/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos se on sitä vieraaseen kulttuuriin tutustumista :D

Vierailija
15/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu.

Ennen tämä oli toisinpäin.

Tai ei välttämättä. Eri ryhmiä vaan kiinnosti erilaiset lomakohteet. Ja niin se taitaa mennä vieläkin. Kulttuurilomilla ja sikamatkoilla käyvät eri ihmiset.

Ehkä AP vaan tuntee enemmän niitä sikamatkoilla kävijöitä. Tämä kertoo enemmän AP:sta kuin matkustelijoista.

Sellaisen ilmiön olen huomannut, että ne kulttuurimatkailijat ovat alkaneet välttämään lentämistä ja valitsevat junan jos se on mahdollista.

Vierailija
16/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuva varpaistani hiekkarannalla.

Tässä kuva jaloistani ja kengistäni Budapestissä.

Tässä kuva lattestani Roomassa.

Tässä pulu Barcelonassa. Ihanaa matkustella!

Vierailija
17/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä juttu.

Ennen tämä oli toisinpäin.

Tai ei välttämättä. Eri ryhmiä vaan kiinnosti erilaiset lomakohteet. Ja niin se taitaa mennä vieläkin. Kulttuurilomilla ja sikamatkoilla käyvät eri ihmiset.

Ehkä AP vaan tuntee enemmän niitä sikamatkoilla kävijöitä. Tämä kertoo enemmän AP:sta kuin matkustelijoista.

Sellaisen ilmiön olen huomannut, että ne kulttuurimatkailijat ovat alkaneet välttämään lentämistä ja valitsevat junan jos se on mahdollista.

Höpö höpö.

Vierailija
18/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin osaa matkustelu sivistää samaan tapaan kuin osaa sivistää paikallisessa kirjastossa käynti. Osaa ei sivistä mikään koko elämänsä aikana. Mutta mikään ehto avarakatseisuudelle ja maailmasta paljon ymmärtämiselle matkustelu ei tietenkään ole. Tämä on joidenkin paljon matkustavien olkiukko ei-matkustavia kohtaan. Samaan tapaan kuin emme me kaikki tarvitse uskontoja kyetäksemme elämään säällisesti muita vahingoittamatta.

Vierailija
19/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavis ainakin omasta mielestäni, mutta en harrasta matkustelua.  "Ilmastonmuutos" vouhotus ei vaikuta minun matkustamiseen tai siihen, että en matkustele.  Muutaman kerran kesällä käyn ns. mökillä. Harrastan hieman ulkoilua jne.  NykyäänYouTubesta näkee maailmaa lähes joka kolmasta.

Vierailija
20/43 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no oma kokemus on erilainen. Se että sinun tuttusi osaavat puhua vain turistiripulista ei tarkoita että se koskisi jokaista matkailijaa. Viime kuussa just yksi matkusteleva kaverini palasi 8kk vapaaehtoistyökeikalta Keniasta, ja käytiin kyllä aika hyvät keskustelut siitä.

Mitä töitä teki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme