Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen, joka on itse äärimmäisen herkkä, mutta nauttii kiusanteosta muille - kokemuksia?

Vierailija
14.11.2019 |

Miten on mahdollista, että joku on itse todella hauras ja herkkä, mutta kuitenkin kohtelee muita kaltoin: on pirullinen, tekee kiusaa ja nauttii siitä, käyttää muita hyväksi, on itsekeskeinen ja omahyväinen? Miten jossakin ihmisessä voi olla kaksi näin erilaista ja jotenkin ristiriitaista puolta?

Tällaisen ihmisen kanssa on hyvin vaikea olla tekemisissä, kun vuoroin herättää sydäntämurskaavaa sääliä sillä haavoittuvalla puolellaan ja vuoroin pettää luottamuksen tekemällä taas jotakin anteeksiantamatonta. Ja ilmeisesti on tällaiselle ihmiselle itselleenkin melkoisen ikävä kierre: ensin tekee jotakin inhottavaa muille, sitten tajuaa, mitä on tullut tehtyä ja päätyy ruoskimaan siitä itseään loputtomiin, rikkoen haurasta itseään aina vain enemmän, pala palalta.

Menen itse kohta hajalle tuon tyypin kanssa, omasta isästäni on kyse. Onko muilla kokemusta tällaisista tapauksista?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue runo Tunteellinen siili.

Vierailija
2/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsismilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai epävakaalta pers.häiriöltä.

Vierailija
4/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsismilta?

Tai ihan vaan tavalliselta ihmiseltä.

Vierailija
5/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa... Koen isäni, siis aikuisen miehen, yhtäkkiset itkukohtaukset hämmentävinä ja pelottavina. Ja se, miten kehtaa kohdella läheisiään, huiputtaa omaisuutta ja rahaa itselleen, syyllistynyt mm. kavallukseen. Varmaan sitten yksinään itkeskelee näitäkin tekosiaan. Samanaikaisesti vihaan isääni, mutta käy myös sääliksi. Hajottavaa.

Vierailija
6/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on juuri tuollainen. Kontrolloi, manipuloi ja sotkee meidän perheen muiden jäsenten välejä. On aivan hirveän kateellinen ja katkera. Ikää jo sen verran, että selkeästi paha persoonallisuuden häiriö.

Vierailija
7/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku häiriöhän tuolla on. Kleptomaani, jolla on omatunto.

Vierailija
8/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy miks mää oon tällanen.. Ehkä traumaa.

Vierailija
9/34 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

horoskooppi rapu?

Vierailija
10/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

horoskooppi rapu?

Lol, miten horoskooppi tollaseen vaikuttaa?

Vierailija
11/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys on esittämistä, jolla muut pidetään nuorassa ja varpaillaan. Siitä ei tarvitse välittää.

Vierailija
12/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloi. Eihän sille rassulle voi olla vihainen kun se itkee. Vastuuton pelle, älä ole missään tekemisissä.

Vierailija
13/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa alkoholistilta. Herkkyys ja ihanneminän ylläpito vastaan sitä, että varjominä ottaa välillä valtaansa. Tuosta voi vähän toipua jos itse haluaa, ja sisäistää myös huonot puolensa. Läheiset eivät voi auttaa muuta kuin pitämällä rajansa ja kehoittamalla hakemaan hoitoa. Mutta siihen ei voi pakottaa.

Vierailija
14/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut pask.anjauhantaasi lukea, mutta kiusaaminen herätti mielenkiintoni. Itse olen ex-koulukiusaaja ja nyk. Työpaikkakiusaaja ja en kyllä pidä itseäni mitenkään herkkänä. Päin castoin aina olen ollut kova ja kylmä mm. Lintuja kivittänyt pienestä pitäen ja varastanut tarhatädeiltä ja muilta kakaroilta. Silti hyvä ja vastuullinen ihminen minusta tuli on perhe ja ystäviä (joita en polje koska saan tehdä sitä harrastuspiireissä ja töissä heikoille ihmisille) ja elämä hymyilee. Koen olevani onnellinen ja tuntuu että minua arvostetaan ja kunnioitetaan lähipiirissäni.

Vierailija
15/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

horoskooppi rapu?

Tai kaksonen tai skorpioni tai oinas tai kalat tai neitsyt tai.... tai....

Vierailija
16/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut pask.anjauhantaasi lukea, mutta kiusaaminen herätti mielenkiintoni. Itse olen ex-koulukiusaaja ja nyk. Työpaikkakiusaaja ja en kyllä pidä itseäni mitenkään herkkänä. Päin castoin aina olen ollut kova ja kylmä mm. Lintuja kivittänyt pienestä pitäen ja varastanut tarhatädeiltä ja muilta kakaroilta. Silti hyvä ja vastuullinen ihminen minusta tuli on perhe ja ystäviä (joita en polje koska saan tehdä sitä harrastuspiireissä ja töissä heikoille ihmisille) ja elämä hymyilee. Koen olevani onnellinen ja tuntuu että minua arvostetaan ja kunnioitetaan lähipiirissäni.

Muksi kirjoitit tällaisen viestin? Mitä tällä haet? Haluat provosouda?

Vierailija
17/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manipuloi. Eihän sille rassulle voi olla vihainen kun se itkee. Vastuuton pelle, älä ole missään tekemisissä.

Ap: Olen kyllä miettinyt tätäkin mahdollisuutta, että tuo herkistely ja uhriutuminen voisi olla pelkkää esittämistä. Mutta tiedän melko varmasti, että tuo tyyppi on oikeasti herkkä, eikä vain esitä olevansa. Esim. häissä ja hautajaisissa, sekä  elokuvien liikuttavissa kohtauksissa menee vaikeaksi, selvästi yrittää pidättää itkua ja ääni voi murtua, ja myös häpeää tätä. Kyllä sitten aika hyvin on kaikki nämä vuodet vetänyt jatkuvaa roolia, jos herkkä puoli ei ole muuta kuin vain esitystä.

Mutta tän tyypin touhu yleisesti taitaa jotenkin liittyä siihen, ettei tajua tekojensa täyttä merkitystä kuin vasta uhriensa reaktiosta. Leikkii tulella ja yllättyy, kun se polttaakin. Eli siinä mielessä mietin, onko väärin vihata tätä tyyppiä, jos on ikään kuin "syyntakeeton" tekohetkillä.

Vierailija
18/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

horoskooppi rapu?

Tai kaksonen tai skorpioni tai oinas tai kalat tai neitsyt tai.... tai....

Tyypillinen Vetoheiluri

Vierailija
19/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna pitäisin etäisyyttä ja ilmottaisin suoraan että oli viimeinen huijaus jos siis tehnyt jotain laitonta sinua tai muita kohtaan. törmäsin tähän ihmistyyppiin hiljakkoin työasiois henkilö oli olevinaan,  niin herkkä mimosa ja lapsuus traumoja sanoi omaavansa, silti tosi härskiä hyväksikäyttöö , valehtelemista , oman edun tavoittelua muita ihmisiä kohtaan jne päättelin että se herkkyys varmaan osaltaan narsistista huonoa itsetuntoa ja ehkä oikeaa herkkyyttä, mutta osittain teeskentelyä, auttakaa mua raukkaa siis härskiä hyväksikäyttöä manipuloimal toisten tunteita. selvisi että henkilö oli tosi rikollisen epärehellinen ja vaarallinen. työporukas päätettiin katkaista välit ap:llä ikävä tilanne kun omainen. kannattaa ehkä pitää etäisyyttä ei tarvi olla ilkeä mutta älä lainaa rahaa, laita nimeä mihinkään paperiin narsisteilla voi olla alkoholisti perhe tausta tms.oikeita traumoja mutta ei auta silti jos hyssytellään . kannattaa pitää rajat eikä sallia huonoa käytöstä tai rikoksia

Vierailija
20/34 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^  Ap: Olen monta kertaa jo päättänyt, että nyt riitti, ei kukaan täysijärkinen siedä tällaista kohtelua, ei edes isältään. Mutta kun isälläni ei ole ketään muutakaan kuin minä - ei muita lapsia, ei ystäviä, ei puolisoa, eikä (yllätys, yllätys) ole enää väleissä sukulaisiinkaan.

En haluaisi olla paha ihminen ja hylätä omaa isääni. Välitän hänestä kuitenkin, eikä itsellänikään ole muuta perhettä. Ehkä hän on vaan sairas, ehkä pitäisi vain yrittää ymmärtää. Mutta toisaalta en halua, että tuo m*lkku pilaa elämääni enää yhtään enempää, ja oma pääni tuskin kestää enää yhtäkään sen kaverin temppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme