Postin lakon ei pitänyt vaikuttaa pakettien kuljetukseen
Mutta pakettini ei ole koko viikon aikana liikkunut mihinkään postista. Yleensä olisi tullut päivässä perille.
Kommentit (71)
Minulla tuli nopeasti. Tosin tilasin apteekista kosmetiikkaa, joten postissa ehkä laatikosta päättelivät, että siellä voi olla lääkkeitäkin - eivät uskaltaneet jättää nurkkiin lojumaan...
Vierailija kirjoitti:
Postin kautta tulee nyt nopeammin. Tilasin eilen 2 tavaraa, ne tulee jo tänään haettavaksi. Normaalia nopeammin kulkee nyt, tilaukset tehty kuitenkin toiselta puolen maata.
Mies tilasi viime pe matkahuollon kautta, siellä on nyt viivettä, paketti seisoo jossain.
Yhden paketin tilasin ulkomailta, siitä tulisi normaalisti laatikkoon paperinen saapumisilmoitus mutta nyt ei, käyn kyselemässä silloin tällöin lähipostilta onko se jo saapunut.
Jakaakohan ne pölvästit tuoreimmat ensin, kun me joiden paketti jäi jonnekin jo viime perjantaina, saamme edelleen odottaa? Ja normaalisti olisi siis tullut jo perjantaina tai viimeistään maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee tätä keskustelua, alkaa tuntua hyvältä, ettei paketit liiku. Ehkä te odottelijat nyt tajuatte, millaisia määriä täysin turhaa ulkomaantavaraa tilaatte.
Minä tilasin ruokaa. Ei mielestäni ole turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee tätä keskustelua, alkaa tuntua hyvältä, ettei paketit liiku. Ehkä te odottelijat nyt tajuatte, millaisia määriä täysin turhaa ulkomaantavaraa tilaatte.
Ei ole kuluttajan vika, että kansainvälinen postisopimus määrittelee Kiinan kehitysmaaksi ja sieltä saa lähettää tänne Suomen sisäisen postin hinnastoa halvemmalla. Samoin se median hehkuttama Pariisin "ilmastosopimus" antaa Kiinan saastuttaa niin paljon kuin haluaa. Trump on tuomassa muutoksen ja median mielestä hän on itse saatana. Miksiköhän....
Vierailija kirjoitti:
Posti on iso vitsi toiminnaltaan. Eilen aamulta viimeisin merkintä paketin seurantatiedoissa. Ollut tällöin Vantaalla, naapurikaupunki Helsinkiin ei ole sen jälkeen liikahtanut. Edelleen Vantaalla. Eli nähtävästi työt lajittelukeskuksessa lopetetaan jo torstaina. Eli hyvät viikonloput vaan heille. Ensi viikolla tulee sitten 2 viikkoa siitä kun paketti lähetettiin. Ei mikään lakko selitä tuommoista etanapostia. Osoitetiedot oikein.
Me lähetetään töistä palkin paketteja.
Kaikki paletit mitkä menee Helsingin/Vantaan lajittelukeskuksen kautta kuluttaa pahasti, mutta kaikki mitkä menee Liedon terminaalista kohti pohjoista ovat ainakin toistaiseksi menneet perille jopa 1vrk nopeammin kuin normaalisti.
Eli se pahin jumi lienee se pääkaupunkiseudun lajittelukeskus. Ja sitä kautta ilmeisesti tosiaan myös lähes kaikki tullin läpi kulkevat lähetykset tulee.
Postilakko on siis persiistä!
Vierailija kirjoitti:
Itse olet turha.
Saksasta tulossa printtituotteita (kortteja ja tarroja), toinen paketti saapunut 9.11., toista ei ole edes luettu saapuneeksi. Eivät ole saapuneet minulle. Pari kirjepostina tulossa myös, toinen USA:sta toinen myös Saksasta, ei näy. Eikä postia ole jaettu minään päivänä vaikka jotkut ovat kertoneet saaneensa postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen postin noutopisteessä töissä, meille tulee kyllä paketteja.
Posti on ilmoittanut, että paketit tulevat hitaammin.
Paperiset saapumisilmoitukset ei kulje ollenkaan, joten jos odottaa sellaista ulkomaanpakettia, josta todennäköisesti tulee paperinen ilmoitus (kuten paketti USA:sta tai tilaus kotiinkuljetuksella Euroopasta), kannattaa se lähetystunnus itse selvittää.
Kiina-paketit eivät ole liikkuneet koko viikkona, koska ne on kirjelähetyksiä ja kirjeet ei tällä hetkellä liiku.
Soitin tällaiseen noutopisteeseen, ja sanoivat sieltä, että lähetykseni lasketaankin kirjepostiksi. :( Ajattelin, että se on paketti. Yhdysvalloista tuleva siis, arvoltaan 80e. Pitääköhän tässä suoraan odotella ensi vuoden puolelle, että saa sen? Jos tämä lakko vielä kestää joitain viikkoja, sen jälkeen suman purkaminen ja jouluruuhka.
Mulla on myös Yhdysvalloista tulossa maksikirje, ehti Hki viime perjantaina hki-vantaalle ja siihen jumittui :)
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut netistä EU:n ulkopuolelta ja pakettini menivät tullin kautta. Maksoin tullimaksut. Nyt ne sitten mäemmä ovat jumiutuneet sinne, koska tullaus tapahtui n. viikko sitten. Mikäli paketit palautuvat lähettäjälle, kuka korvaa?
Onko posti valmistautunut siihen, että tämä jupakka aiheuttaa ihmisille taloudellisia menetyksiä ja postille korvausvaateita?
No ei tietenkään Posti ole valmistautunut korvausvaateisiin. Postihan vastustaa työnantajana lakkoa! Postin työntekijät ovat lakossa ja heitä tuskin kiinnostaa jotkut korvausvastimukset.
Ja olen siis itse lakkolaisten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti on iso vitsi toiminnaltaan. Eilen aamulta viimeisin merkintä paketin seurantatiedoissa. Ollut tällöin Vantaalla, naapurikaupunki Helsinkiin ei ole sen jälkeen liikahtanut. Edelleen Vantaalla. Eli nähtävästi työt lajittelukeskuksessa lopetetaan jo torstaina. Eli hyvät viikonloput vaan heille. Ensi viikolla tulee sitten 2 viikkoa siitä kun paketti lähetettiin. Ei mikään lakko selitä tuommoista etanapostia. Osoitetiedot oikein.
Me lähetetään töistä palkin paketteja.
Kaikki paletit mitkä menee Helsingin/Vantaan lajittelukeskuksen kautta kuluttaa pahasti, mutta kaikki mitkä menee Liedon terminaalista kohti pohjoista ovat ainakin toistaiseksi menneet perille jopa 1vrk nopeammin kuin normaalisti.Eli se pahin jumi lienee se pääkaupunkiseudun lajittelukeskus. Ja sitä kautta ilmeisesti tosiaan myös lähes kaikki tullin läpi kulkevat lähetykset tulee.
Postilakko on siis persiistä!
Olisko susta p*ersiistä, jos sun palkkaa leikattaisiin noin 30 prossaa ja lisäksi työtuntejasi lisättäisiin? Voisi olla!
Maanantaina lakkaa kaikki paketitkin sitten kulkemasta kun AKT aloittaa yllättäen tukilakon Posti Kuljetuksessa ja muissakin kuljetusyrityksissä postipakettien käsittelyn suhteen. Täytyy kyllä sanoa etten todellakaan ymmärrä miten tämä on mahdollista tässä maassa vielä tänäkin päivänä, nyt päättäjät jotain rotia tähän lakko-oikeuteen.
Lakkoon esim. max 20% henkilöstöstä kerrallaan ja tukilakot kiellettävä niin ettei lakoista aiheudu vakavia ongelmia yrityksille ja yhteiskunnalle, siis kustannukset tästäkin lakkoilusta tulee olemaan todella huikeat ja kukahan ne maksaa, no tavalliset kansalaiset tietenkin.
Tästä tulee kyllä tosi suuria seurauksia esim. pienyrittäjille ja muutenkin yritysten toimintaan. Ihmiset eivät tilaa viikkokausiin. Puhumattakaan korvauksista. Monilla voi tulla mennä laskut perintään. Ei sillä, olen lakkoilijoiden puolella. Postin johto herätys nyt!
Mä tilasin sunnuntaina ja sain pakettini eilen, torstaina. Toimitus tuli siinä ajassa, missä pitikin, eli 3-5 vuorokaudessa.
Postilta aika erikoinen tuo "lupaus", ettei lakko vaikuta pakettiliikenteeseen , vaikka nimenomaan ne henkilöt, joiden palkkoja Posti esittää leikkaavansa työskentelevät pakettijakelussa.
maanantaina lähti paketti Tampereelta, keskiviikkona oli perillä Pohjois-Karjalassa, toinen paketti lähti tiistaina Lopelta ja tänään perillä. eli normaaliaikataulussa .
Eli nähtävissä lähinnä Suomen sisäiset paketit liikkuvat, mutta ulkomaan paketit eivät. Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Eli nähtävissä lähinnä Suomen sisäiset paketit liikkuvat, mutta ulkomaan paketit eivät. Miksi näin?
ilmailuala tukee postin lakkoa tukitoimilla. Ulkomaan posti (sekä saapuva että lähtevä) ei liiku tämän vuoksi mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Ei pitänyt niin, mutta jo viikon on seissyt minunkin pakettini.
Minulla myös,viime viikon keskiviikkona rekisteröitiin lajittelukeskuksessa ja siellä on tietojen mukaan edelleen. Kohta siis jo 2 viikkoa odottanut pakettia saapuvaksi kotiinkuljetuksella.
Mulla 2 tällä viikolla tilattua pakettia tulivat parissa päivässä. Suomen sisäisiä paketteja ja Turussa.