Postin lakon ei pitänyt vaikuttaa pakettien kuljetukseen
Mutta pakettini ei ole koko viikon aikana liikkunut mihinkään postista. Yleensä olisi tullut päivässä perille.
Kommentit (71)
Mulle tuli tällä viikolla postin kautta parissa päivässä, mutta samaan aikaan tilattua matkahuollon pakettia ei kuulu.
Mulla 2 pakettia myöhässä, 2 ajoissa
Jos paketti on pieni, se lasketaan kirjepostiksi ja tulee perille vasta sitten kun kirjeetkin, eli voi mennä pitkään.
Mä oon viime viikolla tilannut Stockalta ja Footwayltä. Molemmat tuli tällä viikolla ihan normaalissa aikataulussa.
Olen postin noutopisteessä töissä, meille tulee kyllä paketteja.
Posti on ilmoittanut, että paketit tulevat hitaammin.
Paperiset saapumisilmoitukset ei kulje ollenkaan, joten jos odottaa sellaista ulkomaanpakettia, josta todennäköisesti tulee paperinen ilmoitus (kuten paketti USA:sta tai tilaus kotiinkuljetuksella Euroopasta), kannattaa se lähetystunnus itse selvittää.
Kiina-paketit eivät ole liikkuneet koko viikkona, koska ne on kirjelähetyksiä ja kirjeet ei tällä hetkellä liiku.
Joo sama homma. Tilasin jenkeistä sen uuden Tati Beauty- meikkipaletin, tällä viikolla maanantaina sain paketin tullattua (siitä ei tullut sitä tullauskirjettäkään, vaikka paketti oli saapunut tulliin viikkoa enne lakon alkua). Nyt paketti ei ole tämän viikon aikana liikkunut helsingistä mihinkään. Saankohan koko palettia jouluunkaan mennessä....
Vierailija kirjoitti:
Paperiset saapumisilmoitukset ei kulje ollenkaan, joten jos odottaa sellaista ulkomaanpakettia, josta todennäköisesti tulee paperinen ilmoitus (kuten paketti USA:sta tai tilaus kotiinkuljetuksella Euroopasta), kannattaa se lähetystunnus itse selvittää.
Kiina-paketit eivät ole liikkuneet koko viikkona, koska ne on kirjelähetyksiä ja kirjeet ei tällä hetkellä liiku.
Kiitos tiedosta! Minusta on aina jotenkin mielenkiintoista kuulla se logiikka tässä taustalla
Vierailija kirjoitti:
Soitin tällaiseen noutopisteeseen, ja sanoivat sieltä, että lähetykseni lasketaankin kirjepostiksi. :( Ajattelin, että se on paketti. Yhdysvalloista tuleva siis, arvoltaan 80e. Pitääköhän tässä suoraan odotella ensi vuoden puolelle, että saa sen? Jos tämä lakko vielä kestää joitain viikkoja, sen jälkeen suman purkaminen ja jouluruuhka.
Posti sumutti asiakkaita tiedottamalla, että paketit kulkevat hyvin lakosta huolimatta. Ja mitä vielä. Lähetin paketin ennen lakkoa torstaina 7.11 kuvitellen, että olisi kohtuuajassa perillä. Matkalla edelleen 15.11. Laitoin tiedustelun sähköisesti. Vastaukset olivat ylimielisiä. Heidän mukaan paketti lähetetty maanantaina 11.11 ja ihan normaalitoimitusajoissa mennään. Kun oikaisin lähetyspäivän olleen 7.11, viimein myönnettiin, että paketti ei ole lakkovalmistelujen vuoksi ennättänyt lähtöpaikassa edes perjantain kuljetukseen, vaan laitettu eteenpäin vasta maanantaina. Määränpää on Helsinki, eilen aamulla lajiteltu Vantaalla, missä on edelleen. Todennäköisesti joskus ensi viikolla saapuu perille tai sitten ei. Lakko tai ei, kyllä posti on syvältä. Harmi vaan, että osa yrityksistä käyttää vain postipalvelua. Kuten tässäkin tapauksessa. On viimeinen postipaketti omalta osaltani.
Minulla on tullut kaikki normaalissa ajassa, tai jopa nopeammin kuin ennen. Asun pienellä paikkakunnalla, mutta paketit kulkevat ison kaupungin lajittelun kautta.
Olen tilannut netistä EU:n ulkopuolelta ja pakettini menivät tullin kautta. Maksoin tullimaksut. Nyt ne sitten mäemmä ovat jumiutuneet sinne, koska tullaus tapahtui n. viikko sitten. Mikäli paketit palautuvat lähettäjälle, kuka korvaa?
Onko posti valmistautunut siihen, että tämä jupakka aiheuttaa ihmisille taloudellisia menetyksiä ja postille korvausvaateita?
Pienellä paikkakunnalla asun minäkin, paketti toista viikkoa matkalla, kahdessa lajittelukeskuksessa on lojunut, ekassa neljä vuorokautta ja toisessa kaksi ja edelleen siellä.
Tietysti on kiva, että joillekin paketit tulevat, mutta ei juuri lohduta sitä, joka odottaa ja odottaa.
Olin aikanaan postilla useasti kesätöissä. En jakelussa vaan kassatöissä. Kyllä silloin posti kulki, välillä olin pienissä kyläposteissakin, mutta homma peliyti niissäkin. Aamua iltaa tuli ja lähti kirjeet ja paketit. Menivät suorinta reittiä perille, ei erillisten lajittelukeskusten kautta. Juuri se, että lähetykset nykyään veivaavat lajittelukeskuksiin lojumaan päiväkausiksi hidastaa älyttömästi. Ja pahimmat noista kaikista ovat Oulu ja Vantaa. Systeemi toimii postin, ei asiakkaiden ehdoilla ja lopputulos on mitä on. Posti ulkoistaa itsensä muutamassa vuodessa ainakin pakettibisneksestä.
Postin kautta tulee nyt nopeammin. Tilasin eilen 2 tavaraa, ne tulee jo tänään haettavaksi. Normaalia nopeammin kulkee nyt, tilaukset tehty kuitenkin toiselta puolen maata.
Mies tilasi viime pe matkahuollon kautta, siellä on nyt viivettä, paketti seisoo jossain.
Yhden paketin tilasin ulkomailta, siitä tulisi normaalisti laatikkoon paperinen saapumisilmoitus mutta nyt ei, käyn kyselemässä silloin tällöin lähipostilta onko se jo saapunut.
Posti on iso vitsi toiminnaltaan. Eilen aamulta viimeisin merkintä paketin seurantatiedoissa. Ollut tällöin Vantaalla, naapurikaupunki Helsinkiin ei ole sen jälkeen liikahtanut. Edelleen Vantaalla. Eli nähtävästi työt lajittelukeskuksessa lopetetaan jo torstaina. Eli hyvät viikonloput vaan heille. Ensi viikolla tulee sitten 2 viikkoa siitä kun paketti lähetettiin. Ei mikään lakko selitä tuommoista etanapostia. Osoitetiedot oikein.
Vierailija kirjoitti:
Pakettini oli lähtenyt tulemaan Yhdysvalloista jo aikaa ennen lakon alkamista, joten en voinut siihen tällä viikolla kauheasti vaikuttaa.
Kyllä lakon pitikin vaikuttaa noihin lentorahtina tuleviin paketteihin koska niitä ei käsitellä iau:n tukilakon tmv takia. Se alkoi siis vissiin jo ennen virallista lakkoa. Sen sijaan muut paketit liikkuu kyllä, itselle on tullut nyt lakon aikana kaksi pakettia postin kautta ja toinen itseasiassa jopa normiakin nopsemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tullut kaikki normaalissa ajassa, tai jopa nopeammin kuin ennen. Asun pienellä paikkakunnalla, mutta paketit kulkevat ison kaupungin lajittelun kautta.
Sama juttu ja asun isossa kaupungissa. Melkein sanoisin, että hommahan toimii nyt paremmin pakettien osalta kuin normaalisti.
Toki paikallista vaihtelua on varmasti, mutta oma kokemus on tämä.
Omaa pakettiaan kannattaa kysellä määränpää postista, jos sen olisi pitänyt tulla ennen lakkoa. Postissa oli joku hässäkkä, että saapumisviestit eivät olleen lähteneet, kun kävin hakemassa oman pakettini ja he ihmettelivät miten minulle on kyseinen viesti tullut, kun heillä on kaikki ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joo sama homma. Tilasin jenkeistä sen uuden Tati Beauty- meikkipaletin, tällä viikolla maanantaina sain paketin tullattua (siitä ei tullut sitä tullauskirjettäkään, vaikka paketti oli saapunut tulliin viikkoa enne lakon alkua). Nyt paketti ei ole tämän viikon aikana liikkunut helsingistä mihinkään. Saankohan koko palettia jouluunkaan mennessä....
Mannerten välistä lentorahtia/postia ei käsitellä koska lakko.
Kolme pakettia tullut tällä viikolla ja kaikki nopeammin kuin normaalisti.
Su iltana tilattu, perillä ti aamu. Lauantaina tilattu, perillä ti ilta ja maanantai iltana tilattu, perillä tänä aamuna.
Hyvin siis kulkee.