Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin jäädä työttömäksi hyvästä akateemisesta työpaikasta

Vierailija
14.11.2019 |

En jaksa tätä arkea enää. Olen palamassa loppuun. Kukaan ei tiedä missä tilanteessa olen henkisesti.

Pitäisi olla tyytyväinen ja onnellinen tilanteestani mutta töihin pääseminen arkena on tuskien taival. Lisäksi kova ahdistus vaivaa.

En luota työterveyslääkäriin enkä myöskään halua mitään mielenterveyspotilaan leimaa tulevaisuuden takia.

Mitä ihmettä voin tehdä? Olen todella pahassa tilanteessa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsi rikas mies ja ala kotiäidiksi.

Vierailija
2/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisit kynsin ja hampain pitää kiinni nykyisestä työstäsi, niin varmaankin kannattaisi sitten laittaa itsensä kuntoon ja vaatia kaikki mahdollinen apu ja tuki. Mutta jos koet ettei työsi ole sen arvoista, ja että olosi johtuu vain työstäsi ja tiedät mitä haluat ja tarvitset, niin en näe ainakaan itse syytä, että miksi lähtisin hankkimaan jotakin diagnoosia kun olen ihan terve ihminen muissa olosuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaikkia puolia asiasta, mutta tilannetta ei kannata päästää liian pahaksi. Ehkä tarvitset aikaa itsesi kuuntelemiseen ja lepäämiseen. Työt tuskin maailmasta loppuvat.

Vierailija
4/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jokin pätkätyö ja jää siitä työttömäksi ansiosidonnaiselle.

Vierailija
5/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
6/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni painii näiden asioiden kanssa, myös minä. Työpaikkaa voi myös vaihtaa ja katsoa, onko se samanlaista vai vähän inhimillisempää toisella työnantajalla. Sitten voi myös vaihtaa kokonaan alaa, jos se ei tunnu yhtään omalta. Sitten voi myös vaihtaa alemman tason hommiin joissa on vähemmän stressiä. Vaihtoehtoja on aina, pysähdy hetkeksi ja mieti, mikä olisi kohdallasi sopiva ratkaisu.

Vierailija
7/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisellä puolella tutkituttamassa mt-ongelmasi ja juttelemassa terapeutin kanssa. 

Ei tietoja Kantaan.

Vierailija
8/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikassa itsessään ei ole vikaa. Toki joitain asioita, mutta työ itsessään on ihan mielekästä. Uskon myös olevani oikealla alalla.

Tuntuu silti etten vain jaksa enää. Olen jo päästänyt tämän melko pahaksi ja nyt täytyy kyllä toimia tai käy huonosti.

Sinne Kantaan en missään nimessä halua mitään mt-tietoja. Miten sen voisi välttää?

Ap

Vierailija
9/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikassa itsessään ei ole vikaa. Toki joitain asioita, mutta työ itsessään on ihan mielekästä. Uskon myös olevani oikealla alalla.

Tuntuu silti etten vain jaksa enää. Olen jo päästänyt tämän melko pahaksi ja nyt täytyy kyllä toimia tai käy huonosti.

Ap

Kertomasi perusteella en usko ensimmäiseen kappaleeseen. Vertaa nyt itsekin näitä kahta kirjoittamaasi kappaletta. Jos olet eri mieltä itsesi kanssa, olet jo todella syvissä vesissä.

Olen varma, että jos istut alas ja asiat mitkä sinut ovat uuvuttaneet avataan, siellä on ne syyt taustalla miksi olet uupunut. Älä yritä kieltää niitä itseltäsi, muuten tulee iso stoppi.

Vierailija
10/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat loparit?

Vierailija
11/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työ/työpaikka ja sinä ette sovi yhteen

Vierailija
12/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole tutkimushommissa? Itselle tuli yliopistolla burnout niissä.

Vierailija
13/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös oppia nöyrtymistä. Missään ei ole luvattu että korkeakoulutus ja ns. Hyvä työ estäisi mielenterveysongelmat. Meitä on työelämä täynnä.

Vierailija
14/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne Kantaan en missään nimessä halua mitään mt-tietoja. Miten sen voisi välttää?

Ap

Eipä tuota voi nykyään välttää oikein mitenkään. itse kävin yksityisellä psykiatrilla ja kirjoitti lähes sanasta sanaan kaiken kertomani Kantaan. 

Vierailija
15/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikinä teetkin niin älä odota niin pitkään, että olet täysin loppu. Siitä kuopasta kiipeämiseen ei välttämättä riitä vuosi eikä kaksi eikä välttämättä koko loppuelämä.

Vierailija
16/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä pelkää niitä kantakirjauksia. Sehän voi olla burn out eikä se minusta oleva niin leimaava kuin masennus tai joku muu psyyke sairaus. Ei ole häpeällistä, jos sairastuu, kun tulee liikaa rasitusta jne. Jää hetkeksi sairauslomalle ja katsele muutaman viikon tai kuukauden kuluttua asiaa uudelleen. Hyvä että olet itse huomannut, ettet vedä itseäsi kokonaan piippuun. Toipuminen kestää kauemmin, jos ei tajua lopettaa ajoissa. Yksi elämä, yksi terveys.

Vierailija
17/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad news: Työpaikkaa vaihtamalla ei parane, joka puolella on samanlaista.

Ihan turhaa pelkäät mt-leimaa, työterveyteen vaan hakemaan saikkua ja opettelemaan riman laskemista työn tekemisen suhteen. 

Ihan parasta olisi, jos hakisit psykiatrilta B-lausunnon ja hakeutuisit terapiaan. Oppisit olemaan armollisempi itsellesi, ei tuo muuten helpota. 

Työllä ei kannata itseä tappaa, saati sillä, että miettii mitä muut ajattelee ja sen takia jättää hakematta apua itselleen. 

Vierailija
18/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lakkaat jauhamasta akateemista joka Jumalan päivä. Yliopistolla sitä sanaa ei käytetä, se on vähän naurettavaa täälläkin kun yli puolella on korkeakoulututkinto. Tekee epäuskottavaksi ja alkaa jo tympiä.

Versus aloitus, jossa joku nimittää itseään nuoreksi, kauniiksi naiseksi. Tulee mieleen vanha, ruma mies, jolla on FANTASIA ja minihame päällä.

Vierailija
19/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnoutilla ei kannata pelleillä, saattaa johtaa itsemurhaan.

Vierailija
20/25 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli periaatteessa sama tilanne, mutta pidin työstäni eikä se ollut liian kuormittavaa kun järjellä ajattelin tekemääni työmäärää. Olin kuitenkin aivan loppu ja mulla oli jo itsetuhoisia ajatuksia välillä, en kestänyt arkea ja elämää, kaikki tuntui ahdistavalta ja olevan vaan aivan saatanan sekaisin. Lisäksi tein paljon virheitä töissä.

Ero tilanteeseesi oli se että tiesin kuitenkin että pidän työstä ja olen siinä hyvä koska olin ollut siinä erinomainen vuoden ennen ongelmien alkamista ja kasaantumisesta. En myöskään pelkää diagnooseja tai avun hakemista.

Hakeuduin tästä syystä vuoden kuluttua uupumusoireiden alkamisesta lääkäriin , sieltä psykiatrille yms jotta sain apua. Minulle tehtiin kaikenlaisia testejä ja selvisi että minulla on adhd.

Nyt mulla on adhd lääkitys ja olen hyvin iloinen, etten irtisanoutunut työstäni.

Joten, joskus kannattaa mennä lääkäriin, edes mielenkiinnon vuoksi. Ei se diagnoosi omalta lääkäriltä työterveyteen mitenkään ui ellet itse halua, jos jotain leimaantumista pelkäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi