Tyttäreni Ida on nyt ruvennut suuttumaan, kun häntä kutsuu Iidaksi !
Idahan on aika töksähtävä lausuttuna ja neitiä onkin 8 vuotta kutsuttu Iidaksi, nyt ei sitten enää kelpaakaan :D
Kommentit (14)
Poikani Nico on nyt ruvennut suuttumaan, kun häntä kutsuu Nicoceelläksi !
Sano silleen hellittelevästi vaikka Idariksi?
Muistan kun siskoni teki samaa joskus ala-asteella XD " En mä oo MIIA vaan MIA!"
Ida, Kia, Nea, Mia jne ovat tosiaan sellaisia että ne pitää lausua pitkinä tai muuten töksähtää typerästi. Nina on ainoa poikkeus mutta siinä onkin neljä kirjainta.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä oon kutsunu näitä Mirco, Mirca, Nico, etc. aina just niinku ne kirjoitetaankin; Mirso, Mirsa, Niso. Höh, ei kukaan oo kyllä valittanu!
Vierailija kirjoitti:
Kutsukaa nimellä Niiko.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa vaihteeksi Iitaksi.
Mummoni virallinen etunimi oli Ida, mutta kaikki kutsuvat häntä Iitaksi. Varmaan aika moni Nina tulee kutsutuksi Niinaksi.
WillaSukka kirjoitti:
Ida, Kia, Nea, Mia jne ovat tosiaan sellaisia että ne pitää lausua pitkinä tai muuten töksähtää typerästi. Nina on ainoa poikkeus mutta siinä onkin neljä kirjainta.
Eipäs vaan lyhyenä, kuten kirjoitetaankin. Noista on olemassa myös pitemmät rinnakkaismuodot Iida, Kiia, Neea, Miia, ne sanotaan pitkänä.
Vierailija kirjoitti:
WillaSukka kirjoitti:
Eipäs vaan lyhyenä, kuten kirjoitetaankin. Noista on olemassa myös pitemmät rinnakkaismuodot Iida, Kiia, Neea, Miia, ne sanotaan pitkänä.
Entäs Lisa vai Liisa?
Olisit antanut normaalin suomalaisen nimen niin ei tarvisi ääntämystä ihmetellä.
Sanokaa vaihteeksi Iitaksi.