Miksi täällä on niin paljon ilkeyttä ja vmäisyyttä?
Olen lueskellut tässä erilaisia ketjuja ja ällistyttää miten nopeasti aiheeseen kun aiheeseen alkaa tulla todella ilkeitä ja vihamielisiä viestejä. Oletetaan tai siis keksitään alkuperäisen kirjoittajan olevan jotain, tekevän jotain, tai olevan vaan paska yleisesti. Mistä tämä ilkeys, katkeruus ja viha oikein kumpuaa?
Kommentit (58)
Mielenkiintoista että ketjuun jossa puhutaan palstan ilkeilystä tulee ilkeilyä. Eikö teillä ihmisillä ole muita tunteita kuin katkeruus ja ilkeys? Vai oletteko vaan niin pahoinvoivia?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että ketjuun jossa puhutaan palstan ilkeilystä tulee ilkeilyä. Eikö teillä ihmisillä ole muita tunteita kuin katkeruus ja ilkeys? Vai oletteko vaan niin pahoinvoivia?
Olen pahoinvoiva.
Koska tämä on masokistinen palsta. Tämä vttumaisuus täällä vaan koukuttaa jatkamaan palstailua päivästä päivään.
Seura tekee kaltaisekseen. Ihmettelin tuota samaa aikanani, mutta nyt se on mille normaali, myös omassa kommunikoinnissani.
Siksikin, ettei oikeassa elämässä voi eikä halua olla vmäinen. Kuka nyt läheisilleen haluaa ilkeillä. Täällä se onnistuu helposti ja taas jaksaa hymyillä.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä juuri! Olisi aihellista poistaa tämän palstan. Levittää vain pahaa energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittu anonyymi palsta, joka kerää lisäksi kaikenmaailman jonnet ja vartti-trollit.
Enimmäkseen yksi ja sama trolli, jolla ei ole elämä oikein omiss käsissään. Ei edisty, ei ota vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kommentti loukkaa minua ja tuntuu minusta ilkeältä. Oliko se sellaiseksi tarkoitettu? Jos ei, niin kumpi meistä on oikeassa? Onko se ilkeä, vai loukkaannuinko lukijana liian helposti?
Aloitin juuri keskustelun pyöräilykypärästä. Etsin siis itselleni ensimmäistä kypärää ja saan niskaani kuraa liian lyhyestä työmatkasta :D https://www.vauva.fi/keskustelu/3595847/kaytatko-pyorailykyparaa-jos-ka…
Kaikki on väsyneitä, masentuneita ja kyllästyneitä elämiinsä. Päteminen ja ilkeily voimaannuttaa kun voi viestin verran olla "parempi" kuin muut.
Tollasen kuvan olen saanut, en tiedä onko totuus. Itse yritän vastailla aloitusten sävyn perusteella joko kannustavasti tai sitten vaihtoehtoisen näkökulman kautta. Ikinä en ilkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pitää ruveta poistaa kaikki keskustelupalstat, varsinkin vauva.fin
Tämä on äärimmäisen epätervettä, traumatisoivaa eikä liity vauvoihin mitenkään.
Vai pitäisikö sinun vain pysyä pois täältä, jos saat traumoja. Katsos maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.
Tässä erinomainen esimerkki veemäisyydestä! Tätä ei saa pitää normaalina!
Joko pidetään nyt ketju siistinä?Toivotonta on ettei yhtäkään keskustelua voi pitää hyvänä :(
Mitähän vmäistä tuossakin oli? Pitäisikö uutisetkin poistaa, kun joku voi saada traumoja? Myös fbookista ja instasta voi saada pahan mielen, jos kaikki ei tykkääkään päivityksestä. Poistetaan nekin. Poistetaan koko netti, ettei vaan tule traumoja ja paha mieli sinulle. Vali Vali uli uli... Älä mene sinne missä tulee paha mieli. Kukaan ei ase ohimolla pakota lukemaan tätä palstaa.
Elämä on valintoja 😉
Tässä taas esimerkki raakuudesta ja lyhytnäköusyydestä. Tämä ajattelutapa on just sitä mikä sai mut luovuttamaan ihmisten suhteen. Tällä käytöksellä nykyajan itsekäs ihminsen ei tarvitse ottaa mistään vastuuta.
Minkäs teet kun koko maailma siirtynyt nettiin, eihän sitä voi enää jäädä pois!
Itse olen ihmetellyt miksi nykypäivänä ihmiset ovat keskinmäärin ilkeämpiä kun mitä ennenvanhaan.
Luulisi että asiat on paremmin nyt. Ennenvanhaan ei ollut edes viemäriverkostoa tai nettiä. Ihmiset olivat paljon ystävällisempiä ja iloisempia ja tyytyivät vähempään. Mutta nykypäivänä etenkin nuorisolla on asiat todella hyvin mutta ne ovat paljon ilkeämpiä.
Minä en ole huomannut. Tosin en arvosta kenenkään mielipiteitä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on väsyneitä, masentuneita ja kyllästyneitä elämiinsä. Päteminen ja ilkeily voimaannuttaa kun voi viestin verran olla "parempi" kuin muut.
Tollasen kuvan olen saanut, en tiedä onko totuus. Itse yritän vastailla aloitusten sävyn perusteella joko kannustavasti tai sitten vaihtoehtoisen näkökulman kautta. Ikinä en ilkeästi.
Tässä taas yksinkertaisuuden huippua! Mitä jos vastaisit kannustavasti? Miksi pitää resonoida takaisin samalla sävyllä? Järkyttävää.
Olen ihmetellyt samaa. Olen masentunut, mutta en koskaan ilkeä tai pahantahtoinen kellekään, en edes anonyymisti. Tänne on pesiytynyt persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä. Muuta selitystä en ole keksinyt. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei todellakaan ole masentuneita, jouluilo edessä ja ihanat joulupuuhat. Sinä olet puoli Suomea täällä haukkunut vuosien aikana. Kankkulan kaivoon koko muori.
Joku ehdotti että olisi "POIS" näppäin ja se poistaisi ketjun mitä et halua seurata, vain sinulta.
Olisi hyvä, ketjut kuolisivat itsestään pois.
Vierailija kirjoitti:
Joku ehdotti että olisi "POIS" näppäin ja se poistaisi ketjun mitä et halua seurata, vain sinulta.
Olisi hyvä, ketjut kuolisivat itsestään pois.
Kyllä näitä sinun pahimpia tekstiketjuja on paljon poistettu ja tullaan poistamaan edelleenkin.
Nuori kulttuuri ja ohut sivistys rajoittavat näkökenttää. Lattea puhevirta vie mukanaan.
Joillakin on omituinen halu koittaa pakottaa toiset elämään kuin ne itse haluavat. Niille pitääkin sanoa ettei niinku kuulu sulle yhtään ja voit vaikka painua piipvettiin.