Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä on niin paljon ilkeyttä ja vmäisyyttä?

Vierailija
14.11.2019 |

Olen lueskellut tässä erilaisia ketjuja ja ällistyttää miten nopeasti aiheeseen kun aiheeseen alkaa tulla todella ilkeitä ja vihamielisiä viestejä. Oletetaan tai siis keksitään alkuperäisen kirjoittajan olevan jotain, tekevän jotain, tai olevan vaan paska yleisesti. Mistä tämä ilkeys, katkeruus ja viha oikein kumpuaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on paljon työttömiä persuja / elämänkoulukaisia

Vierailija
42/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ehdotti että olisi "POIS" näppäin ja se poistaisi ketjun mitä et halua seurata, vain sinulta.

Olisi hyvä, ketjut kuolisivat itsestään pois.

Kyllä näitä sinun pahimpia tekstiketjuja on paljon poistettu ja tullaan poistamaan edelleenkin.

Sulla on lääkkeet ottamatta taas. Harhaisuus ottaa taas vallan ja pidät kaikkia syyllisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa ja höpö höpö. Lempiajatuksiani eri kommenteissa. Olen järjen jättiläinen.

Vierailija
44/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttuilevat pelkurit saavat hyvän mielen hetkeksi kun tallovat toisiaan.

Hyvä esimerkki pyöräilykypärä avaus, asialliseen kysymykseen vastataan haukkumalla ja täysin asiaan liittymätöntä.

Puoletkaan näistä ei sanoisi samoja asioita sulle päin naamaa . Tämä ei kyllä enää päde ihan täysin olettaisin vrt.uhkaukset.

Erääseen tämän pelkuruuden lajiin olen törmännyt mm.työelämässä (ja mm.niissä anoppi/sukulais-ketjuissa) , uhotaan porukassa vaikka mitä, mutta suuta ei saadakaan auki kun toisella puolella on pomo, isompi tai pienempi.

Aikuiset miehet kyseessä.

Vierailija
45/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska minua v*tuttaa kaikki ja olen s**tanan katkera ihminen ja vihaan muita ihmisiä!

Vierailija
46/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt miksi nykypäivänä ihmiset ovat keskinmäärin ilkeämpiä kun mitä ennenvanhaan. 

Luulisi että asiat on paremmin nyt. Ennenvanhaan ei ollut edes viemäriverkostoa tai nettiä. Ihmiset olivat paljon ystävällisempiä ja iloisempia ja tyytyivät vähempään. Mutta nykypäivänä etenkin nuorisolla on asiat todella hyvin mutta ne ovat paljon ilkeämpiä. 

Ennen sitä vasta veemäisiä oltiinkin! Aivan sumeilematta kiusattiin ja herjattiin muita ja asiat todellakin sanottiin suoraan. Nykyään ollaan yltiöystävällisiä siihen verrattuna.

Vierailija
47/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kaikki masentuneet valittaa päivät kaiket k-rpiintyneinä. Suomessahan jo viidesosa kansasta syö mt-lääkkeitä. Se näkyy.

Itse olen monesti aika surullisella mielellä, mutta en koskaan valita täällä tai muutenkaan tahdo pilata kenenkään päivää vaan tulen tänne juuri hakemaan jotain ajatuksia elämääni sekä lukemaan muiden kokemuksista. Sellaisia positiivisiä ketjuja haen. Itse uskon, että jos ihminen tahtoo olla ilkeä niin hän on sitä, vaikka olisi asiat kuinka hyvin vaan. Ei se mitään empaattisuutta lisää, vaikka menisi kuinka hyvin ja varmasti joku kovia koneut voi osata paremmin asettua toisen asemaan. Tänään itseäni alkoi ihan ällöttää sen, kun pahin kiusaajani on taas edennyt eteenpäin elämässään ja oikeasti mietin niitä ihmisiä, jotka joutuvat hänen kanssaan toimimaan. Ehkä hän sitten onkin mukava ihminen, kun näyttävät muut niin pitävän eli ainakin joillekin osaa olla mukava.

Vierailija
48/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kaikki masentuneet valittaa päivät kaiket k-rpiintyneinä. Suomessahan jo viidesosa kansasta syö mt-lääkkeitä. Se näkyy.

Itse olen monesti aika surullisella mielellä, mutta en koskaan valita täällä tai muutenkaan tahdo pilata kenenkään päivää vaan tulen tänne juuri hakemaan jotain ajatuksia elämääni sekä lukemaan muiden kokemuksista. Sellaisia positiivisiä ketjuja haen. Itse uskon, että jos ihminen tahtoo olla ilkeä niin hän on sitä, vaikka olisi asiat kuinka hyvin vaan. Ei se mitään empaattisuutta lisää, vaikka menisi kuinka hyvin ja varmasti joku kovia koneut voi osata paremmin asettua toisen asemaan. Tänään itseäni alkoi ihan ällöttää sen, kun pahin kiusaajani on taas edennyt eteenpäin elämässään ja oikeasti mietin niitä ihmisiä, jotka joutuvat hänen kanssaan toimimaan. Ehkä hän sitten onkin mukava ihminen, kun näyttävät muut niin pitävän eli ainakin joillekin osaa olla mukava.

Oletko kade kun on päässyt eteenpäin?

Vierailija
49/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kostonkierre, jota on vaikea katkaista. Kun on itse ottanut nenilleen ja saanut pahan mielen jonkun ilkeilystä ja vähättelystä tarpeeksi monta kertaa, alkaa kummasti etsiä tilaisuutta iskeä takaisin. Ei tervettä, mutta inhimillistä.

Vierailija
50/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kade ihan sen takia, että jos ikävällä käytöksellä pääsee eteenpäin niin sitten olen vaan kiitollinen siitä, että olen erilainen ihminen.  Ja oikeastaan todella onnellinen, ettei tarvi tavata häntä enää koskaan. En minä siis todellakaan haluaisi hänen elämäänsä.Mietin vaan, että onko hänen tyyppisensä ihminen sitten oikein malli nykypäivän ihmisestä ja sellaiset pärjäävät parhaiten. Toisaalta aika surullista jos näin on.

Vierailija
51/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska minua v*tuttaa kaikki ja olen s**tanan katkera ihminen ja vihaan muita ihmisiä!

Kerrankin sanoit totuuden, minkä muut jo tietää. Nousu on nyt vain ylöspäin.

Vierailija
52/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kade ihan sen takia, että jos ikävällä käytöksellä pääsee eteenpäin niin sitten olen vaan kiitollinen siitä, että olen erilainen ihminen.  Ja oikeastaan todella onnellinen, ettei tarvi tavata häntä enää koskaan. En minä siis todellakaan haluaisi hänen elämäänsä.Mietin vaan, että onko hänen tyyppisensä ihminen sitten oikein malli nykypäivän ihmisestä ja sellaiset pärjäävät parhaiten. Toisaalta aika surullista jos näin on.

Tai sitten hän ei käyttäydy ikävästi kuin sinua kohtaan. Monenlaiset ihmiset pärjäävät ja monenlaiset eivät. Mitä edes on pärjääminen. En minä ainakaan arvota ihmisiä opiskelun, työelämän tai työttömyyden mukaan. Onhan se pärjäämistä työttömänäkin. Ei ole mitään mallia mun mielestäni millainen pitää olla.

Vierailija
53/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että ketjuun jossa puhutaan palstan ilkeilystä tulee ilkeilyä. Eikö teillä ihmisillä ole muita tunteita kuin katkeruus ja ilkeys? Vai oletteko vaan niin pahoinvoivia?

Tänä kommentti loukkaa minua ja tuntuu minusta ilkeältä. Oliko se sellaiseksi tarkoitettu? Jos ei, niin kumpi meistä on oikeassa? Onko se ilkeä, vai loukkaannuinko lukijana liian helposti?

Onko pointtisi, että kaiken loukkaamisen tulee olla sallittua, koska kaikki voivat valehdella loukkaantuvansa? Vaikka yrität muuta vihjailla, tuota loukkaantumisesta valehtelua ei juuri tapahdu (muuten kuin tuohon sinuun tekemääsi nenäkkääseen tapaan, mutta kaikki tajuavat että kyse ei ole loukkaantunisesta vaan sellaisen pilkkaamisesta). Loukkaantuminen on nykyään niin häpeällistä ja ilkuttua, että se paljon todennäköisemmin salataan kuin paljastetaan muille.

Vierailija
54/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puhumattakaan siis siitä, että näyteltäisiin loukkaantumista, kun vallan hyvin tiedetään miten siihen suhtaudutaan.

Vierailija
55/58 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä moni on turhan ilkeä. Mutta ei heidän ilkeyksistä kannata välittää.

Vierailija
56/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on ilkeä, niin olkoon. Tulee vaan mieleen, miksi aikuinen ihminen jaksaa ilkeillä, eikö häntä ole lapsena rakastettu?

Vierailija
57/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitää ruveta poistaa kaikki keskustelupalstat, varsinkin vauva.fin

Tämä on äärimmäisen epätervettä, traumatisoivaa eikä liity vauvoihin mitenkään.

Vai pitäisikö sinun vain pysyä pois täältä, jos saat traumoja. Katsos maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.

Tässä erinomainen esimerkki veemäisyydestä! Tätä ei saa pitää normaalina!

Joko pidetään nyt ketju siistinä?

Toivotonta on ettei yhtäkään keskustelua voi pitää hyvänä :(

Edellinen vastasi aivan asiallisesti ehdotukseen, että keskustelupalstat pitäisi poistaa. Eihän se nyt niin voi mennä, että kun joku voi palstojen takia pahoin, palstat poistetaan niiltäkin joille ne eivät aiheuta pahoinvointia. Ei tässä sentään missään fasismissa eletä. Vielä.

Eri

Eriävä mielipide.

Palstan voi hyvin sulkea jos joku voi pahoin, ainakin tässä maassa, jossa ilotulitus ehdotetaan kiellettäväksi koirien takia.

Joten, kyllä, uskon että palstat pystytään sulkemaan ja tullaan sulkemaan jossain vaiheessa.

Vierailija
58/58 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kommentoijat ovat ehkä ihan aidostikin ilkeitä, mutta yksi syy ilkeilyyn on trollaus. Ilkeät kommentit tulisi sivuuttaa olankohautuksella, mutta valitettavasti ihmiset eivät yleensä kykene tähän vaan provosoituvat. Ilkeillä kommenteilla on hyvin helppoa kääntää keskustelu pois alkuperäisestä aiheesta ja lopulta tyrehdyttää koko keskustelu, koska edes ketjun aloittajaa ei kiinnosta enää vastata saamiinsa asiallisiin kommentteihin.  Tilannetta voisi verrata vaikkapa tilaisuuteen, jossa puhutaan jostain oikeasti tärkeästä asiasta ja sitten joku paikalla olijoista heittää ison tukon satasen seteleitä ilmaan. Ei juuri ketään enää kiinnosta tilaisuuden aihe vaan kaikki sinkoavat keräämään maahan laskeutuvia seteleitä.