Mitä mieltä olette influenssarokotuksesta?
Onko siinä haittoja???
En ole koskaan ottanu mut nyt olen syöny 2 penislkuuria ja 1 abtibioottikuuri. Vastustuskyky voi olla kehno. Enta 6 ja 4 v lapsille, onko haitaksi?
Kommentit (15)
Haen piikin kuten joka vuosi. Ennenaikainen kuolema ei kiinnosta.
https://thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/kausi-influenssarokote/mit…-
Pistokohdan kipua, punoitusta ja turvotusta on eri aineistoissa esiintynyt noin joka neljännellä rokotetuista.
Kuume on tavallisempaa alle 2-vuotiailla; useimmissa tutkimuksissa sitä esiintyy noin 10 prosentilla.
Myös ihoreaktioita ilmenee pikkulapsilla erityisesti kuumeen yhteydessä.
Hyvin harvoin on raportoitu niveltulehduksia, ohimenevää verihiutaleiden laskua tai neurologisia haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Haen piikin kuten joka vuosi. Ennenaikainen kuolema ei kiinnosta.
Kuolemaa ei mikään rokote estä.
Mä olen ottanut sen vuosia. Mulle ei tule mitään, mutta mies saa yleensä kuumeen. Tänäkin vuonna oli 12h kuumeessa.
Otin viime vuonna ekan kerran, sillä sain diagnoosin autoimmuunisairaudesta, joten kuulun nykyään riskiryhmään. Ei mitään havaittavaa vaikutusta ollut. Tosin, se oli ennen lääkitykseni aloittamista. Tänä vuonna lääkitys päällä, joten tilanne voi olla eri, kun lääkitys alentaa vastustuskykyä tuhoamalla tietyn tyyppiset valkosolut.
Lääkeaineiden haittavaikutuksista tai eduista tuskin saa tietoa jostain vauvafoorumilta
Mitä jos taas tänä vuonna saakin piikistä narkolepsun?
Tuskin lääkefirmastakaan tietoa saa, muuten jää piikki myymättä.
Hain jo piikin. Ei mitään ongelmia. Jokainen tekee ratkaisunsa itse.
Omasta mielestäni oli järkevää käydä piikillä.
Minä pyysin rokotusta keuhkoruttoon, sitä on nyt Kiinassa.
Kohta on myös täällä.
En ole koskaan ottanut, mutta ei mua haittaa jos toiset ottaa. Työkaveri otti kun töissä sitä tarjottiin. Rokotus perjantaina ja sitten la-su olikin sairaana ja töistä pois. Minua harmittaisi, meillä on pieni palkka ja sunnuntailisät on tärkeitä.
En ole tietääkseni koskaan sairastanut influenssaa. Jos se nyt kohdalle osuu, niin sitten osuu. Ajattelen, että taudin saaminen on luonnollisempi asia kuin rokotteen kautta tuleva altistus ja elimistö pystyy siihen paremmin reagoimaan.
En aio ottaa. Tälläkään kertaa.
Niiden teho on niin pieni ja sattumanvarainen, että yritän pysyä terveenä muilla keinoin.
Eikä tosiaan tiedä mitä muuta ne voi vaikuttaa ....
Muutaman vuosikymmenen päästä selviää, onko vuosittaisista rokotuksista haittaa, kun pakkorokotettuja alkaa olla tilastollisesti merkittävä määrä. Toivon olevani väärässä, mutta pelkään neurologisten sairauksien määrän lisääntyvän lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin rokotusta keuhkoruttoon, sitä on nyt Kiinassa.
Kohta on myös täällä.
Ei siihen ole rokotusta.
Siita rokotteesta voi saada sen saman flunssan, tosin kai miedompana.
Itse en ole koskaan ottanut, en kuulu riskiryhmaan (astmaatikot ja vanhukset).
Syon maitohappobakteereja joka paiva, en ole ollut paivaakaan sairaana kohta kuuteen vuoteen (=sina aikana kun olen naita syonyt). Suosittelen naita AP sullekin, parantavat elimiston vastustuskykya ja eritoten antibioottien aikana tulisi aina syoda naita, ne kun t*ppaa hyvatkin bakteerit. Lapsille on myos maitohappobakteereja olemassa.