Jos olisi mahdollisuus vaihtaa kuukautiset johonkin sairauteen, vaihtaisitko?
Olen näin miehenä ymmärtänyt että ne ovat monelle aika kivuliaat ja epämielyttävät. Joten jos olisi mahdollisuus vaihtaa sellaiseen sairauteen, joka toistuisi yhtä usein kuin kuukautiset, tai olisi jatkuvaa, mihin vaihtaisit, vai vaihtaisitko?
Laitan nyt muutaman sairauden vaihtoehdoksi, mutta voit myös ehdottaa jotain listasta puuttuvaa sairautta. Laitoin myös ylipainon vaikkei se tietenkään sairaus olekaan.
Jollain myös on tietysti joku sairaus, mutta ajatellaan ettei olisi, olisi vaan kuukautiset ja ne pitäisi vaihtaa.
Kommentit (28)
En vaihtais mihinkään, hormonikierukka on keksitty jo aikoja sitten.
Suurella osalla sen käyttäjistä kuukautiset jää pois kokonaan tai on hyvin niukat.
Ovulaatiopäivänä joskus kyllä hieman inha olo, mutta sen sietää kun tietää että kroppa toimii niinkuin kuuluukin ja kun kohta 40v mittarissa niin voi ovuloinnitkin vähentyä.
Vilja-allergia kävisi hyvin, kun en syö viljoja muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuukautiset useimmilla mitään hirveyksiä aiheuta, sellainen kuva vaan tulee kun luonnollisesti se pahimmista oireista kärsivä joukko on äänekkäin. Ei meidän ei-kärsivien tarvitse asiasta keskustella tai huudella sen kummemmin. Itsellä esim on pari päivää vuotoa joka hoituu vessapaperin palalla tai pikkuhousunsuojalla housuissa. Öisin en tarvitse niitäkään. That's all.
Sinä olet kyllä sitä vähemmistöä - en tunne yhtäkään naista joka selviää vessapaperin palasella.
Kyllä ihan aiheesta saa huudella, kuvittele omalle kohdalle että vuodat viikon yötä päivää niin että yöside pitää vaihtaa jatkuvasti. Sänky pitää vuorata pyyhkeillä ja pukeutuminen pitää katsoa sen mukaan ettei näy jos sattuu vahinko. Särkylääkkeitä menee muutaman tunnin välein. Se on ihan oikeaa todellisuutta miljoonille naisille ympäri maailmaa. Kyllä siitä saa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut kuukautisia kymmeneen vuoteen ja elämänlaatu on parantunut noin 1000 %. Minulla on myoomia kohdussa ja ne aiheuttivat järkyttävän runsaita vuotoja, jotka kestivät puolet kuukaudesta. Hemoglobiini meni alas ja olihan se elämä muutenkin inhottavaa kun piti käydä WC:ssä tunnin välein vaihtamassa kuukautissuojia.
Lääkäri kirjoitti Cerazette-reseptin ja kuukautiset loppuivat kuin seinään eivätkä ole tulleet takaisin. Olen nyt 52 ja aion syödä näitä vaihdevuosiin asti (juuri tutkitiin hormonitasot ja eivät ole vielä alkaneet).
Nämähän voivat käsittääkseni aiheuttaa jotain ongelmia jossain vaiheessa (itselläni ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia) joten siinä mielessä olen tietoisesti vaihtanut kuukautiset mahdolliseen tulevaan sairauteen. Ei kyllä kaduta sekuntiakaan.
Haittaako myoomat seksielämää?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuukautiset useimmilla mitään hirveyksiä aiheuta, sellainen kuva vaan tulee kun luonnollisesti se pahimmista oireista kärsivä joukko on äänekkäin. Ei meidän ei-kärsivien tarvitse asiasta keskustella tai huudella sen kummemmin. Itsellä esim on pari päivää vuotoa joka hoituu vessapaperin palalla tai pikkuhousunsuojalla housuissa. Öisin en tarvitse niitäkään. That's all.
Sinulla on kyllä harvinaisen niukat jos luonnostaan ovat noin. Itselläni hormonikierukan kanssa vuoto niukentui tuohon, joinakin kuukausina ei tule ollenkaan. Normaalisti minulla on normaali ja melko säännöllinen vuoto, johon kyllä tarvitaan side/tamponi yötä päivää muutamana päivänä. Ei kuitenkaan yleensä kovia kipuja eikä tule siteistä/housuista läpi niinkuin runsaista kärsivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kyllä sitä vähemmistöä - en tunne yhtäkään naista joka selviää vessapaperin palasella.
Kyllä ihan aiheesta saa huudella, kuvittele omalle kohdalle että vuodat viikon yötä päivää niin että yöside pitää vaihtaa jatkuvasti. Sänky pitää vuorata pyyhkeillä ja pukeutuminen pitää katsoa sen mukaan ettei näy jos sattuu vahinko. Särkylääkkeitä menee muutaman tunnin välein. Se on ihan oikeaa todellisuutta miljoonille naisille ympäri maailmaa. Kyllä siitä saa valittaa.
En sanonut ettei saa valittaa, sanoin että ne valittajat pitävät suurinta meteliä. Ja siksi esim miesten käsitys voi vääristya niinkuin aloittajalla, ja kuvitellaan että kaikilla on kamalaa.
Se että kertoo oman helpon kokemuksensa ei mitätöi toisten vaikeuksia, on se kumma että alapeukkuja sataa kun muistuttaa että suurella osalla ei ole mitään kamalia vaivoja, ja osa pääsee jopa näin helpolla kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli typerin kysymys mitä olen koskaan nähnyt. Kuukautiset kertovat että kaikki on kuten kuuluukin olla.
Monet ovat ne lääkityksellä saaneet loppumaan ja silti kaikki on ihan ok, joten mitä sä keuhkoot?
En vaihtaisi. Minulle ne ovat tärkeä merkki elimistöni normaalista toiminnasta ja tapa puhdistaa kehoani. Selviän ilman kipulääkkeitä. Vuodon määrä on normaali ja kesto on 4-5 vrk noin neljän viikon välein. Seuraa kuunkiertoa. Ja olen aina tullut helposti raskaaksi. Kuukautiseni pysyvät imettäessä poissa yli vuoden per lapsi. En huoli myöskään kierukkaa kehooni. Ajatuskin on vastenmielinen. En siedä tamponiakaan. Olen keholtani herkkä ja tahdon seurat luonnollisia rytmejäni.