Asioita joita tehtiin yleisesti silloin kun olit lapsi mutta ei tehdä enää
Tässä on joitain mitä itse listasin:
Korvat putsattiin puikolla - nykyään varmintapa puhkaista tärykalvot
Niistettiin vutava nenä - nykyään räkä joutuu poskionteloihin jo niistää
Maitoa ja muroja aamupalaksi - nykyään molemmat ovat epäterveellisiä
Leipää ja lasi maitoa iltapalaksi - nykyään molemmat ovat epäterveellisiä
Kommentit (24)
Topless-auringonotto (kaikilla kamerat kaikkialla)
Matkustettiin autossa ilman turvavöitä. Takapenkeillä sellaisia ei ollut ollenkaan tai korkeintaan keskipaikalla vyötärövyö.
Tupakoitiin baareissa, kahviloissa (esim. huoltoasemien kahvilat) ja lentokoneissa.
Ala-ikäisille ostettiin hakuja vastaan röökiä ja kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelattiin "kymmenen tikkua laudalla" ja muita pihapelejä - nykyään tuijotetaan vain kännykkää pihalla ja kukin omaansa.
Tämä on kyllä kiintoisaa, kun aina ensimmäinen vastaus on tämä. Oletteko käyneet skeittipuistoissa tai muissa vähän vanhemmille lapsille tarkoitetuissa liikuntapuistoissa? Kyllä ne teini-ikäisetkin edelleen hyppii trampoliineilla yms. Asun yhden trampoliinipuiston vieressä ja se on aina täynnä nuoria.
Näihin voisi lisätä vuosikymmenen... :)
Varmaan riippuu perheestä, mutta itse muistelen lämmöllä sitä, että aina ruokailtiin yhdessä arkisinkin päivällnen ja illan teehetki.
<3
Tuntuu, että sitä on vähemmän nykyään. Ja puhun 70- ja 80-luvuista.
Ostettiin irtokarkkeja yksitellen. Sitruunapommit pennin kipale. 70-80-lukua.
Nauhoitettiin radiosta biisejä c-kasetille. 80-luvulla.
Katsottiin yhdessä perheen kanssa telkkua. Joskus telkun ääressä oli koko kansa samaan aikaan. Nyt vain 6.12.
Siivottiin koko talo ja leivottiin JOKA lauantai.
Käärittiin eväsleivät voipaperiin.
Mentiin talvella kouluun potkukelkalla, alamäet laskettiin "junassa".
Tilattiin meijerinkaupasta ruusunmarjaviiliä, bulgarian jogurttia ja oltermannijuustoa, maitoauto toi perille ja jätti maitolan ikkunalle.
Haettiin sanomalehti kylän yhteisestä lehtipostilaatikosta.
Nousiin luokassa seisomaan kun opettaja tuli luokkaan, sanottiin huomenta ja istuttiin kun opettaja sanoi "istukaa, olkaa hyvä".
Vierailija kirjoitti:
Koska on saanut pennillä irtokarkkeja? Tai missä? Mä muistan vain 10 pennin karkit ja olen sentään syntynyt 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ala-ikäisille ostettiin hakuja vastaan röökiä ja kaljaa.
- nykyään käytetään muita aineita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on saanut pennillä irtokarkkeja? Tai missä? Mä muistan vain 10 pennin karkit ja olen sentään syntynyt 60-luvulla.
Mä muistan pennin nallet. Saman ikäinen
Pelattiin "kymmenen tikkua laudalla" ja muita pihapelejä - nykyään tuijotetaan vain kännykkää pihalla ja kukin omaansa.