Sinä yrmeä ihminen, mitä tapahtui? Miksi?
Sinä joka olet aina huonolla tuulella, piikittelet muille ja latistat tunnelman. Mitä ihmettä sulle on tapahtunut että käyttäydyt noin?
Kommentit (46)
Tää ketju on nyt itsessään hyvä esimerkki ihmistyypistä jota hain, kun tein tämän aloituksen.
Ilmeisesti se ottaa liian koville, että joku on niin vahva ja selviytyy voittajana. Se vahva voit olla myös sinä, muista se.
-ap
Iltasatu kerrottu. Nyt voi mennä nukkumaan.
Hyvin on muiden arvostelu ja tuomitseminen puettu "positiivisuuden" kaapuun. Ja tämän kritisoiminen on sitten on vain sitä yrmyilyä. :D
Suomalainen mentaliteetti; kostetaan muille mun paha olo. Ei kiitetä, katsota silmiin eikä olla kohteliaita. Pukeudutaan huonosti ja ollaan rumia, niin ei ainakaan kukaan luule pinnalliseksi. Mä inhoan suomalaisia, ihan perseestä koko kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset. Olette olemassa. Ja teidän kanssanne on pakko olla tekemisissä. Petätte odotukset ja luottamuksen kerta kerran jälkeen. Siksi.
Ikävää että olet jäänyt tuohon suruun ja kaunaan, se on varmasti raskasta. Oletko ajatellut hakevasi apua, että voisit taas luottaa ihmisiin ja iloita elämästä?
Kaikkein suurimmin kärsit kuitenkin tse varmasti tuosta negatiivisuudestasi. Teet sillä vain lisää hallaa itsellesi.
Jos kertoisin ihmisille elämäntarinani, minä kaikkein nauravaisin ja iloisin he pitäisivät minua varmaan hulluna.
Olen kokenut narsisti isän ja miehen, lisäksi minut on raiskattu (ei vain yhdesti, vaan kahdesti) ja olen joutunut teini - iässä kateellisten kovistyttöjen kiusaamaksi ja hakatuksi.
Olen sairastanut vakavan masennuksen, paniikkihäiriön ja sosiaalisten tilanteiden pelon. Ollut jopa lähellä päättää päiväni.Silti olen noussut tuolta paskasta ja olen aina se kaikkein positiivisin ihminen minne ikinä menen.
Siksi aina mietin, mitä pitää ihmiselle tapahtua että on niin ilkeä ja pahantuulinen.Ja hyvin usein joudun kärsimään tästä iloisuudestani kun se on niin pahaa myrkkyä joillekin.
Mutta mä olen päättänyt että en ole uhri vaan selviytyjä ja paskat viittaan lannistajista.
Itseäni varten mä täällä elän ja haluan nauttia ja iloita!-ap
Tämä olikin vain sinun itsekehuketju. Miksei kaikki ole kuin minä? Jokaisen elämään kuuluu hyviä ja huonoja päiviä, jokainen tuntee joskus myös negatiivisia tunteita,vaikka kaikki olisi hyvin. Koita vaan hyväksyä se. Luultavasti valehtelet joko muille tai itsellesi ainakin. On normaalia tuntea koko tunteiden kirjo. Se on ihmisyyttä. Tuosta vaan paistaa läpi, ettet ole kokenut noista puoliakaan. Elämä jättää jälkensä kaikkiin.
Valitettavasti olen kokenut kaikki nuo kirjoittamani asiat ja paljon muutakin ikävää mitä en täällä halua kertoa koska voisin olla helposti tunnistettavissa.
Tottakai elämään kuuluu tunteiden kirjo, minulla itselläni vaan ei ole koskaan ollut tapana levittää pahaa oloani ympärilleni aivan tuntemattomille ihmisille tai esim. työkavereille.
Itsekehua tämä ei ole vaan aitoa ihmettelyä, miten ihmiset ei halua mennä eteenpäin elämässä ja päästä pois siitä pahasta olosta.
Minä olen tehnyt kaikkeni kyllä toipuakseni ja siksihän olenkin tällainen ja ylipäänsä tässä tänään!
Kaikesta todellakin voi selviytyä, olen siitä elävä todiste. Jos vain on valmis menemään todella syviin vesiin ja käsittelemään ne asiat.
Se ei kuitenkaan auta yhtään mitään, oikeastaan päinvastoin että levittää ympärilleen sitä sontaa.
Siinäkin joutuu itse loppupeleissä kärsimään, kun ihmiset kaikkoaa ympäriltä.
Paha vetää puoleensa pahaa.
Mutta itse voi valita kummalla puolella haluaa olla.Millähän otannalla voit todistaa, että kaikesta voi selviytyä. Joillekin ei edes suositella terapiaa, kun psyyke on liian hauras ja voi pirstoutua sillä syviin vesiin menemisellä. Itsemurhia tapahtuu paljon. Eihän se oli tekijän syy, jos ei enää jaksa eikä valoa näy. Masennuskaan ei ole mikään oma valinta.
Sinä et ymmärrä negailua, minä taas en ymmärrä tuota yläpuolelta neuvomista ja oman sädekehän kiillottamista. Olet varmasti hieno ihminen, mutta anna ihmisten elää tavallaan. Toisille elämä on selviytymistä esim. työssä josta ei pidä. Sinne on vaan pakko mennä. Kiusaamista ei tietenkään tarvitse sietää kenenkään.
-ap
Yks vtun mulkku alko haukkumaan ihmisiä rumaksi omassa kirjassaan. Vttu mä tollatteesta pskasta 20 maksan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä tapahtui!
Niin se elämä tapahtui minullekin ja vieläpä rankemmalla kädellä. Silti olen iloinen ja ystävällinen kaikille.
Vai ehkä juuri siksi 🤔"Ehkä juuri siksi"? Ihmisten eroja selittävät myös geenit, eivät vain elämän tapahtumat. Kaikista ei tulisi sinun historiallasi ollenkaan samanlaisia kuin itse olet.
Todella paljon vaikuttaa se, onko ympärillä välittäviä ihmisiä. Siinä mm. suomenruotsalaisten salaisuus.
Todella iso kysymys on se onko yrmyilyssä kyseessä nyt muille ilkeily, tylyily ja passiivisaggressiivisuus, vai ihan vaan se että ei jaksa olla positiivinen. Jälkimmäinen on täysin ymmärrettävää ja inhimillistä.
Mun kokemus on, että elämän rankkuudessa ei ole kyse pelkästään niistä rankoista asioista, vaan rankkojen asioiden ja positiivisten asioiden tasapainosta. Esim. kahdesta hirviövanhemman saaneista ihmisestä paljon paremmin menee sillä, jolla on kuitenkin toinen vanhempi joka välittää, kuin sillä, jolla ei ole sitten ketään.
Auttavia tekijöitä:
- se, että löytää jonkun joka välittää
- aidosti positiivinen huomio joltain taholta ja itseluottamusta vahvistavat kokemukset
- hyvä tai vähintään keskiverto ulkonäkö
- varhaislapsuus menee ok, luo hyvän pohjan myöhemmälle aivokemialle
- geenit ja aivokemia, joillain mielenterveysongelmat vaikuttavat tulevan jo perinnöllisinä
Muakin kyllä harmittaa se, että kun muutenkin on jaksamisen äärirajoilla, ja sitten saa vielä kestää muilta ihmisiltä tylyilyä ja ilkeilyä, etenkin esim. terveydenhuollossa. Sellainen käytös joltain osin kyllä kaikesta huolimatta ihmetyttää muakin, koska en vain oikein henkilökohtaisella tasolla ymmärrä miten siihen pystytään. Syyt on varmaan aika moninaisia - yksi melko yleinen syy on luultavasti jatkuva vihan tunne. Joillain on kyvyttömyyttä käsitellä omia tunteita, ja monilla varmasti uupumus vaikuttaa asiaan. Joillain varmaan ihan vaan empatiakyvyttömyys, itsekeskeisyys ja täysi ajattelemattomuus.
Et sinä ymmärtäisi miltä tällainen elämä tuntuu.
Olen ollut koko elämäni näkymätön. Jäänyt vaille rakkautta lapsena, olin koulukiusattu. En saanut mitään ammattia hankittua typerien pelkotilojen vuoksi, enkä saanut niihin apua kun en sopinut mihinkään muottiin.
Jään aina ulkopuolelle kaveriporukoista. Sukulaisia ei ole ikinä kiinnostanut, koska alkoholistivanhempieni elämä ei "kuulunut heille".
En ole saanut tehtyä mitään hienoa. En ole valmistunut koskaan, en ole ollut vaihdossa tai au-pairina (näistä nuorena haaveilin), en ikinä juhlinut synttäreitä kavereiden kanssa. En ole koskaan ollut tupareissa tai pikkujouluissa. Itse en ole uskaltanut järjestää kun pelkään sitä tunnetta mikä tulee, kun kukaan ei tule. Sekin koettu.
Tuntuu, että aina ne muut lähtee ja minä jään. Muut menee ohi vasemmalta ja oikealta. En löydä kaltaisiani ihmisiä muista. Ihmiset katsovat ohitseni. Enkä ole ruma enkä haise, mutta jokin minussa karkottaa muut.
Nainen, 36 vuotta, työkyvyttömyyseläkkeellä. En enää edes hymyile muille. Joskus ruuhkassa tönin ohi mennessäni silkasta katkeruudesta ja kateudesta. Haistakaa paska kaikki.
Toi on muuten outoa koska moni yrmeä ihminen on vakitöissä ja kaikki niinkuin periaatteessa pitäisi olla hyvin.
Uskonkin että heitä yrmeyttää heittäytymisen puute. He pelkäävät epäonnistua ja inhoavat kaikkea epäsovinnaista. Ihan ilmainen hyväntahtoisuus tai empatia on yrmyille kirosana. He tykkäävät latistaa alas koska kokevat oman elämänsä latteaksi. Heillä jopa saattaa olla rahaa mutta jokin syvyys puuttuu.
Heiltä puuttuu se mitä ei saa edes rahalla!
Mitä epäsovinnainen edes tarkoittaa? Mihin mun pitäisi heittäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan heittäytyä tämän narskun jalkoihin ja nuolla hänen saappaansa. Ei yhtään vähempää.
Vierailija kirjoitti:
Toi on muuten outoa koska moni yrmeä ihminen on vakitöissä ja kaikki niinkuin periaatteessa pitäisi olla hyvin.
Uskonkin että heitä yrmeyttää heittäytymisen puute. He pelkäävät epäonnistua ja inhoavat kaikkea epäsovinnaista. Ihan ilmainen hyväntahtoisuus tai empatia on yrmyille kirosana. He tykkäävät latistaa alas koska kokevat oman elämänsä latteaksi. Heillä jopa saattaa olla rahaa mutta jokin syvyys puuttuu.
Heiltä puuttuu se mitä ei saa edes rahalla!
Ja alapeukut tulivat juuri näiltä yrmyiltä!
Ketuttaa. Jatkuvasti. Ja jos minua ketuttaa, niin saa luvan kaikkia muitakin ketuttaa. Ja jos ei muita vielä ketuta, niin kyllä pian ketuttaa, kun minun kanssa pääsee olemaan tekemisissä.
Kerro ap. taas uusi iltasatu, niin saadaan heittäytyä sinun täydelliseen mielenmaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan heittäytyä tämän narskun jalkoihin ja nuolla hänen saappaansa. Ei yhtään vähempää.
Nyt en ihan tajua. Voitko selittää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset. Olette olemassa. Ja teidän kanssanne on pakko olla tekemisissä. Petätte odotukset ja luottamuksen kerta kerran jälkeen. Siksi.
Ja vittuilevat vielä perään. Ei sitä loputtomiin jaksa.
Tämä! Ei mitään aitoa empatiakykyä nähtävissä. Ketä varten esität tuota rooliasi?