Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aspergerpiirteinen lapsi on lapsi, jota on mahdotonta rakastaa jos vanhempana haluaa kokea onnistumisen kokemuksia

Vierailija
13.11.2019 |

Esikoisellamme on as-piirteitä ja lapsi alkaa tuntua aina vain vastenmielisemmältä, mitä vanhemmaksi tulee. On nyt 12-vuotias. Aivan selkeä tuleva luuseri, joka asuu kaupungin vuokrayksiössä, pelaa 24/7, unohtaa syödä, peseytyä, hankkia yhtäkään ihmissuhdetta, opiskelusta tai työstä nyt puhumattakaan. Saati, että ilahduttaisi vanhempiaan millään ikinä.
Jos lapsen elämä ei merkitsisi minulle, ei tämä tietenkään huolestuttaisi yhtään, eikä loukkaisi. Mutta nyt kyllä loukkaa, varsinkin mies, joka sallii lapsen huonouden.
Lapsi itsekin huomaa, että on huono kaikessa, ja itkee ja ahdistuu ja masentuu. Mitään ylimaallisia asioita ei ole vaadittu, ihan normaalit ruokiin totuttelut, peseytymiset, hampaiden harjaaminen kunnolla, eikä sinne päin, hiihtämään tai luistelemaan opettelut, että osaa pukeutua, että pukisi paidat ja housut oikein päin, että harrastaisi jotakin, tai menisi edes välillä ulos.
Mutta lapsi ei kehity, eikä opi yhtään mitään, koska miestä ei kiinnosta opettaa lapselle yhtään mitään. Hän ei osaa sitoa kengännauhoja, eikä uida. Ja tuntee olevansa huono monessa asiassa, eikä se ole edes vale. Mutta mikään ei kiinnosta, mitään ei halua tehdä, mitä ei osaa. Se on ikävää. On tietenkin äidin syy, että tulee paha mieli, jos sitten pistettäisiin tekemään. Ja minusta ei pidetä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänessä opettaja tms. "äitinä"?

Vierailija
22/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sillä miljoonaperinnölläsi lapselle ammattiapua ja terapiaa, kun et kerran rakastamaankaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi sulla on uusi ihana auto.

Vierailija
24/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole edes asperger vaan vain as-piirteinen niin pärjää siinä missä me muutkin. Tietokoneet kiinnostaa niin pojasta tulee hyvä koodari ja niille löytyy töitä tulevaisuudessakin.

Vierailija
25/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen huono trolli

Vierailija
26/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tunnevammainen.

Vierailija
27/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tämä on palstan monivuotinen maanvaiva, ns. aitihullu eli kivikissaaiti (lisää ä:n pisteet itse). Valitettavasti hänellä ihan oikeasti on kaksi lasta, jotka hän on hylännyt isän hoiviin.

Vierailija
28/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole edes asperger vaan vain as-piirteinen niin pärjää siinä missä me muutkin. Tietokoneet kiinnostaa niin pojasta tulee hyvä koodari ja niille löytyy töitä tulevaisuudessakin.

Ei tule koodara, en ainakaan usko, koska ei nytkään vapaa-ajalla koodaa.

Ap

Vierailija
29/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tämä on palstan monivuotinen maanvaiva, ns. aitihullu eli kivikissaaiti (lisää ä:n pisteet itse). Valitettavasti hänellä ihan oikeasti on kaksi lasta, jotka hän on hylännyt isän hoiviin.

Ai tää on kivikissa? Mä en ole ennen todistanut häntä kuin äidistään valittamassa. Lapsirukat, onneksi mies osaa vähän paremmin?

Vierailija
30/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani lapsen tulevaisuudesta ja elämästä. Vain tyhmä ihminen ei olisi.

Ap

Vierailija
31/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tää on kivikissa? Mä en ole ennen todistanut häntä kuin äidistään valittamassa. Lapsirukat, onneksi mies osaa vähän paremmin?

Ei osaa, ei hän tee lapsen hyväksi yhtään mitään.

Ap

Vierailija
32/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa, ei hän tee lapsen hyväksi yhtään mitään.

Ap

Antaa siis vain perushoivan, josta seuraavat juurikin mainitsemani ongelmat tämän lapsn kohdalla.

Ap

Vierailija
33/33 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinäitini oli opettaja. Kyllä se ääni näissä kuuluu.

Ap