Joitakin vuosia sitten olin perustutkinto-opiskelijana tiedekuntaneuvostossa päättämässä yhden uuden luennoitsijan palkkaamisesta ja nyt se päätös kummittelee
Huomautin kokouksessa että eräältä hakijalta puuttuu pedagoginen pätevyys tyystin ja hänen kielitaitonsa (luennot kaikki englanniksi) on hakijoiden heikommasta päästä. Jotkut äänesti häntä mutta hän ei päässyt jatkoon ja paikan sai eräs muu.
Nykyään teen väitöskirjaa samassa tiedekunnassa hänen kanssa (itse vaihdoin yliopistoa) ja hänellä on ilmiselvästi jotain minua vastaan. Henkilö on tietysti lukenut kaikki oleelliset asiakirjat prosessista huolella koska ne on julkisia ja tietää mitä olen sanonut. Mutta rauhoittuuko hän koskaan?
Kommentit (9)
Tiedekuntaneuvoston pöytäkirjoihin ei kirjata, mitä kukakin on sanonut.
Ihan kuin joku perustutkinto-opiskelija päästettäisiin tekemään pätevyysarviota professorista. Noh, porvoon yliopistossa on tapahtunut oudompiakin asioita.
sä vaan luulet, että se johtuu tuosta. oikeesti se ei vaan tykkää susta. eikä kaikkien tarvitsekaan. sinuakin ärsyttää se, etten käytä isoa kirjainta pilkun jälkeen.
Satuja ja tarinoita riittää blogin lisäksi tännekkin.
Vierailija kirjoitti:
sä vaan luulet, että se johtuu tuosta. oikeesti se ei vaan tykkää susta. eikä kaikkien tarvitsekaan. sinuakin ärsyttää se, etten käytä isoa kirjainta pilkun jälkeen.
Mutta kun en ole ollut lainkaan tekemisissä hänen kanssa ennenkun aloitin väikkärin tekemisen. Miten hän voi vetää minusta niin pitkälle meneviä johtopäätöksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun en ole ollut lainkaan tekemisissä hänen kanssa ennenkun aloitin väikkärin tekemisen. Miten hän voi vetää minusta niin pitkälle meneviä johtopäätöksiä?
Tuolla tasolla kaikki ovat toistensa kilpailijoita, vaikka ei olisi edes samalla alalla.
Määrä- ja apurahat ovat rajalliset. Sitten on vielä kateus ym. henk kohtaiset antipatiat.
Ilmeisesti tuo k.o. henkilö ei ole (kanta)suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tasolla kaikki ovat toistensa kilpailijoita, vaikka ei olisi edes samalla alalla.
Määrä- ja apurahat ovat rajalliset. Sitten on vielä kateus ym. henk kohtaiset antipatiat.
Ilmeisesti tuo k.o. henkilö ei ole (kanta)suomalainen.
Olemme molemmat kantasuomalaisia.
Voi olla, että tuo toinen suhtautuu sinuun huonosti pitkään, mutta toivottavasti sinun ei tarvitse olla hänen kanssaan hirveästi tekemisissä. Ihan oikeinhan sinä silloin opiskelijana teit. Pyrit edesauttamaan parhaan ehdokkaan valintaa. Toisten kaunoihin ei useinkaan voi kauheasti vaikuttaa. Olen itse yliopistolla ja siellä on ankaraa kilpailua jopa läheisten työkaverien välillä. Itsellenikin toiseksi jääminen valinnassa on ollut kova paikka, mutta en kuitenkaan halua sen näkyvän huonona käytöksenä muita kohtaan. Jollakin voi tuo tietysti kuitenkin jäädä päälle ja johtaa katkeroitumiseen, mutta se on minusta lähinnä sen ihmisen oma ongelma.
Vetää sua käkättimeen jossain vaiheessa 🖕