Onko teitä kutsuttu ristiäisiin, niin että ette ole kummeja tai sukulaisia?
Miksi kutsua ristiäisiin muita kuin kummeja tai perhettä?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on nykyään niin huonotapaisia. Ei tullut meilläkään korttia, adressia tai surukukkia ”parhailta ystäviltä” kun perheenjäsen kuoli. En voi ymmärtää. Ei auta kuin hankkia parempia kavereita.
Ei mekään olla parhaan ystävän kanssa mitään adresseja tai kukkia osteltu kun joku läheinen on kuollut.
Ollaan sitten muuten esitetty suruvalittelut, kuunneltu ja oltu läsnä.
Soitellaan muutenkin päivittäin niin joku adressi tuntuisi jopa hölmöltä.
Eikö ystävät huomioineet mitenkään siis?
Ja ristiäisissä oltu puolin ja toisin. Välillä kummina ja välillä muuten vaan vieraana. Ei kai sitä joka lapsen kummi tarvi olla? Minulla 4 lasta ja ystäväni on 2 lapsen kummi. Minä olen kummi yhdelle hänen lapsista.
Ei olisi tullut mieleenkään olla kutsumatta ristiäisiin vaikkei jollain kertaa kummi olisikaan!
Ei kai kukaan tuollaista mielensäpahoittajaa kummiksi pyytäisi. Jos joku juhlakutsustakin vetää porot nokkaan, ennemmin tai myöhemmin kuitenkin hermostuu jostain, katkoo välit ystäviinsä ja näin on lapsi ilman kummitusta.
Yksikään järkevä ja tunneälykäs ihminen ei tuommoisesta loukkaantuisi. Täytyisi olla päästään vialla.
Eihän kukaan edes halua kummiksi, kaikki eivät vaan kehtaa kieltäytyä. Läheisenä ystävänä muttei kummina saa rusinat pullasta, velvoitteetonta ja puolueetonta yhdessäoloa - juhlassa ja juhlan jälkeisessä elämässä.
Ei ole, mutta kyllä menisin. Miettikää tällaista tilannetta. Olet Sirius Musta. James ja Lily Potteria ei murhattu, he saivat toisen lapsen, ja Remus Lupinista tehtiin lapsen kummisetä. Sinua ei kutsuttu ristiäisiin. Olisitko edelleen Jamesin ja Lilyn ystävä? Etpä varmaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta kyllä menisin. Miettikää tällaista tilannetta. Olet Sirius Musta. James ja Lily Potteria ei murhattu, he saivat toisen lapsen, ja Remus Lupinista tehtiin lapsen kummisetä. Sinua ei kutsuttu ristiäisiin. Olisitko edelleen Jamesin ja Lilyn ystävä? Etpä varmaankaan.
Olisihan Sirius edelleen Harryn kummisetä, joten miksi ihmeessä heidän ystävyytensä tästä kärsisi? En minä ainakaan ole saanut kutsua perheen toisen lapsen ristiäisiin tai rippijuhliin, vaikka olen ollut esikoisen kummi. Eipä ole juolahtanut mieleen, että asiasta olisi pitänyt jotenkin ottaa nokkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette sitten läheisistä ystävistä ole kuulleet? Miksi kutsua kaiken maailman tätejä ja setiä, jos ystävät ovat niitä läheisimpiä.
Perhejuhlaan kutsutaan perhettä ja sukua!
Itse pidän ristiäisiä sen verran tärkeänä juhlana että haluan juhlia sen lähimmäisteni kanssa. Sukulaiset nyt ei kuulu niihin.
Minä, minä, minä. Eihän aloittaja sinun tuntemuksia kysellytkään, vaan sitä että miltä mahtaa ystävistä tuntua että eivät ole kummeina vaan muuten vaan täytteen vuoksi kutsuttuina... 🤔🤔
No vähän paha jonkun toisenkaan puolesta vastata eli kyllä näihin keskusteluihin vastataan ihan omalta kannalta.
Itse olen ollut ja kutsunut parhaan ystäväni ristiäisiin vaikkei joka lapsen kummeja ollakaan. Myös muita ystäviä olen kutsunut ristiäisiin. Lähipiirin kanssa silti juhlittu, sukua ja ystäviä. Pienehköt juhlat.
Minun mielestä loukkaavaa ystävää kohtaan kutsua täytteeksi, mutta ei pyytää kummin kunniatehtäviin. En menisi myöskään.
Häihin et mene jos et ole kaaso. Myös rippijuhlat jätät välistä jos et pääse lapsen siunaukseen mukaan. Kunhan kaikki juhlat koskee jotenkin sinua. Mikä saa sinut osallistumaan vaikka lakkiaisiin tai synttäreille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette sitten läheisistä ystävistä ole kuulleet? Miksi kutsua kaiken maailman tätejä ja setiä, jos ystävät ovat niitä läheisimpiä.
No miltä mahtaa ystävistä tuntua, että ei pyydetä kummeiksi, mutta pyydetään ristiäisiin? En menisi
Olen kaverini ensimmäisen lapsen kummi mutta olisi sitten pitänyt jättää toisen ristiäiset välistä koska en ole sen? Sen verran kuitenkin kunnioitan ystäviäni että noin pikkumaisesta syystä en kieltäytyisi kutsusta.
No tuskin tälläistä tarkoittaa. Oikein väärinymmärtäjä.
Mites sellaiset kunnioittavat ystäviään, jotka eivät pyydä kummeiksi, mutta kutsuvat ristiäisiin.
Minulla esimerkiksi on viisi erittäin läheistä sydänystävää. Olen yhtä heistä puolisonsa kanssa pyytänyt lapseni kummiksi. Nuo neljä muuta loukkaantuisivat kyllä verisesti, jos en kutsuisi heitä ristiäisiin.
Mielestäni tämä kysymys on outo. Tottakai lähimmät ihmiset kutsutaan näin tärkeään perhejuhlaan, olivat he sitten sukulaisia tai lähimpiä ystäviä. Onko tämän viestin aloittaja katkera, että häntä ei ole kutsuttu kummiksi vai mikä mättää? Vai onko tämä provo? :)
En tiedä onko provo vai kenties äitihullun jankkausta..?
Mäkin mietin, että kivikissako täällä jankkaa. Ja yläpeukuttaa omia viestejään.
Olisittekin varmaan aika happamaa täytettä.