Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä kutsuttu ristiäisiin, niin että ette ole kummeja tai sukulaisia?

Vierailija
13.11.2019 |

Miksi kutsua ristiäisiin muita kuin kummeja tai perhettä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kutsutaan perhejuhlaan, jos ei ole ystävistä kummeina kyse. Itse en menisi jos en olisi kummina.

Vierailija
2/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten läheisistä ystävistä ole kuulleet? Miksi kutsua kaiken maailman tätejä ja setiä, jos ystävät ovat niitä läheisimpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni elämänkumppanin roolissa on kutsuttu, mutta en mennyt, kun en ole perheen kanssa muutenkaan missään tekemisissä.

Vierailija
4/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten läheisistä ystävistä ole kuulleet? Miksi kutsua kaiken maailman tätejä ja setiä, jos ystävät ovat niitä läheisimpiä.

Perhejuhlaan kutsutaan perhettä ja sukua!

Vierailija
5/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä mahtaa ystävistä tuntua, että ei pyydetä kummeiksi, mutta pyydetään ristiäisiin? En menisi

Vierailija
6/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän ristiäisiä sen verran tärkeänä juhlana että haluan juhlia sen lähimmäisteni kanssa. Sukulaiset nyt ei kuulu niihin.

Vierailija
7/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän ristiäisiä sen verran tärkeänä juhlana että haluan juhlia sen lähimmäisteni kanssa. Sukulaiset nyt ei kuulu niihin.

Minä, minä, minä. Eihän aloittaja sinun tuntemuksia kysellytkään, vaan sitä että miltä mahtaa ystävistä tuntua että eivät ole kummeina vaan muuten vaan täytteen vuoksi kutsuttuina... 🤔🤔

Vierailija
8/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaverin lapsen ristiäisissä, en ole kummi. Oli aika suuret ristiäiset, oli paljon kavereita ja sukulaisia.

Vierailija
9/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miltä mahtaa ystävistä tuntua, että ei pyydetä kummeiksi, mutta pyydetään ristiäisiin? En menisi

Olen kaverini ensimmäisen lapsen kummi mutta olisi sitten pitänyt jättää toisen ristiäiset välistä koska en ole sen? Sen verran kuitenkin kunnioitan ystäviäni että noin pikkumaisesta syystä en kieltäytyisi kutsusta.

Vierailija
10/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
11/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä. Eihän aloittaja sinun tuntemuksia kysellytkään, vaan sitä että miltä mahtaa ystävistä tuntua että eivät ole kummeina vaan muuten vaan täytteen vuoksi kutsuttuina... 🤔🤔

Ehkä sinulla ei sitten ole rakkaita ihmisiä ympärilläsi että voisit ymmärtää.

Vierailija
12/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaverini ensimmäisen lapsen kummi mutta olisi sitten pitänyt jättää toisen ristiäiset välistä koska en ole sen? Sen verran kuitenkin kunnioitan ystäviäni että noin pikkumaisesta syystä en kieltäytyisi kutsusta.

No tuskin tälläistä tarkoittaa. Oikein väärinymmärtäjä.

Mites sellaiset kunnioittavat ystäviään, jotka eivät pyydä kummeiksi, mutta kutsuvat ristiäisiin.

Vierailija
13/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hourua sitä näkee kun vanhaksi elää. Onneksi en ehtinyt tällaistakaan avautumista nähdä niin oman lapsen ristiäiset tuli juhlittua iloisissa juhlissa jossa oli paljon ystäviä mukana. Hyvä niin, juhliin tuli hyvä tunnelma ja keskustelua. Sitä ainakin itse kaipasin palavasti sen jälkeen kun oli hautonut talvipakkasilla yksin kotona yli 2 kk pienen vauvan kanssa tapaamatta ketään. Oli myös sukulaisia, joista osaa en ollut nähnyt useampaan vuoteen. Olisipa tuntunut oudolta pitää pönötysjuhlat vain heidän kanssa ja jättää ulkopuolelle kaikki ne, jotka joka vuosi tulevat meidän pikkujouluihin ja puutarhajuhliin.

Vierailija
14/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kans tälläinen joskus. Kutsu ristiäisiin mutta ei sanallakaan pyyntöä kummeiksi. Ei haluttu mennä juhlinkaan, kun ei kelvattu kummeiksi. Olisin pahoittanut mieleni olla mukana mutta ei kummeina. Outoa edes kutsua.. Kutsukoot sitten nämä kummit ja sukulaiset.

Vierailija
15/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hourua sitä näkee kun vanhaksi elää. Onneksi en ehtinyt tällaistakaan avautumista nähdä niin oman lapsen ristiäiset tuli juhlittua iloisissa juhlissa jossa oli paljon ystäviä mukana. Hyvä niin, juhliin tuli hyvä tunnelma ja keskustelua. Sitä ainakin itse kaipasin palavasti sen jälkeen kun oli hautonut talvipakkasilla yksin kotona yli 2 kk pienen vauvan kanssa tapaamatta ketään. Oli myös sukulaisia, joista osaa en ollut nähnyt useampaan vuoteen. Olisipa tuntunut oudolta pitää pönötysjuhlat vain heidän kanssa ja jättää ulkopuolelle kaikki ne, jotka joka vuosi tulevat meidän pikkujouluihin ja puutarhajuhliin.

Meillä ristiäiset on perhejuhla. Pikkujoulut opiskelukavereille ja tutuille😂

Vierailija
16/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

“Juhliin hyvä tunnelma” eli kaverit halutaan sinne täytteeksi tuomaan hyvää tunnelmaa, mutta ei kummeiksi. Kamala...

Vierailija
17/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

“Juhliin hyvä tunnelma” eli kaverit halutaan sinne täytteeksi tuomaan hyvää tunnelmaa, mutta ei kummeiksi. Kamala...

Menee jo vähän yli ymmärryksen... Jos sinulle on kärsimystä osallistua juhliin, joissa on hyvä tunnelma, niin silloin varmaan kaikille parempi olla menemättä. Vai pitäisikö kaikkien vieraiden olla kummeja kun kyseessä on ristiäiset? 20 kummia ja sitten ap:kin on tyytyväinen?

Vierailija
18/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee jo vähän yli ymmärryksen... Jos sinulle on kärsimystä osallistua juhliin, joissa on hyvä tunnelma, niin silloin varmaan kaikille parempi olla menemättä. Vai pitäisikö kaikkien vieraiden olla kummeja kun kyseessä on ristiäiset? 20 kummia ja sitten ap:kin on tyytyväinen?

Me ei mennä tälläisiin ”täytteeksi”. Mennään kavereiden juhliin jos ollaan kummeja. Näitä kannattaa miettiä aina etukäteen, ketä varmasti haluaa paikalle.

Vierailija
19/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut.

Saahan sitä pitää juhlat minkä teeman ympärillä haluaa.

Outoa sen sijaan oli että pyydettiin kummiksi

viikko ennen ristiäisiä ja ristiäiset oli järjestetty ajankohtana mikä tiedettiin meille sopimattomaksi.

Koska meitä ei haluttu ristiäisiin, emme suostuneet kummeiksikaan.

Vierailija
20/68 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni elämänkumppanin roolissa on kutsuttu, mutta en mennyt, kun en ole perheen kanssa muutenkaan missään tekemisissä.

No eikö tuo olisi ollut hyvä tilaisuus tutustua ja päästä tekemisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi