Minulla ei ole ystäviä. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (8)
Ujo kylläkin, aika lailla. Mutta siitäkin olen koettanut taistella eroon.
Pohjoisessa asun.
ap
Oma mieheni on aika samaa luokkaa kuin sinä. Hän itse ei viihdy ihmisten kanssa eikä osaa selittää järkkevää syitä mutta ystäviä on jos hän vain rupee jaksamaan...
kysyä missä asut, koska itsekin olen ystävä vailla, mutta mä asun täällä Espoossa
En minäkään mikään laumasielu ole. Toisaalta viihdyn yksinkin, jopa oikein hyvinkin, mutta liika on liikaa.
Moni on kääntänyt minulle selkänsä, tosi moni. Ollut kaveria jonkun aikaa ja sitten jättänyt yksin, lopettanut yhteydenpidon jne. Tiedättehän.
ap
olen melko tarkka ulkonäöstäni. Se ei todellakaan tarkoita että olisin pinnallinen, ei, päinvastoin olen sellainen pohtijatyyppi ja hyvin syvällinen ihminen. Osaan ajatella asioita monelta kannalta ja minun on helppo eläytyä toisen asemaan. Mutta siis meikkaan joka päivä ja olen ehkä keskimääräistä tarkempi ulkonäöstäni, jonkun mielestä varmaankin niin.
ap
mulla oli teininä sellainen paras ystävä, joka oli todella 'syvällinen', mietti ja klasi vähän liikaa asioita ja mm. sitä mitä on ystävyys ja millaisia ystävien pitäisi olla. Ja ihan kaikkea muutakin analysoi, epäili, oli sellainen perusnegatiivinen jotenkin. Mikään asia ei vain voinut olla. Tunnistatko itsesi?
kykenemättömyyteen tulkita muita ihmisiä. Kuulemma aspergerin syndroomasta kärsivät (en nyt sano, että sinulla se olisi, otan vain esiin ääritapauksen) eivät huomaa toisten ilmeitä ja eleitä lainkaan. Heiltä puuttuu jonkinlainen palikka aivoista.
Olen itse ollut sellaisen henkilön kaveri, joka ei lainkaan huomannut pieniä vihjeitä esim. siitä, että nyt ei ole hyvä hetki tunkea seuraan, tai puhua noin hirveästi tms. Hän oli kyllä lisäksi hyvin ylimielinen ja ties mitä muuta, mutta tuollainen piirre tekee kanssakäymisestä raskasta toiselle osapuolelle. Normaalit ilmaisukeinot eivät toimikaan ollenkaan, vaan pitää ryhtyä töykeäksi ja sanoa suoraan, että nyt ei muuten oikeasti sovi.
Toinen, ja todennäköisempi vaihtoehto on, ettet vain ole vielä löytänyt sellaisia, joiden kanssa synkkaisi kunnolla.
kun en tiedä :(
ap