Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko ne Teollisuuden jakeluliiton työntekijät saa nyt palkkaa kun kerta postilaiset ei tule samalla palkalla toimeen?

Vierailija
12.11.2019 |

Postilaisetko saa nyt 2 kertaa enemmän?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hiljasta.

Vierailija
2/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noin 30% halvempi TES. Eli ihan merkittävä ero mun mielestä. Kunnes se alkuperäinenkin palkka päätä huimaa, toki ei se työkään juuri mitään vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on noin 30% halvempi TES. Eli ihan merkittävä ero mun mielestä. Kunnes se alkuperäinenkin palkka päätä huimaa, toki ei se työkään juuri mitään vaadi.

Paljonko niiden molempien perustuntipalkka on?

Vierailija
4/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ne toisen liiton työntekijät tulee sillä toimeen mutta postilaiset ei. Eivätkä ole lakkoja pitäneet. Kyllä se leipä ja maito maksaa saman verran olipa missä liitossa tahansa

Vierailija
5/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se maahanmuuttomyönteisyys aiheuttaa. Pakko laskea palkkoja, muuten homma ei toimi.

Seuraavaksi lasketaan sosiaaliturvan tasoa.

Vierailija
6/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ne toisen liiton työntekijät tulee sillä toimeen mutta postilaiset ei. Eivätkä ole lakkoja pitäneet. Kyllä se leipä ja maito maksaa saman verran olipa missä liitossa tahansa

Jospa postilaiset käyvät kalliimmissa kaupoissa?

Vierailija
7/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne toiset eläkään sillä palkalla. Saavat toimeentulotukea ja asumistukea. Sitäkö haluat? Yritykset kerää voittoja ja vie ulkomaille mutta valtion pitää maksaa työläisten palkka? Ei tollainen systeemi kauaa kestä.

Vierailija
8/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä toimeen tule. Asumistukea ja toimeentulotukea olen joutunut hakemaan siitä asti kun TES vaihtui teollisuusliittoon. 30 % lähti palkasta, sen lisäksi työmäärää lisätään jatkuvasti eikä se näy palkassa yhtään mitenkään.

Ja siihen ettei työ mitään vaadi niin sanoisin että tulkaa kokeilemaan ja puhukaa vasta sitten.

Ja kyllä, olen hakenut lukuisia työpaikkoja koska palkalla ei enää elä millään. Pieni oli ennenkin mutta asiallinen kuitenkin.

Vierailija
9/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne toiset eläkään sillä palkalla. Saavat toimeentulotukea ja asumistukea. Sitäkö haluat? Yritykset kerää voittoja ja vie ulkomaille mutta valtion pitää maksaa työläisten palkka? Ei tollainen systeemi kauaa kestä.

Jaa että valtionyhtiö Posti vie voittonsa ulkomaille. Tämä oli minulla aivan uutta tietoa. 

Vierailija
10/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Siihen nyt pyritään. Lopetan työnteon, koska saan saman tekemättä yhtään mitään. Säästyypä matkakulut.

Vierailija
11/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teidän mielestä palkkojen laskemiseen pitäisi ihan vaan suostua mukisematta? siis olemassa olevissa vakituisissa työsuhteissa, joissa on oltu vuosia? suostuisitteko itse laskemaan omia palkkojanne? Pau: n tessin mukainen palkka on 11-14.41e/tunti, ja tuon jälkimmäisen saa oltuaan töissä postilla yli16 vuotta, eli täydet ikälisät. Onko päätähuimaava tuntipalkka? Raskaasta työstä, jossa työntekijän oletetaan tekevän ylitöitä säännöllisesti? haistakaa kuulkaa huilu.

Vierailija
12/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan selvää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko niiden molempien perustuntipalkka on?

KVG

Vierailija
13/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun postilaiset eivät ole koskaan tukilakkoilleet heidän puolesta. Eipä kiinnostanut aiemmin.

Vierailija
14/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta työtä juu. Autolla laatikolta laatikolle.

Vierailija
15/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teidän mielestä palkkojen laskemiseen pitäisi ihan vaan suostua mukisematta? siis olemassa olevissa vakituisissa työsuhteissa, joissa on oltu vuosia? suostuisitteko itse laskemaan omia palkkojanne? Pau: n tessin mukainen palkka on 11-14.41e/tunti, ja tuon jälkimmäisen saa oltuaan töissä postilla yli16 vuotta, eli täydet ikälisät. Onko päätähuimaava tuntipalkka? Raskaasta työstä, jossa työntekijän oletetaan tekevän ylitöitä säännöllisesti? haistakaa kuulkaa huilu.

Ei todellakaan. Tätä menoa kukaan ei tule palkallaan toimeen. Ja toimeentulotukea ei saa, jos omistaa jotain. Vaikkapa jonkun lahon perintönäkin jossain. Kaikki omaisuus myyntiin ja köyhät kyykkyyn.

Vierailija
16/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun postilaiset eivät ole koskaan tukilakkoilleet heidän puolesta. Eipä kiinnostanut aiemmin.

Onko heidänkin palkkaansa laskettu 30 %?

Vierailija
17/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta, ei ketään kiinnostanut. PAU oli hiljaa, nyt kyllä ollaan äänessä.

Vierailija
18/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pankit suhtautuvat myönnettyihin lainoihin kun palkka laskee laina saajalla - 30% jopa 50%? Pankin lisävakuudet eivät koske työtulon laskua vaan työttömyyden, sairauden tai kuoleman tapauksia.

Lainaehdot tietenkin pitää neuvotella uusiksi tai asunto myyntiin. Vaikuttaa moniin asioihin mitä ei etukäteen tule ajatelleeksi. Seuraavana se on sinun palkkasi.

Vierailija
19/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se TODELLA noloa työnantajalle jos firman työntekijät joutuvat hakemaan toimeentulotukea.

Vierailija
20/48 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus työhön vaaditaan?