velan lapsettomuuden syyt?
Kuinka moni vela ei oikeasti pysty saamaan lapsia, mutta kieltää itseltäänkin totuuden ja väittää lapsettomuuden olevan vapaaehtoista?
Kommentit (16)
Ei mulla ainakaan ole hajuakaan voisinko saada lapsia vai en. Enkä aio ottaa siitä asiasta koskaan selvää.
Itse sain asian selville. Totesin lapsettomuuteni olevan täysin vapaaehtoista ja alkio meni vessasta alas.
Velan lapsettomuuden syyt? Ei halua lapsia. Nyt voit lopettaa kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni vela on selvittänyt voiko saada lapsia vai ei? veikkaan että aika harva.
Mutta kuinka moni on saanut selville ettei voi saada lapsia, ja alkanut sen jälkeen kutsumaan itseään velaksi?
Joillakin se lapsettomuus voi aiheuttaa häpeän tunnetta ja kun velat nyt aika kovaan ääneen mainostaa sitä vapaaehtoisuuttaan asiassa, niin kuinka todellista se vapaaehtoisuus todellisuudessa onkaan?
En tiedä, voinko saada lapsia vai en. Toivoisin etten voisikaan raskauta, koska en pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä ja asia on aika iso stressitekijä elämässä. Nyt tosin olen jo 34 niin saisin sterin, mutta mitä olen siitäkin prosessista kuullut, niin melkoiseen vänkäämiseen joutuu varautumaan.
En vain ole koskaan halunnut lapsia. En ole koskaan pitänyt lasta sylissä, en tunne mitään äidillisiä tuntemuksia esim. veljeni lasta kohtaan. Nykyinen työnkuvani ei perhe-elämän kanssa olisi edes yhteensovitettavissa ja toisaalta koen olevani hyödyllisempi yhteiskunnan jäsen näin, eli työni kautta.
Muiden valintoihin en puutu, mutta toisaalta viime aikoina noussut sekä lapsellisten että lapsettomien syyllistäminen ja älytön joko-tai - keskustelu asiasta alkaa tulla korvista ulos. Lisäksi en ymmärrä, miksi minun lapsettomuuspäätökselleni pitäisi olla joku elämää suurempi syy: eikö se riitä, etten koe itseäni äidillisenä ihmisenä ja lapset ovat minulle yhdentekeviä? Tarvitseeko asiaa sen enempää ulkopuolisille perustella?
Pienempi niiden määrä on kuin lastenhankuntaa katuvien, jotka joutuvat valehtelemaan lastensa olevan rakkaita.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, voinko saada lapsia vai en. Toivoisin etten voisikaan raskauta, koska en pysty käyttämään hormonaalista ehkäisyä ja asia on aika iso stressitekijä elämässä. Nyt tosin olen jo 34 niin saisin sterin, mutta mitä olen siitäkin prosessista kuullut, niin melkoiseen vänkäämiseen joutuu varautumaan.
En vain ole koskaan halunnut lapsia. En ole koskaan pitänyt lasta sylissä, en tunne mitään äidillisiä tuntemuksia esim. veljeni lasta kohtaan. Nykyinen työnkuvani ei perhe-elämän kanssa olisi edes yhteensovitettavissa ja toisaalta koen olevani hyödyllisempi yhteiskunnan jäsen näin, eli työni kautta.
Muiden valintoihin en puutu, mutta toisaalta viime aikoina noussut sekä lapsellisten että lapsettomien syyllistäminen ja älytön joko-tai - keskustelu asiasta alkaa tulla korvista ulos. Lisäksi en ymmärrä, miksi minun lapsettomuuspäätökselleni pitäisi olla joku elämää suurempi syy: eikö se riitä, etten koe itseäni äidillisenä ihmisenä ja lapset ovat minulle yhdentekeviä? Tarvitseeko asiaa sen enempää ulkopuolisille perustella?
Et joudu vänkää. Sanot suoraan mitä haluat ja ota lääkärin nimi ylös siltä varalta ettei kirjoita lähetettä. Kerrot tekeväsi rikosilmoituksen mikäli ei suostu antamaan lupaa itse operaatioon. Ole tiukkana!
En oo testannu tai tutkituttanu. Ei oo ollu tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni vela on selvittänyt voiko saada lapsia vai ei? veikkaan että aika harva.
Mutta kuinka moni on saanut selville ettei voi saada lapsia, ja alkanut sen jälkeen kutsumaan itseään velaksi?
Joillakin se lapsettomuus voi aiheuttaa häpeän tunnetta ja kun velat nyt aika kovaan ääneen mainostaa sitä vapaaehtoisuuttaan asiassa, niin kuinka todellista se vapaaehtoisuus todellisuudessa onkaan?
Jos nyt mitään ihmisistä, heidän tunne-elämästään ja psykologiasta ymmärrän, niin väittäisin että vastaus ensimmäiseen kysymykseesi on: äärimmäisen harva.
Kun ihminen haluaa lapsia ja sitten saa tietää että ei voi niitä saada, niin viimeinen asia mitä siinä tilanteessa alkaa tehdä, on teeskennellä että ei lapsia haluakaan. Siinähän pettää täysin oman itsensä ja todella suuren surunsa josta yli pääseminen voi viedä vuosia, jos siitä edes koskaan pääsee täysin yli.
Puhumattakaan siitä että sitten joutuu kuuntelemaan kaikenlaista paskaa aloittajan kaltaisilta, jotka heittelevät "kyllä se mieli vielä muuttuu" ja "et sinä tiedä lapsettomana elämästä mitään". Miksi ihmeessä joku joka kärsii lapsettomuudestaan, haluaisi altistaa itsensä tuollaiselle?
Olisikin niin, ei olisi tarvinnut maksaa 150 e kierukasta.
Velat on mestareita samassa asiassa kuin läskit.
Tekosyiden keksimisessä.
”Mulla on sejasesairaus (itse diagnosoitu) siks en laihdu
”Mulla on niinjaniinmonta lasta, siks en laihdu”
”Mulla on heikot polvet, ei pysty liikkumaan, siks en laihdu”
Olen täysin samaa mieltä apn kanssa.
Typerintä mitä olen aikoihin kuullut.
Nyt on jotkut velojen haukkumistalkoot pystyssä av:lla. Enpä jaksa ärsyyntyä, koska on selvästi masinoitua ja parin trollin aikaansaannoksia. Kirjoitustyylistä sen näkee.
Tiedän, etten voi saada lapsia. Tosin tiesin jo vuosia ennen sairauden ilmituloa, etten halua lapsia.
Ukko37 kirjoitti:
Velat on mestareita samassa asiassa kuin läskit.
Tekosyiden keksimisessä.
”Mulla on sejasesairaus (itse diagnosoitu) siks en laihdu
”Mulla on niinjaniinmonta lasta, siks en laihdu”
”Mulla on heikot polvet, ei pysty liikkumaan, siks en laihdu”Olen täysin samaa mieltä apn kanssa.
Ei nyt kysytty suomalaismiesten läskiaiheita.
Vain KAKSI kolmesta miehestä on ylipainoinen.