Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies pyysi etten hylkää häntä

Vierailija
12.11.2019 |

Tuntui surulliselta katsoa, kun mieheltä valuu kyyneleet silmistä ja samalla hän pyytää etten hylkää häntä. Että olen ollut hönen tuki ja turva ja jos mua ei olisi hänellä olisi itsetuhoisia ajatuksia.

Hän on siis pudonnut korkeelta ja kovaa alas, vuositulot ennen 60 000e ja nyt on työtön ja syrjäytynyt. Ikäää sen verran, että pelkää ettei töitä saa.

Mun huoli on se, että hän tissuttelulla vielä pistää terveytensäki piloille.

Mutta kun ihmisenä hän on mitä ihanin ja meillä on hauskaa keskenämme, niin en voi perääntyäkään. Vaikka sellainen on käynyt mielessä.

Onko muut ollu vastaavassa tiöanteessa? Varsinkin töiden suhteen, miten on käynyt?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on täällä niin h*lvetin ilkeitä? Minun ensimmäinen ajatus oli myötätunto tuota miestä kohtaan. Varmaan aika epätoivoinen ja surullinen olo. Toivottavasti hänen elämänsä menee parempaan päin. Siihen en ota sen suuremmin kantaa että mitä aloittajan pitäisi tehdä, mutta jos tosiaan tunnet vahvasti häntä kohtaan niin ehkä ei ole oikea aika luovuttaa. Katso mitä tapahtuu ja tue miestä omien voimavarojesi puitteissa.

No sinä oletkin läheisriippuvainen hyysääjä kuten ap.

Vierailija
62/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa siltä että haluat tämän miehen kanssa vielä yrittää (velvollisuus hän ei sinulle ole) ja hänellä on nyt iso kriisi ison elämänmuutoksen myötä. Tottakai on rankkoja aikoja edessä ja masentuneisuuskin on tilanteeseen nähden varsin ymmärrettävää, mutta pitkään jatkuneena ja itsetuhoisia ajatuksia sisältävänä varmastikin hoitoa vaativaa.

Kannattaisikin auttaa häntä hakeutumaan ammattiavun piiriin juttelemaan ahdingostaan ja jos alkaa muodostumaan alkoholiongelmaakin.

Ulkoinen apu voisi olla paras ratkaisu, sillä sinä et voi toimia hänen terapeuttinaan ja hän kuulostaa olevan aika jumissa elämässään.

Ilmaisia mielenterveyspalveluita saa julkisen terveydenhuollon kautta, jonot ovat yleensä viikoista muutamaan kuukauteen.

Tee selväksi että vain hän voi tilanteensa hyväksyä ja lähteä sitä parantamaan. Sinä et ole pelastamassa vaan rakastamassa ja tukemassa mitä kumppanina pystyt. Tämä ei tarkoita myöskään merkittävää taloudellista apua, mitä kyseinen mies ei onneksi ole ilmeisesti vaatinutkaan.

Konkreettisemmin voisit auttaa häntä esim;

- auttamalla virastoasioissa vaikka täyttämällä apuna hakupapereita

- kannustamalla urheilemaan ja näkemään ystäviä

- tarjoutumalla lähtemään keskusteluavun alkukäynneille mukaan

- ehdottaa jotain kurssia ajanvietteeksi yksin tai yhdessä ( tässä täytyisi toki ottaa raha huomioon)

- kehu, kosketa, anna ymmärtää kuinka mahtava hän on eikä työ, status ja raha määrittele häntä ihmisenä.

Aseta vaikka mielessäsi aikaraja, jos mies ei ala itse tekemään tilanteelleen mitään vuoden kuluessa elä anna hänen vetää sinua mukanaan pohjamutiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ei ole kunnioittavaa olla toisen kanssa suhteessa säälistä. Et kohtele häntä kuin aikuista, vaan kuin jotain holhottavaa, vajaavaltaista.

On teille kummallekin parhaaksi lopettaa suhde.

Kaipasiko mies kunniotusta? Ei, vaan sääliä.

64/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kunnioitusta herättävää mies on tehnyt?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
65/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa, kyseessä lienekin jälleen tämä trolli. Hänen avauksensa toistavat usein kaavaa:

--> nainen jonkinlaisessa vaikeassa tilanteessa, johon liittyy mies

--> muut osoittavat ongelmat kommenteissa --> ap ignooraa ongelmakohdat täysin eikä näihin edes kommentoi, vaan keskittyy vartavasten vain yhteen avauksessa esitettyyn asiaan, johon kukaan muu ei keskity (tässä työttömyys)

--> ap ylistää kuinka kommentit saavat hänet entistä enemmän vain pysymään kannassaan --> joku yrittää kyseenalaistaa usein kommentein

--> ap ylistää kuinka kommentit saavat hänet entistä enemmän vain pysymään kannassaan

--> sama kierto jatkuu ja jatkuu

Jep, tällaisia vastaavia kirjoituksia on täällä vähän väliä ja ne + niiden tarinoinnit lähinnä ketuttavat. Miten joku jaksaa kirjoittaa tuollaisia höpötyksiä?

Ensi viikolla viimeistään on taas uusi tarina koossa ja ap kirjoittelee sen tänne. Joskus ne saavat siivet alleen, joskus eivät, mutta yleensä suurin osa lukijoista tuntee ne jo otsikolta saman tyypin viritelmiksi. Hanki ap elämä, kaikella ystävyydellä.

Haukotus.

66/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, nyt kun sanoitte, niin aloituksessa oli jotain tunnistettavaa.

Usein näissä on teemana joku miehen naiseen kohdistama taloudellinen hyväksikäyttö tms.

Ja oliko tämä se sama tyyppi, joka yhteen aikaan meuhkasi metatyöstä, sitten oli niitä uusperhekuvioihin liittyviä aloituksia, joissa isä ei välittänyt lapsistaan yhtään ja äitipuoli joutui hoitamaan kaiken jne.

Jotain samaa näissä kaikissa on.

Vierailija
67/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde toimii niin kauan kun osapuolet ovat tasaveroisia. Kun toista pitää sääliä tai esim. epäillä, on loppulaskenta alkanut. Ap:n kuulemien kaltaisten kommenttien takia olen minäkin juossut ja lujaa. Ei väliä sillä, mitkä onelmat miehellä taustalla on. Minusta ei ole oljenkorreksi.

Vierailija
68/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on siinä mielessä mielenkiintoinen, että tavallisesti palsta on täynnä kommentteja siitä, kuinka todelliset ystävät pysyvät aina toistensa rinnalla, ja jolleivät pysy, ei kyse ollut todellisesta ystävyydestä. Kun sitten kyse onkin parisuhteeksi muuttuvasta ystävyydestä, kommenteissa käsketään juosta ja jättää se sika.

Mistä tämä kertoo?

Vierailija
69/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kelpasi sinulle kun tienasi hyhin, mutta kun tulee ongelmia niin mäkeen vaan. Ei tuollainen nainen miestä tarvitse eikä mies tuollaista naista.

70/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on siinä mielessä mielenkiintoinen, että tavallisesti palsta on täynnä kommentteja siitä, kuinka todelliset ystävät pysyvät aina toistensa rinnalla, ja jolleivät pysy, ei kyse ollut todellisesta ystävyydestä. Kun sitten kyse onkin parisuhteeksi muuttuvasta ystävyydestä, kommenteissa käsketään juosta ja jättää se sika.

Mistä tämä kertoo?

No onhan se nyt vähän eri tilanne, jos taustalla on vuosikymmeniä kestänyt lapsuusajan ystävyys, vs. seurustelukumppani, jota on tapaillut pari kuukautta.

Vierailija
71/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on täällä niin h*lvetin ilkeitä? Minun ensimmäinen ajatus oli myötätunto tuota miestä kohtaan. Varmaan aika epätoivoinen ja surullinen olo. Toivottavasti hänen elämänsä menee parempaan päin. Siihen en ota sen suuremmin kantaa että mitä aloittajan pitäisi tehdä, mutta jos tosiaan tunnet vahvasti häntä kohtaan niin ehkä ei ole oikea aika luovuttaa. Katso mitä tapahtuu ja tue miestä omien voimavarojesi puitteissa.

No sinä oletkin läheisriippuvainen hyysääjä kuten ap.

Sinä olet varmaan sellainen ihminen jolla ei ole elämässä kaikki hyvin. On kiirettä ja stressiä ja mies on ihan paska, kavereille pitää esittää että on paljon rahaa ja ihana avioliitto ja ihanat lapset. Mutta onneksi on tämä av-palsta mihin pääsee yökkäämään kaiken pahan olon anonyymisti ulos.

Vierailija
72/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näissä on teemana joku miehen naiseen kohdistama taloudellinen hyväksikäyttö tms.

Ja oliko tämä se sama tyyppi, joka yhteen aikaan meuhkasi metatyöstä, sitten oli niitä uusperhekuvioihin liittyviä aloituksia, joissa isä ei välittänyt lapsistaan yhtään ja äitipuoli joutui hoitamaan kaiken jne.

On mahdollista että samalla on monia ongelmia. Mutta monilla on ongelmia. Hassu ajatus nähdä kaikki yhden kirjoituksensa? Tätä palstaa seuraa ehkä kymmeniä tuhansia ihmisiä.

Vierailija
73/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jyrkkiä kommentteja. Ymmärrän sen, ei siinä mitään. Monella teillä on varmasti asiat hyvin ja katsotte tätä avaustani ehkä vähön ylimielisesti - ettehän itse ole tässä tilanteessa.

Niin se tällä miehelläkin oli vielä pari vuotta sitten, katseli ja nyrpisteli työttömiä - ja nyt on itse siinä tilanteessa. Vetää kuulema nöyräksi.

En ole jättämässä häntä, mutta en myöskään kuormita itseäni liikaa hänen murheillaan. Yritän puskea ja kannustaa, mutta mitään en hänelle valmiiksi tee.

Jos olisin itse vastaavassa tilanteessa, niin hän ei mua hylkäis.

....ja ennen kuin huomaatkaan, olet tilanteessa jossa et pysty tuota luuserimiestä jättämään ollenkaan. Uhkaukset tiukkenevat, syyllistäminen pahenee.  Ei työttömyys tee ihmisestä tuollaista, eikä edes "korkealta putoaminen", vaan orastava mt-ongelma. Tiedät ap sen itsekin, mutta hyveellisyyden kruunusi loisteessa et halua sitä myöntää.

Vierailija
74/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuossa on "tissuttelu".

Ja varmaa on ettei tissuttelijaa voi auttaa kuin hän itse.

Tissutteletko ap miehen seuraksi?

Ainakin voit päättää milloin et vastaa puhelimeen.

Vierailija
75/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon parisuhteissa katkeroitunutta ja kyynistynyttä porukkaa. Osalla ikävä kyllä on ihan perusteltu syy kyynistymiseen ja yksi niistä on juuri tuollainen "älä jätä minua" -tyyppinen emotionaalinen manipulointi. Toisaalta se on kyllä normaalia, että kuka tahansa meistä voisi heikolla hetkellä sanoa jotain tuollaista ilman mitään manipulointi- tai kontrollointiaikeita. Komppaan, että ilman muuta ap:n kannattaa pysyä miehen rinnalla, jos ja kun häntä kohtaan tuntee vahvasti mutta omat voimavarat huomioiden. Parisuhde ei saisi olla yksipuolisen kuormittava hoitosuhde.

Vierailija
76/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jäisi tuohon kuvioon

Vierailija
77/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella tykkäisin miehestä, voisin vastaavassa tilanteessa jäädä. Mutta... se olisi joko tissuttelu tai minä. Siinähän osottaisi, arvostaako rinnalla pysymistä. Olen nähnyt, miten alkoholisti pilasi äitini elämän. Tissuttelu myös aiheuttaa lisää masennusta.

Vierailija
78/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt/juoppodiiva voi hyvin ja esittää koirailmettä, on kiva niin kauan kuin kupattava tottelee.

Mutta jos empaatikko alkaakin kohdella toista kuin aikuista ja huolehtii omista rajoista eli sanoo terveesti EI.

Niin se viha mikä sieltä toisesta tulee: suuttuminen, raivo. Mitä enemmän empaatikon terve järki herää, sitä pahemmaksi toisen käytös menee.

Tilanne voi eskaloitua väkivallaksi, jos loinen ei enää saa tahtomaansa.

Puhutaan fyysisestä, henkisestä ja taloudellisesta väkivallasta. On myös emotionaalista loisimista/väkivaltaa, vai mikä se määritelmä onkaan. Sitä että aikuisvauva pohjimmiltaan toivoo että myös hänen pimeä puolensa ja sekoilut kaikkineen, hyväksyttäisiin. Ja siten voisi jatkossakin olla vastuuton eikä tarvisi ottaa vastuuta edes itsestään.

Empaatikkoihin selitykset uppoaa, ja siinä menee empaatikon aika hukkaan.

Vierailija
79/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista että samalla on monia ongelmia. Mutta monilla on ongelmia. Hassu ajatus nähdä kaikki yhden kirjoituksensa? Tätä palstaa seuraa ehkä kymmeniä tuhansia ihmisiä.

Täällä on myös melko yksinkertaisia ihmisiä, joiden mielestä kaikilla kymmenillätuhansilla palstakävijällä pitää olla ikioma, ainutlaatuinen tarinansa tai kokemuksensa, jollaista kenenkään muun tarina ei edes muistuta. Minä kerroin kerran eräästä ihmissuhteestani vuosien takaa ja sain seurakseni muutaman jankuttajan, joiden mielestä olin varastanut juonen eräästä draamaelokuvasta.

Onhan täällä sarja-aloittajiakin, mutta aika harvassa kirjoituksiin nähden.

Vierailija
80/100 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko AP tosissaan, mutta olen mies ja samankaltaisessa tilanteessa, joten ketjusta sain taas jonkin verran itsevarmuutta, eli että tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa. Eikä tuo tapailemani nainenkaan ole varsinaisesti antanut merkkejä että olisi välejä katkaisemassa, vaikka sanallisesti on kertonut, että se joskus on edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi