Insinööri ja kiire
Onko todella reissutyössä ollessaan niin kiireinen ettei ehdi perheelleen soitella?
Kommentit (206)
Moni pakenee töihin, osa ei osaa priorisoida töitään ja hallinta puuttuu, osa juoksee vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Moni pakenee töihin, osa ei osaa priorisoida töitään ja hallinta puuttuu, osa juoksee vieraissa.
Ja jotkut ihan vaan tekevät TÖITÄ työreissulla.
Joskus kävi niin että olikin chatissa vaikka piti olla töissä. Jäi puheissaan kiinni. Ei ilmeisesti tajunnut että puhui itsensä pussiin. Ap
Meillä ainakin töissä esim. uusien laitteiden asennukset (joita inssit tekee) on sellaista hulabaloota, etten ihmettele yhtään kiirettä.
Monesti joutuu vielä juoksemaan varaosia ympäri kaupunkia, kun toimitukset on vajaita tai asiakkaan päässä ei olla osattu varautua/rakentaa infraa ohjeen mukaan valmiiksi ja tietenkin on luvattu, että laitteet käy ja kukkuu jo eilen.
Pahimmassa tapauksessa joutuu vielä illat kuuntelemaan asiakkaan lätinöitä illallisella, eikä saa mennä ajoissa nukkumaan seuraavaa päivää varten.
Tämän olen nähnyt, kun olen itse ollut näillä keikoilla kouluttajana/asiantuntijana mukana. Ei käy kateeksi inssien puuhat.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kävi niin että olikin chatissa vaikka piti olla töissä. Jäi puheissaan kiinni. Ei ilmeisesti tajunnut että puhui itsensä pussiin. Ap
Jos nimimerkki liittyy metsäneläimeen niin juokse ja lujaa.
Nuo reissu hommat yllättävän raskaita. Ensin pitkät matkat, vieras ympäristö ja vieraita ihmisiä. Koko työpäivän joutuu olemaan täysin työmoodissa. Kahvitauot asiakkaiden kanssa ei mitään oikeita levähdys taukoja vaan koko ajan työmoodi päällä.
Sitten hotellille ja jotain ruokaa. Kyllä sieltä aikaa löytyy kotia soittamiseen, mutta aika väsynyt sitä on.
Ei liity edellämainittuun. Joskus alkuaikojen tapailuvaiheessa kertoi olevansa yli viikon holjaisuuden jälkeen sairaalassa kauhkokuumeessa. Vuosia myöhemmin se olikinmkaveri joka oli ollut siellä sairaalassa. Ap
Tulipas nyt kirjoitusvirheitä..hiljaisuuden siis ja keuhkokuumeessa..optikolla pitäs kai vierailla..
Aikalailla haisee nuo juttunsa. Ota selvää elääkö kaksoiselämää.
Aika vaikea ottaa selvää ns kaksoiselämästä ..
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea ottaa selvää ns kaksoiselämästä ..
Helppoa, jos käyttää päätään.
En nyt pääse seurailemaan perässä pitkiä matkoja. Mitä muita keinoja? Ap
Jos on käry käynyt valehtelemisesta jo useammin kuin yhden kerran, niin unohda koko tyyppi.
Ei siis jäänyt kiinni kun noista puheistaan. En muuta ole saanut selville. Ap
Minun insinööri mies käy joskus työreissuilla. Toisinaan tulee yksi tekstari vaan illalla. Joskus taas soitellaan tai kirjoittaa monta pitkää sähköpostia illassa. Meillä nuo reissut vaihtelee tosi paljon eli toisinaan on koko ilta vapaata mutta saattaa silloinkin lähteä työkaverin kanssa vaikka käymään jossain kaupassa/ravintolassa/leffassa jne. Ja usein iltaisin on asiakastapaamisia. Usein mies kyllä laittaa asiakkaan kanssa illallistaessa joko kuvan ruuasta tai jonkun kommentin mitä syö tai minkälaisessa ravintolassa on.
Apn kohdalla kuulostaa todella huolestuttavalta tuo valehtelu. Siis viikkoon ei kuulu mitään kun keuhkokuumeessa. Mahtoi olla heikossa kunnossa kun tuli kotiin. Keuhkonkuumehan voi viedä voimat pois pitkäksi aikaa. Mutta omituista ettei kerennyt yhtään viestiä laittaa ennen kuin joutui sairaalaan tai sinä kohden kun alkoi olla kunnossa, eikä työkaverikaan ilmoittanut sinulle tilanteesta. Ei menisi minulla läpi.
Arvostaako mies sinua? Kehuuko tekemääsi ruokaa hyväksi? Tekeekö sinulle välillä aamupalaa ihan vaan ilahduttaakseen sinua jne. Hierooko hartioitasi jos ne kipeät? Osaako miehesi sanoa mikä on lempiruokasi tai lempikarkkisi?
Minusta tuo yleinen arvostus ja huomioiminen on tosi tärkeää. Vaikka ei pettäisikään niin en haluaisi olla yhdessä jos olen pelkkä talouskone ja tyhjennyspaikka.
Onko mies mustasukkainen ? Usein pettävät miehet epäilevät puolisoa pettämisestä koska itsekin tekevät niin.
Tuo sairaalaan joutuminen oli alkuvaiheessa.yhtäkkiä vain hiljeni. Puhelin siis kiinni. Kesti viikon verran hiljaisuus. Tapailuvaiheessa siis oli. Ei kuitenkaan itse se joka oli sairaalassa vaan paljastui että kaverinsa oli ollut se. En tiedä mitä sillä aikaa sit teki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut ihan vaan tekevät TÖITÄ työreissulla.
Ja vielä useampi juoksee vieraissa. Tämä ala _valitaan_. Suurimmat porsaat löytyvät viennistä. Täysin moraalittomia ihmiskuoria.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen luo itse oman kiireensä.
Tämä. Miehellä on korkeintaan mukakiire. Et ole hänelle prioriteetti. Anna olla.
No niissä menee se aika mikä menee. Öisin voi joutua välillä tekemään, koska tuotantoa ei voi keskeyttää työpäivän aikana.