Kyllä nuo automyyjät ovat niin prkleen typeriä
No eihän tuohon ammattiin mitään järkeä tai koulutusta tarvitakaan, että ei sen puoleen. Olen todennäköisesti purkamassa autokaupan, koska en todellakaan usko että myyjäliike alkaa mitään korjaamaan, VAIKKA LAIN MUKAAN TÄYTYY. Mikäli eivät korjaa, on asiakkaalla oikeus purkaa koko kauppa. Hieman surumielin mietin, että jos joudun oikeasti purkamaan kaupan. Tuo auto näyttää niin minulta enkä erityisesti hingu siitä eroon juuri nyt. Viat on joka tapauksessa korjattava.
No kerroin tilanteen uudelle myyjälle ja kerroin olevani kiinnostunut autosta x. Kerroin, että annoin ekan autoni vaihdossa ostaessani tuon nykyisen.
ENSIN myyjä vastaa kuin i-diootille, että hän ei voi laskea tarjousta, koska tuo eka auto ei ole minun nimissäni 😑 YLLÄTYS? Luulisi automyyjän osaavan laskea 1+1 ja päätellä, millainen summa minulta olisi tulossa tuon auton perusteella. Sitten se kysyy, että olenko antamassa sen ekan vai tuon nykyisen vaihdossa. No voi vttu EN KUMPAAKAAN, KUN IHAN RAHAA AJATTELIN ANTAA VAIHDOSSA 😑😑 Miksi kaikki pitää vääntää rautalangasta arggghhh. Ihan kuin automyyjä ei ymmärtäisi työstään yhtään mitään.
Kommentit (5)
Ainakin minulle on päivänselvää, että luovutettu auto voi mennä kaupaksi vaikka samana päivänä. Miksi joku myyjä kuvittelee, että liike alkaa rahtaamaan vanhaa autoani takaisin minulle huoh.
En tosiaan väännä heti kaikkea rautalangasta, koska OLETAN että vastapuoli osaa päätellä asioita. Kyllähän automyyjä herranen aika osaa päätellä autojen arvoja. Kuvittelin, että hän tajuaisi siitä päätellä, että tulen saamaan AINAKIN summan xxx takaisin, jos kaupan purku toteutuu. Kauppakirja oli autossa enkä muistanut tarkkaa kauppahintaa, siksi kerroin minkä auton annoin vaihdoissa ja millä kilometreillä.
opetelkaa molemmat tekemään kauppaa. sosialismi, i love it. jenkeissä ei ole tälläistä. kaikki tietää autojen hinnat ja kauppiaatkin on ok.
Ei ole olemassa mitään lakia, joka määräisi autoliikkeen korjaamaan kaikki viat aina ja ikuisesti myymistään autoista. Aivan sama oliko auto uusi tai käytetty. Uutta autoa suojaa tehtaan takuu N vuotta ja kuluttajaviranomaisten suositukset, että esim. moottorin tulisi kestää normi huolloilla 200 000km. Mutta tuo suositus on vain suositus, jos liike ei sitä noudata, saa asiakas viedä vaateensa oikeuteen, ja kokeilla onneaan siellä.
Ja mikään laki ei suorilla velvoita liikettä lunastamaan myymäänsä autoa takaisin, vaikka asiakas olisi kuinka pettynyt ostokseensa. Jos liike on sanonut auton olevan 100% kunnossa, ja parin viikon sisään normi ajossa hajoaa vaikka moottori, on liikkeellä velvollisuus korjata auto. Mutta jos sillä autolla on ajettu vaikka jo 100 000km, niin asiakashan saa 'uuden' moottorin, joten liikkeellä on oikeus veloittaa asiakkaalta joku osuus kuluista.
Meni aamu pilalle, kun näin sen vastauksen. Miksi pitää vastata asiakkaan viestiin kuin jollekin riemuidiootille. Kyllä kai automyyjä tietää, että kun autosta luopuu niin ei sitä takaisin saa????