Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etinen istukka - kokemuksia

Tintti3
11.11.2019 |

Kiinnostaisi tietää kokemuksista entisestä istukasta kohdun takaseinässä. (mm. oireista ja sektioon ajankohdasta) Onko istukka siirtynyt pois kohdunsuun edestä raskauden edetessä? Itselläni viikolla 26 istukka vielä 3 cm kohdunsuun yli. Rakenneultrassa lääkäri sanoi hyvin vakuuttavasti ettei tämä tästä tule siirtymään. Onko kuitenkin mahdollista?

Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta aiheesta tuntuu olevan todella vähän tietoa saatavilla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyi pois. Viikkoja en muista. Normi alatiesynnytys.

Vierailija
2/5 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei siirtynyt ja lisäksi vauva oli perätilassa, joten tuli sektio. Onneksi, sillä synnytyksessä selvisi, että napanuora on pahasti solmussa ja siinä istukassakin oli jotain muuta hankalaa (en muista mitä). Alatiesynnytys olisi päättynyt kiireelliseen tai hätäsektioon ja vauva olisi ollut vaarassa, kuten minäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siirtynyt, sekä vauva oli poikkitilassa. Vkolla 36+6 meni ensin lapsivedet, sairaalassa alkoi sitten voimakas verenvuoto ja kiireelliseen sektioon.

Vierailija
4/5 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultraan mennessä oli siirtynyt. Normaali alatiesynnytys.

Alkuraskaudessa tuli ruskeaa tuhruvuotoa monta viikkoa, ja jossain rv13 paikkeilla tuli iso holahdus tuoretta verta. Vuoto oli peräisin istukasta, vauvalla oli kaikki kunnossa.

Vierailija
5/5 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyi mullakin rakenneultraan mennessä. Alkuraskaudessa oli usein veren tiputtelua ja olin kuukauden vuodelepomääräyksellä, mutta kaikki meni oikein hyvin kuitenkin. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi