Ystäväni taapero on todella ilkeä sanoisin jopa paha
Ikää 2,5 v. Selkeästi monissa taidoissa ikäisiään edellä. Tykkää töniä, lyödä ja säikytellä toisia lapsia. Nauraa, kun saa jonkun itkemään. Vie tavarat käsistä ja haluaa määrätä kaikessa. Vaikuttaa kyllä älykkäältä lapselta. Kielellisesti taitava.
Itsellä saman ikäinen, en tiedä miten pitäisi suhtautua, paitsi puuttua kun aihetta. Omani pelkää tätä. Lapset on erilaisia, mutta onko tuo normaalia?
Kommentit (44)
Jokainen ihminen on välillä tuhma. Mutta ap taitaa olla idiootti, kun leimaa 2,5 vuotiasta.
Tuossa iässä lapsen älykkyys ilmenee osaltaan kokeilunhaluna toisten ihmisten reaktioihin. Eli ei todellakaan ole mitenkään hälyyttävää. Kun mieltää epätoivottuna käytöksenä tönimisen ja nauramisen päälle, niin se loppuu.
Nimenomaan on ehkä kasvamassa empaattinen ihminen, kunhan vain kohdellaan oikein. Tutun poika (nyt jo aikuinen) hermostui välillä samanikäisten vastaamattomuuteen. Oli ylivertainen heihin nähden: puhui jo kaksivuotiaana ehdoista leikeissä: voit saada tämän miekan sillä ehdolla, että minä saan tykin jne. No.. eihän muut sitä ymmärtäneet ja saattoi jopa purra.
Fiksu, hieno koululainen ja myöhemmin perheenisä ja työssään menestyt herrasmies tuli.
Mutta sai vanhemmat olla joskus helisemässä tämän kanssa. Tuollaisest "synnynnäiset pahuudet" voi täysin jättää omaan arvoonsa kaksivuotiaan kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä ketjusta mieleen kun katsoin eilen 90 päivää morsiamena Maailmalla. Siinä sillä yhdellä naisella on aivan karmea pikkulikka, Darcella (?). Jotkut pennut vain on sietämättömiä riiviöitä.
Ohiksena hämmästelen että kaikenlaista sopaa ihmiset viitsivätkin katsoa.
Minä olen näyttänyt paikkaa ilkeilevälle tenavalle.
Ei tarvitse satuttaa, riittää kun sanoo, silmiin katsoen, että kerta vielä, niin teen saman sinulle. Muuttuu kiltiksi ja vaivattomaksi leikkikaveriksi ainakin minun valvoessani leikkejä.