Näkeekö ylimielinen ihminen oman ylimielisyytensä?
Kommentit (26)
...gaia kirjoitti:
Näkee tahallaan itselle, sokeasti rahan ja vallan eteen.
...Näkee ylimielisyytensä.
Ei taida nähdä. Ei näe malkaa omassa silmässään.
Cheekhän on tehnyt kaikki "laulunsa" kyseisestä asiasta...
Ei, hänhän on vain kriittinen, hänellä on hyvä itsetunto, suorapuheinen hän on myös, eikä nyt vain voi mitään sille, että on fiksumpi kuin muut.
Ylimielinen näkee muut alimielisenä ja itsensä ainoana oikeassaolijana.
Ei ihminen välttämättä yritä tai koe olevansa ylimielinen, vaikka joku hänet sellaisena kokisikin. Ihmisten käsitykset toisistaan pohjautuvat usein värinkäsityksiin.
Maaseudulla ihmistä pidetään ylimielisenä, jos tämä ei morjesta tutuntutun autoa kylällä. Oikea syy saattaa olla, ettei hän tunne tutuntutun autoa tai on omissa ajatuksissaan, eikä huomaa kytätä jokaista vastaantulijaa.
Käy lukemassa Tubettaja Niilo22 videoitten kommentteja niin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen välttämättä yritä tai koe olevansa ylimielinen, vaikka joku hänet sellaisena kokisikin. Ihmisten käsitykset toisistaan pohjautuvat usein värinkäsityksiin.
Maaseudulla ihmistä pidetään ylimielisenä, jos tämä ei morjesta tutuntutun autoa kylällä. Oikea syy saattaa olla, ettei hän tunne tutuntutun autoa tai on omissa ajatuksissaan, eikä huomaa kytätä jokaista vastaantulijaa.
Monet ujot ovat kertoneet, että vieraammat ihmiset pitävät heitä usein ylimielisenä. Eli jos ei esim. osallistu keskusteluun, kerro avoimesti asioistaan, katso silmiin tai vaikka tervehdi reippaasti, se saatetaan tulkita ylimielisyydeksi. Olen itsekin ujohko, ja varsinkin nuorena minua luultiin joskus ylimieliseksi siitä johtuvan käyttäytymisen takia.
Aloitukseen: ei välttämättä ymmärrä. Jos vaikka ylimielinen suhtautuminen muihin johtuu ennakkoluulosta, että toinen on tyhmä ja juntti tms., niin saattaa kokea olevansa jopa poikkeuksellisen nöyrä, kun alentuu "sivistämään" toista; itse ennakkoluulokin ja sen kyseenalaistamattomuus johtuu varmaan usein ylimielisyydestä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Cheekhän on tehnyt kaikki "laulunsa" kyseisestä asiasta...
Hän hallitsee loistavasti itseironian.
Näkee ilman muuta, mutta ei välitä.
t. yli
Ylimielisyys on tietoinen valinta, joten pakostikin sen itse näkee.
Minua pidetty nuoresta asti ylimielisenä ja haukuttu pahastikin. Olen ollut vain ujo ja sosiaalisesti vetäytyvä. Se on tuntunut pahalta.
Mieluummin ylimielinen kuin vaatimaton nöyrä kaikkia typerimpiäkin sääntöjä noudattava hissukka. (= normi suomalainen).
Näkee tietysti. Eihän hän olisi ylimielinen, ellei "tietäisi" olevansa muita parempi.
Vierailija kirjoitti:
Minua pidetty nuoresta asti ylimielisenä ja haukuttu pahastikin. Olen ollut vain ujo ja sosiaalisesti vetäytyvä. Se on tuntunut pahalta.
Minuakin on ihan suoraan sanottu ylimieliseksi. No, voi siinä jotain totuuttakin olla. Kovin suuresti ei muiden mielipiteet kiinnosta.
Tunnen paljon ylimielisiä ihmisiä. Jotkut tajuaa olevansa sitä ja jotkut ei.
Ylimieliseksi kokrminen johtuu heikosta itsetunnosta.
Näkee tahallaan itselle, sokeasti rahan ja vallan eteen.