Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olen aina vaan niin tyhmä ja hyväuskoinen??

Vierailija
11.11.2019 |

Taas, jälleenkerran saan kärsiä tyhmyydestäni!!
Olen liian sinisilmäinen, jotenkin en vain osaa kuvitella, että toinen ihminen voi olla "paha" tai käyttää hyväksi :(
Kun jotain tuollaista paljastuu, tunnen itseni niin hölmöksi, en voi käsittää, miten joku voi olla toiselle hyväksikäyttäjä jne...?

Olen sairastunut muiden takia, menettänyt rahaa, voitte vain kuvitella pahinta...

Jään helposti narsistien yms uhriksi, koska luulen että kaikki ihmiset ovat mukavia, "eihän se nyt voi pahaa tarkoittaa, ei se ole itsekäs, tilanne vaan oli sellainen...." tyhmänä ajattelen, ja uskon näiden mestaripuhujien valheet... :(
Auttakaa minua kovettamaan itseäni? Vai onko ainut mahdollisuus, etten ole tekemisissä kuin niiden lähimpien kanssa, jotka olen aina tuntenut, he eivät tuota pahaa minulle.

Uusiin ihmisiin en enää halua tutustua! Hölmöyttäni käytetään hyväksi. V-tuttaa niin paljon!!!!!!!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Vierailija
2/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen

ap

Vierailija
4/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä ikäinen?

Miksi ikä kiinnostaa? En ole enää nuori ja hölmö, silti hölmö :(

Vierailija
5/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä ikäinen?

Anteeksi, en kysynyt ikääsi mitenkään kettuillakseni. Olen itse 54v nainen ja tunnistan nuo samat piirteet itsessäni. Eli tulen olemaan itsekkin hölmö ja kaikkeen ja kaikkiin uskova lopun ikäni. Joka kerta kun tapaan uudem ihmisen niin ajattelen että nyt otan selvää tästä ihmisestä paremmin, ja kuinkas sitten kävikään? Koukussa ollaan kun on jo liian myöhäistä. Sinisilmäinen ja liian luottavainen aina....

Vierailija
6/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä ikäinen?

Anteeksi, en kysynyt ikääsi mitenkään kettuillakseni. Olen itse 54v nainen ja tunnistan nuo samat piirteet itsessäni. Eli tulen olemaan itsekkin hölmö ja kaikkeen ja kaikkiin uskova lopun ikäni. Joka kerta kun tapaan uudem ihmisen niin ajattelen että nyt otan selvää tästä ihmisestä paremmin, ja kuinkas sitten kävikään? Koukussa ollaan kun on jo liian myöhäistä. Sinisilmäinen ja liian luottavainen aina....

Ei tarvitse anteeksi pyydellä, kiitos kommentistasi :)

Eli onko tosiaan loppuikä oltava, ettei voi ottaa riskiä ja tutustua toisiin ihmisiin? Mikä meitä vaivaa? itselläni tosin on herkkyys ja muutakin varmasti altistavaa.

Viimeisin oli eräs ihminen, kyselin mitä kuuluu? Hän vastasi usein jotain "kaikki menee päin p" tyyliin. Minä yritin tukea ja kannustaa, välillä tosin ihmettelin, ettei hän koskaan kysynyt minulta tai tukenut? tyhmänä ajattelin, että hän kyllä huomaa ajan saatossa, miten mukava olen hänelle ja tästä kehkeytyy kiva molemminpuolinen tuttavuus... Toisin kävi, jouduin törkeästi hyväksikäytetyksi, en edes viitsi kertoa tässä!!!

Entäs eräät miehet, v-ttu että olen tyhmä, pääsisi tästä KATUMUKSESTA eroon, se syö minut rikki.....

ap

Vierailija
7/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoja! Siis sairastunut toisten takia, menettänyt rahaa, mainetta... Ylipäätään luotan aina vähän liikaa kerta toisensa jälkeen. Se on vähän niinkin, että vahinko ei tule kello kaulassa. Olen esimerkiksi opetellut tunnistamaan valehtelun merkkejä, mutta loppujen lopuksi valehtelussakin voi jäädä ihan klassisia merkkejä täyttymättä. Ja esimerkiksi tuo rahan menettäminen ei ole ollut mikään sellainen tilanne, että joku olisi pyytänyt takaajaksi tai elättämään itseään, vaan huijaukset ovat olleet paljon monimutkaisempia.

Huono tuurikin selittää osan.

Vierailija
8/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin yhdessä vaiheessa että, okei, olen tekemisissä vaan työkavereihin. He kun ovat ennestään tuttuja. Mutta nyt ole ihan piruuttanikin alkanut tutustua erilaisiin ihmisiin. Kyllä vieläkin p*skaan törmää, mutta ihmis-tutka on jo pikkuisen tarkempi. Joten rohkeesti vaan tutustumaan:) Löysin miehenkin noin puol vuotta sitten ja alkuun tuntui että en kyllä tuollaisen kanssa...mutta kun jaksoin ottaa hänestä enemmän selvää niin nyt ollaan menossa kihloihin. Mutta helppoa ei ole tää tie tähän asti ollut. T.N54v

Vierailija
9/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samoja! Siis sairastunut toisten takia, menettänyt rahaa, mainetta... Ylipäätään luotan aina vähän liikaa kerta toisensa jälkeen. Se on vähän niinkin, että vahinko ei tule kello kaulassa. Olen esimerkiksi opetellut tunnistamaan valehtelun merkkejä, mutta loppujen lopuksi valehtelussakin voi jäädä ihan klassisia merkkejä täyttymättä. Ja esimerkiksi tuo rahan menettäminen ei ole ollut mikään sellainen tilanne, että joku olisi pyytänyt takaajaksi tai elättämään itseään, vaan huijaukset ovat olleet paljon monimutkaisempia.

Huono tuurikin selittää osan.

Sehän se on, kun joillekkin valehtelemisen taito on ihan syntymälahja. Aika vaikeaa on tunnistaa patologisen valehtelijan juttuja, varsinkin kun itse luottaa ihmisiin ja heidän puheisiin. T. N54v

Vierailija
10/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ja muut kiusaajat saa vielä kaiken itselleen, mitä tekevät muille. Muureja ylemmäs, niin sieltä ei pääse kaikki kuspäät yli. Heille ei kannata ajatustakaan antaa.

Vierailija
11/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnistan itsessänikin noita piirteitä.

Olen alkanut miettiä että miksi en itse saa mitään mielihyvää muiden alistamisest tai hyväksikäyttämisestä. Ei kiinnosta yhtään. Haluaisin vaan onnellisena elellä elämääni eteenpäin.

Olisiko meillä "sinisilmäisillä" ollut jotenkin turvallinen lapsuus tms, että ei tunnu siltä että tolla on enemmän, hähää katotaanpas mitä ss nyt sanoo, tätä tämmöstä..

Itselläni oli tosi turvallinen ja onnellinen lapsuusperhe. En joutunut kilapilemaan vanhwmpien huomiosta eikä pelattu mitään psykologisia pelejä. Ehkä en sen takia oppinutkaan niitä.

Suomihan autioituu.. Muutetaanko jonnekin syrjäseudulle kaikki reservaattiin?

Vierailija
12/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki mahdolliset haittatekijät, turvaton lapsuus, nuoruuden päihteily (en silloin ymmärtänyt, että päihteillä yritin korjata oloani...)...

Minäkään en tahdo kenellekään mitään pahaa, enkä edes osaa pyytää itselleni mitään.

Toi muureja ylemmäs kommentti pitää pitää mielessä! :)

ap

Vierailija
13/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella paljon kaltaisiasi. Mikä muuten selittäisi vasemmistolaisuuden.

Vierailija
14/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat ovelia siinä mielessä, että osaavat löytää aina uuden uhrin. Eli uhrissa on jotain piirteitä, joista he tunnistavat, että tätä ihmistä kannattaa alkaa kiusaamaan. Ehkä ei kannata syyllistää itseäsi ap, vaan opetella tunnistamaan niitä kiusaajan piirteitä. 

Vierailija
15/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan opetella tunnistamaan niitä varoitusmerkkejä vaikka yksi kerrallaan, ja jatkossa kylmästi leikata sellaiset ihmiset pois elämästään heti. Esim. tuo, että olit jollekin ystävällinen ja kyselit kuulumisia, mutta hän ei koskaan sinun - jatkossa ota itsellesi vaikka säänto että etenkin tuttavuuden alussa otat itse yhteyttä enintään 2 kertaa peräkkäin. Jos et niiden jälkeen saa toiselta oma-aloitteista vastakaikua, unohdat koko ihmisen. (Tietysti maalaisjärkeä käyttäen, jos toinen on sairaana tai matkalla tms. poikkeustilanne).

Tärkein seikka nimittäin hyväksikäyttäjien välttämisessä on jättää heidät heti, kun nämä taipumukset tulevat esille. Ne oikeasti kivat ihmiset kyllä esim. tässä esimerkissä ottavat itsekin yhteyttä jossain vaiheessa, jos yksipuoliselle yhteydenpidolle oli jokin hyvä syy. Et siis voi hävitä mitään muuta kuin valheellisen väliaikaisen illuusion. Kirjoita nuo oppimasi säännot vaikka muistiin, jotta osaat jatkossa arvoida tilanteita enemmän kokemuksen tuomalla järjellä kuin tunteella. Esimerkkejä omista "säännoistä":

- Otan yhteyttä max 2 kertaa peräkkäin, jos toisella ei ole hyvää syytä. Joka tapauksessa max 3.

- Jos viesteihini vastaaminen alkaa venymään (luokkaa päiviä), sama homma.

- Jos tarjoan jotain, esim. kahvin kahvilassa, ilman vastavuoroisuutta en tee sitä toista kertaa uudelleen.

- En osallistu mihinkään varankeräykseen, verkostomarkkinointiin yms. vaan kieltäydyn kohteliaasti

- Jos toinen peruu tapaamisen, hänen pitää itse ehdottaa korvaavaa uutta tapaamista

- Oharit on kerrasta poikki jos ei ole todella TODELLA hyvää syytä

- Lainaan rahaa max 20e, ja kysyn sitä takaisin max kerran. 

Vierailija
16/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu. Ei voi oppia elämästä ellei tule kolhituksi. Voita sinä paha hyvällä.

Se tehoaa kaikkeen pahaan. Lähesty alhaalta päin nöyryydellä, armahtaen ja anteeksi antaen.

Vierailija
17/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää luka pahan ihmisen taskukirja siinä on kaikki pähkinänkuoressa.

Vierailija
18/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kaikilla lapsuudesta. Esim mun sisko kyl osaa ns pelejä yms, itse en. Eli samasta perheestä voi tulla erilaisii lapsia xD

Vierailija
19/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan opetella tunnistamaan niitä varoitusmerkkejä vaikka yksi kerrallaan, ja jatkossa kylmästi leikata sellaiset ihmiset pois elämästään heti. Esim. tuo, että olit jollekin ystävällinen ja kyselit kuulumisia, mutta hän ei koskaan sinun - jatkossa ota itsellesi vaikka säänto että etenkin tuttavuuden alussa otat itse yhteyttä enintään 2 kertaa peräkkäin. Jos et niiden jälkeen saa toiselta oma-aloitteista vastakaikua, unohdat koko ihmisen. (Tietysti maalaisjärkeä käyttäen, jos toinen on sairaana tai matkalla tms. poikkeustilanne).

Tärkein seikka nimittäin hyväksikäyttäjien välttämisessä on jättää heidät heti, kun nämä taipumukset tulevat esille. Ne oikeasti kivat ihmiset kyllä esim. tässä esimerkissä ottavat itsekin yhteyttä jossain vaiheessa, jos yksipuoliselle yhteydenpidolle oli jokin hyvä syy. Et siis voi hävitä mitään muuta kuin valheellisen väliaikaisen illuusion. Kirjoita nuo oppimasi säännot vaikka muistiin, jotta osaat jatkossa arvoida tilanteita enemmän kokemuksen tuomalla järjellä kuin tunteella. Esimerkkejä omista "säännoistä":

- Otan yhteyttä max 2 kertaa peräkkäin, jos toisella ei ole hyvää syytä. Joka tapauksessa max 3.

- Jos tarjoan jotain, esim. kahvin kahvilassa, ilman vastavuoroisuutta en tee sitä toista kertaa uudelleen.

- En osallistu mihinkään varankeräykseen, verkostomarkkinointiin yms. vaan kieltäydyn kohteliaasti

- Jos toinen peruu tapaamisen, hänen pitää itse ehdottaa korvaavaa uutta tapaamista

Ihan hyviä neuvoja tässä, mutta yhdessä ovat kyllä ihan selvästi liikaa. Multa olisi mennyt jokainen oikea ja hyväkin ystävyyssuhde poikki jos pitäisin noista kiinni, saati jos ystäväni pitäisivät.

Vierailija
20/46 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä neuvoja tässä, mutta yhdessä ovat kyllä ihan selvästi liikaa. Multa olisi mennyt jokainen oikea ja hyväkin ystävyyssuhde poikki jos pitäisin noista kiinni, saati jos ystäväni pitäisivät.

Erittäin hyviä neuvoja etenkin uusien tuttavuuksia kanssa. Vanhojen tuttujen kanssa voi ehkä joustaa hiljaisuuden ja vastaamattomuuden kanssa, koska kaikilla on joskus huonoja aikoja.

Rahaa ei pitäisi sotkea ystävyyskuvioihin ollenkaan. Jos joku pyytää, että maksat jotain hänen puolestaan, että sijoitat johonkin juttuun, pyytää lainaa, pyytää tarjoamaan kahvilassa, koska lompakko unohtui, maksamaan yhteisen taksin... Kyseessä on ehdoton varoitusmerkki. Samoin oharien tekeminen. Ei kuulu normaalin, ystävällisen ihmisen repertuaariin kuin hätätilanteissa ( on esim. jouduttu onnettomuuteen).