Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies käyttäytyy näin mua kohtaan jos olen esim. jotenkin kipeä?

Vierailija
10.11.2019 |

Olen pannut merkille että jos olen vaikka kuumeessa tai kärsinin migreenikohtauksesta, niin miehen käytös mua kohtaan muuttuu todella välinpitämättömäksi, etäiseksi tai jopa ilkeileväksi. Haluaisin ymmärtää mistä moinen johtuu?! Ihan kuin ei voisi sietää mun heikkouttani. Vai onko tuollainen hoivavietin puute jotenkin yleistäkin miehille?
Jos vaikka olen kuumeessa ja pyydän että voisiko hän keittää minulle teetä tai hakea kaupasta jotain, niin ei kyllä selvästikään mielellään auta, saattaa todeta ettenkä muka tosiaan itse pysyt tai että oletko tosiaan muka niin kipeä? Eikä varmasti kysy että tarvisinko jotain. Sanoo vain ettei hän nyt voi mun puolesta kärsiä tai ettei voi asialle mitään.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa hän on muutenkaan mikään ihanuus, joten sitä saa mitä tilaa.

Miehesi tietää parhaiten käytöksensä syyt, me emme voi asioita tietää, vaan avain arvuutella, joten kysäisepä hyvällä hetkellä mieheltä asiasta. Jos uskallat.

Vierailija
2/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä heikkoutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittymätön mies_lapsi, joka ei kestä vaikeuksia elämässä. Eroa, se on tulossa kuitenkin.

Vierailija
4/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkin piti huono käytös laittaa sukupuolen syyksi? Ajatteleeko tämän palstan käyttäjät todella maailmaa noin, että kaikki nähdään jotenkin sukupuolen kautta? Kuulostaa todella oudolta tavalta hahmottaa maailmaa ja ihmisiä.

Vierailija
5/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi kuvaa yksi sana: se alkaa k:lla ja loppuu kirjaimeen ä. Välissä ovat y, r ja p.

Vierailija
6/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on neuvoton, koska ei pysty auttamaan ja tuntee itsensä epävarmaksi. Onko hän kovin ratkaisukeskeinen ihminen? Ei tule muuttumaan ajan saatossa. Jos teillä ei vielä ole lapsia, niin kannattaa huolella harkita, onko empatiakyvytön isä paras mahdollinen.

Vierailija
7/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa netistä kirja Why does he do that.

Kaltoinkohtelua miehesi puolelta sinua kohtaan. Kun mietit tilannettanne tarkemmin, huomaat muutakin huonoa käytöstä sinua kohtaan.

Olen kokenut tuon itse. Ero on parasta mitä minulle on tapahtunut.

Vierailija
8/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että hänestä ei ole huolehdittu lapsena, aiemmissa suhteissa ollessaan kipeänä? Hyvin inhottavaa käytöstä tollanen, kokemusta juuri tuollaisesta joka mun ollessa kipeänä/jollain muulla tavalla heikommassa tilassa oli kylmä ja välinpitämätön, kun taas nykyinen mies on ihan toista maata onneksi.

Vierailija
9/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässäkin piti huono käytös laittaa sukupuolen syyksi? Ajatteleeko tämän palstan käyttäjät todella maailmaa noin, että kaikki nähdään jotenkin sukupuolen kautta? Kuulostaa todella oudolta tavalta hahmottaa maailmaa ja ihmisiä.

Siksi, että tällainen käytös on miehillä niin yleistä. En tiedä ketään vaimoihmistä, joka olisi puolisoaan kohtaan ilkeä tämän ollessa kipeä.

Vierailija
10/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies on sitten se toinen ääripää. Jos mun päätä särkee, huomaan olevani miltei saman tien umpipeitoissa kuumemittari kainalossa ja mun otsalle on tuotu kylmä pyyhe. Ja ruuan hän tuo aina tarjottimella sänkyyn. Ehkä se on luonnekysymys, sillä hän on muutenkin valtavan empaattinen ja rakastava:)

Vierailija
11/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli samanlainen. Täysin empatiakyvytön ihminen. Ei ollut omassa kotonaan saanut mitään hoivaa kipeänä ollessa niin ei osannut antaa sitä muillekaan. Mies ei tule tuosta muuttumaan. Hyväksy tuollaisena tai eroa.

Vierailija
12/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisflunssaa ei ole, Vain miesflunssaa. Se haluaisi itse olla kipeä ja passattavana...

Vierailija
13/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että tällainen käytös on miehillä niin yleistä. En tiedä ketään vaimoihmistä, joka olisi puolisoaan kohtaan ilkeä tämän ollessa kipeä.

Tällaisille kvantitatiivisille väitteille olisi syytä olla joku muu lähde kuin kirjoittajan mutu.

Vierailija
14/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutiollinen mukautuminen. Halutaan pysyä erossa sairaista ihmisistä jotta sairaus ei tartu. Ihan normaalia.

Vierailija
15/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä heikkoutta.

Tämä. Äitini oli tällainen. Ja epäili myös aina kaikesta, että esitän ja selvästi vittuuntui ja kohteli jotenkin halveksivasti. Voit kuvitella miltä tuntui.

Olin ihan ihmeissäni kun sairastin ekan poikaystävän kanssa, hän olikin aivan ihana (siis normaali) ja halusi tehdä olostani mukavan.

Vierailija
16/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on juuri kuvatunlainen. Kun sain paniikkikohtauksen raivosi vieressäni ja ei muutenkaan halua kuullakaan mt-ongelmista, saati sitten olisi tukena tai auttaisi avun hakemisessa. Tai jos kerron vaikeuksista elämässäni kieltäytyy kuuntelemasta tai vähättelee. Ehkäpä häpeää ja osittain pelkää heikkoutta. Äiti on jättänyt minut pienestä pitäen henkisesti yksin.

Vierailija
17/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli samanlainen. Täysin empatiakyvytön ihminen. Ei ollut omassa kotonaan saanut mitään hoivaa kipeänä ollessa niin ei osannut antaa sitä muillekaan. Mies ei tule tuosta muuttumaan. Hyväksy tuollaisena tai eroa.

Jos tuo on syy niin silloin kysymys ei ole sukupuolisidonnainen. Tämä täsmäisi kyllä siihen, että eivät kaikki naisetkaan siedä sairastavaa miestä.

Vierailija
18/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies muuten kiva ja kuuntelee sun huolia ja murheita?

Vierailija
19/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä heikkoutta.

Tämä. Äitini oli tällainen. Ja epäili myös aina kaikesta, että esitän ja selvästi vittuuntui ja kohteli jotenkin halveksivasti. Voit kuvitella miltä tuntui.

Olin ihan ihmeissäni kun sairastin ekan poikaystävän kanssa, hän olikin aivan ihana (siis normaali) ja halusi tehdä olostani mukavan.

Mutta juurihan täällä kerrottiin, että vain miehet voivat käyttäytyä noin!

Vierailija
20/72 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan