Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 44-vuotias kouluttautua vielä pianistiksi?

Vierailija
10.11.2019 |

Olen harrastanut pianonsoittoa 7 - 13-vuotiaana, eli ihan nollasta en lähtisi liikkeelle. Haluaisin konsertoimaan eri puolille maailmaa, mutta toki Eurooppakin riittäisi. Mielipiteitä ja kokemuksia kaipaan. Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi, anna palaa. Mutta tosi harva pianisti kyllä ylipäätään tekee mitään maailmankiertueita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai! Sen kun alat soittelemaan ja pian varmaan alkaa jo kutsuja maailmalle satelemaan!

Vierailija
4/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus pohtinut, että saisiko laulunopettaja koulutettua laulutaidottomasta oopperalaulajan?

Vähän vielä hypnoosia päälle, että laulajan oma sisäinen kriitikko vaientuisi.

Olis kiinnostavaa tietää ja vielä mahtavampaa olis jos oppis laulamaan.

Vierailija
5/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon 44-vuotias ja olen ajatellut valmentautua olympialaisiin 110 metrin aitoihin. Juoksin 13-vuotiaana Pulmujärven kilpaveikoissa, joten en ole ihan tyhjästä alkamassa treenaamaan.

Vierailija
6/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa pianoista pari tuntia niin olet jo paremmin aiheesta perillä kuin vuosikymmenet treenanneet mukamuusikot. Ainakin tieteen puolella tämä toimii.

Vierailija
7/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon 44-vuotias ja olen ajatellut valmentautua olympialaisiin 110 metrin aitoihin. Juoksin 13-vuotiaana Pulmujärven kilpaveikoissa, joten en ole ihan tyhjästä alkamassa treenaamaan.

Urheilussa voi tulla nelikymppiselle fyysiset rajat eteen nopeammin kuin pianonsoitossa, mutta kyllä vaan urheilunkin puolella on ihmisiä, jotka ovat aikuisiällä aloittaneet ja päässeet pitkälle.

Ei kannata aliarvioida, mihin kaikkeen ihminen halutessaan pystyy myöhäisemmälläkin iällä.

Vierailija
8/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus pohtinut, että saisiko laulunopettaja koulutettua laulutaidottomasta oopperalaulajan?

Vähän vielä hypnoosia päälle, että laulajan oma sisäinen kriitikko vaientuisi.

Olis kiinnostavaa tietää ja vielä mahtavampaa olis jos oppis laulamaan.

Kyllä periaatteessa kenestä tahansa saa klassisen laulajan koulutettua. Ääni on jokaisella yksilöllinen, eikä kenestä tahansa mitään Birgit Nilssonia tule; ääni riittää mihin riittää, ja opetus auttaa vain käyttämään sitä. Mutta mene ihmeessä laulutunneille, jos suinkin kiinnostaa.

Vierailija
9/9 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, voi harrastaa mitä tahansa. Mutta tuskin opintolainaan kannattaa tässä tapauksessa sijoittaa.

Voithan lähteä maailmaa kiertämään muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi